X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ekstern harddisk og Xbox 360


Svar
rapsacrapsacSkrevet 29/12-06 12:44 
Jeg har lige købt mig en ekstern harddisk af mærket Cibox. Programmet Cyberlink PowerBackup fulgte med og det er da også lige til at gå til. Jeg har fået taget en backup af alle billederne på min pc samt af hele mit itunes-bibliotek.

Jeg troede dog at når dette var gjort kunne jeg tilslutte den usb-porten i 360´eren og derigennem se billeder og høre musik- problemet er bare at 360´eren slet ikke registrere at en ny enhed er tilsluttet.

Første gang jeg prøvede kunne 360´eren godt se at enheden var tilsluttet og jeg kunne komme ind i min mappe der hed My Works/. Den sagde dog at ingen filer eksisterede. Jeg formatterede så harddisken og startede forfra, med det resultat at 360´eren altså slet ikke kan se enheden nu.

Når Cibox´en er tilsluttet pc´en kan jeg sagtens komme ind på den og se at alle filer er der. Men hvorfor kan jeg ikke det på Xbox? Alle billeder er i JPEG hvis det kan hjælpe på svaret.
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
jaesjaesSkrevet 29/12-06 14:35 
Hvis du formaterer drevet til FAT32 skulle det, teoretisk, gerne virke. Der kan naturligvis være drev, som ikke spiller særlig godt sammen med X360.
dRxLdRxLSkrevet 29/12-06 15:05 
Burden den ikke kunne læse _alt_ fra Microsoft? Den læser til og med Mac OS formatterede diske. NTFS (som er microsofts eget format) burde være den dens første sprog.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 29/12-06 15:50 
Måske kan den læse FAT32 + Mac-formatterede diske. Her står i hvert fald, at det skal være FAT32:
http://digg.com/gaming_news/Xbox_360_Hard_Drive_Leaked_at_70_Gigs

Men med en random forumtråd kan man selvfølgelig aldrig være helt sikker.

Noget andet er, at man vist kun kan se drevene under Media-fanen i Dashboard (har jeg lige læst på linket).
rapsacrapsacSkrevet 29/12-06 16:19 
formatet er NTFS og samt sagt så kunne xbox´en godt finde harddisken i første forsøg, dog uden at finde selve filerne.
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
rapsacrapsacSkrevet 02/01-07 18:15 
jeg har nu returneret drevet da jeg ikke kunne få det til at fungere som jeg gerne ville have. Er der slet ingen der har positiv erfaring med en ekstern harddisk de kan anbefale?
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig