Jeg havde en lidt sjov oplevelse da jeg skulle tænde computeren i dag. Det kom underlige og højst ubehagelig elektrisk lød fra strømforsyningen, så jeg slukkede for strømmen og computeren ASAP. Jeg kiggede derefter på strømforsyning, og havde på fornemmelsen at jeg kunne lugte noget en ”brændt lugte”. Min konklusion på det, er at strømforsyningen nok er lige til at smide ud…
Heldigvis har min kæreste også en (nyere) HP bærbar, og efter at jeg tjekket specifikationerne ud på hendes strømforsyning, tilsluttede jeg den til min bærbar, uden problemer. Men det går naturligvis ikke i længden.
Jeg har hørt at strømforsyningerne er næsten helt urimelige dyre (800-900kr.) Min HP (nx9020) er så gammel, at der hverken er reklamationsret eller garanti på den længere, og ærligt talt, så er den nok ikke meget mere end 2000,- værd, selv med en velfungerende strømforsyning.
Er der nogen der kender en cheap fix på problemet? :-)
Hvis ønsker jeg at sælge den (for at købe en ny), så får jeg vel ikke meget mere en røde reje for den, hvis ikke der følger en fungerende strømforsyning med :-/
Gode råde, anyone? |