X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad følger der med?


Svar
AsseAsseSkrevet 05/06-03 20:35 
Jeg har lige fået solgt en af mine GameCube's, så jeg har tænkt mig at købe en Xbox.

Nu har jeg flere gange hørt at der er harddisk i, men følger den med fra starten, eller skal den købes som ekstra tilbehør? Og hvis den ikke følger med, hvad koster det så at få fat i en?

På forhånd tak for hjælpen...
73 emne(r).
1 2 > »

Svar
AsseAsseSkrevet 05/06-03 20:35 
Jeg har lige fået solgt en af mine GameCube's, så jeg har tænkt mig at købe en Xbox.

Nu har jeg flere gange hørt at der er harddisk i, men følger den med fra starten, eller skal den købes som ekstra tilbehør? Og hvis den ikke følger med, hvad koster det så at få fat i en?

På forhånd tak for hjælpen...
MIKA-LMIKA-LSkrevet 05/06-03 20:38 
Controller
Power kabel
AV kabel

Manualer osv.

I maskinen ligger indbygget, sammen med CPUen, grafikkortet og alt det andet, en harddisk, der er en ligeså integreret del af en Xbox som CD/DVDdrevet er.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
AsseAsseSkrevet 05/06-03 20:42 
Takker, hvor stor er harddisken? For jeg har hørt om flere ting fra 30 GB til 120, så hvilken en af slagsen er det?
RitesRitesSkrevet 05/06-03 20:47 
Kabinettet følger også med...
» a winner is you «
PlaykidPlaykidSkrevet 05/06-03 20:49 
Jeg mener standart er 5 gb, men det er der flere der er lidt uenige med mig i.
Spiller nu: Halo 3
dRxLdRxLSkrevet 05/06-03 20:57, rettet 07/06-03 14:26 
Standard er 8GB fordelt på følgende måde

5MB FAT tabel

128MB C: drev til systemfiler (den grønne menu).
ca. 4900 MB E: drev til musik filer (du kan lægge CD'er ned på harddisken til brug som soundtrak i nogle spil) og spil saves.

Ca. 3* 721 MB til X: Y: og Z: drevene der bruges af spil som midlertidigt lager for forskellige slags filer (cache).

edit: rettede e: drevs størrelsen til det rigtige 4900MB
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 05/06-03 21:03, rettet 06/06-03 13:06 
Der er enten en 8GB eller 10GB i den, men alle er kun formateret til de 8GB.

Fordelingen er som dRxL skriver, men dette ser man aldrig som almindelige Xbox-bruger. Det er kun os chip-folk, der kommer til at rode med det...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ValkyrieValkyrieSkrevet 05/06-03 21:06 
Var 10 GB maskinerne ikke kun et rygte i USA? Det påstod OXM ihvert fald..... De MS propganda hunde:P

The truth is out there *For store øjne og giver en patriotsalut til Bill*
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 05/06-03 21:10 
Nej, det var ikke kun et rygte.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ValkyrieValkyrieSkrevet 05/06-03 21:12 
Jamen hvorfor fik nogen 10 GB?:O
Eller, jeg mener da at prisen på XBox lå på 5000 til at starte med og da de tog DVD funktionen og 2 ekstra GB ud, flere månedere før launch solgte de den for $200 US.....???


*Brænde alle mine OXMblade og råber højt: Propaganda......"
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 05/06-03 21:14 
Hvad snakker du om?

DVD funktionen er aldrig blevet pillet ud, og 10/8 GB tingen skete fordi de bestemte sig for at der kun skulle være 8 i, istedet for 10. På det tidspunkt var maskinerne dog produceret, så de fik lige omformateret dem.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 05/06-03 21:29 
Jeg tror snarere 10GB skyldes at de ikke kunne skaffe nok 8GB diske. Det er også underordnet da paritionstabellen er implicit, dvs. alle programmer går ud fra at harddisken er opdelt på en helt bestemt måde der passer med 8GB og hvad der måtte være mere end det går til spilde på en normal xbox.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ValkyrieValkyrieSkrevet 05/06-03 21:34 
Ok....

Naiera jeg mente da bare at det var meningen at Xbox skulle have DVD out of the box ala PS2!:-)
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 05/06-03 21:45 
dRxL >
Jeg tror snarere 10GB skyldes at de ikke kunne skaffe nok 8GB diske.

Nej. Det er som jeg fortalte det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 05/06-03 21:46 
The Hest >
Naiera jeg mente da bare at det var meningen at Xbox skulle have DVD out of the box ala PS2!:-)

Men hvorfor gjorde du det? Det har jo ikke været på tale...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KeenKeenSkrevet 05/06-03 21:53 
Hmm... Jeg troede kun der var 6Gb!
men sådan kan man jo tage fejl
NaieraNaieraSkrevet 05/06-03 21:54 
Ja, nogle af butikkerne skriver stadigvæk 5 og 6 GB... Helt ærligt, det er snart halvandet år siden den kom herhjemme!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PlaykidPlaykidSkrevet 05/06-03 21:55 
Tror forretningerne er ret ligeglade med hvad de sælger...
Spiller nu: Halo 3
KTCKTCSkrevet 05/06-03 21:57 
Grunden til de 8GB og 10GB er, at de brugte henholdsvis Seagate (10GB) og Western Digital (8GB), sikkert på grund af forretningsaftaler eller logistik.
Så det er ikke fordi de SNYDER nogen eller noget...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 05/06-03 21:59 
De 5GB kommer nok fra, at det er det, man rent faktisk får lov at bruge til musik og savegames, så helt forkert er det jo ikke...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 05/06-03 22:00 
Jo, det er forkert.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 05/06-03 22:01, rettet 05/06-03 22:01 
Nogle butkker, herunder specielt Elevtric city påstår sågar at der sidder en p4 processer og et GF 4 kort i. (det stod i deres avis *G*)

Konklusion: Tro på hvad de siger og du kommer hjem med det forkerte produkt.
I win, you loose
KTCKTCSkrevet 05/06-03 22:02 
Hehe, det er en Pentium 3, og grafikkortet er en mellemting af GF3 og GF4.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 05/06-03 22:02 
Naiera >
Nej. Det er som jeg fortalte det.

Nu prøver man at være flink og ikke udstille dig alt for meget...
Du tager i hvert fald fejl mht. til at reformatere (da de ikke er egentlig formaterede) og jeg er også ret sikker på at du tager fejl mht. grunden til at der findes 10 og 8GB.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 05/06-03 22:04 
Processoren er en mellemting mellem en Celeron og en Pentium3, eller rettere en P3 med kun 128KB cache.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JesperJesperSkrevet 05/06-03 23:07 
Mon ikke det er fordi - som der tidliger har været nævnt - at de måske udløb for leverence af 8 GB diske, og så fik de en sending 10 GB. Som sagt er det jo underordnet hvor stor den er, pga. formateringen.... Det synes jeg umiddelbart der lyder mest sandsynligt...

DVD funktionen har aldrig været der, som der er blevet sagt. Det er jo tilbehør, da man så ikke skal betale for det hvis man alligevel ikke bruger det - en besparelse på 400 kr på konsollen er jo også værd at kæmpe for ved launch.
RJKRJKSkrevet 05/06-03 23:50 
dRxL >
Nu prøver man at være flink og ikke udstille dig alt for meget...

Immervæk er det Naiera siger den officielle historie som jeg husker den - jeg mindes i hvert fald at have læst det samme.

Hvad der så i virkeligheden er grunden kan vi gætte på... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 05/06-03 23:52 
Man skal huske på at du, dRxL, sad og spillede 3rd Strike, mens du råbte Fony og Microsux, når du tabte til Gill ;)

(mens vi andre så fulgte med i hvad der foregik omkring de andre formater :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 06/06-03 00:22 
Ja og så var det at jeg gik tilbage og sporede nyheden om xbox i IGNs arkiver. Af linket fremgår det at den blev annonceret i marts 2000 med en 8GB harddisk, hvor I får de der 10GB tal fra må være op til jer selv at vise.

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 06/06-03 00:26 
Tjaa, jeg ved ikke hvad jeg ville få ud af at lave en lille løgnhistorie om det her, og er det ikke underligt, at RJK har fået samme ide?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 06/06-03 00:29 
dRxL >
hvor I får de der 10GB tal fra må være op til jer selv at vise.

Siger du at der ikke findes nogen med 10GB harddisk eller hvad!?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 06/06-03 00:30 
Så find nogle gamle links der understøtter jeres påstande.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 06/06-03 00:31 
RJK >
Siger du at der ikke findes nogen med 10GB harddisk eller hvad!?

Nej men at det aldrig har været noget forbrugerne skulle kende noget til.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 06/06-03 00:31, rettet 06/06-03 00:33 
dRxL >
Så find nogle gamle links der understøtter jeres påstande.

Det er ikke påstande. Det er sandheder, eller hvad du har lyst til at kalde det.

Jeg mente det jeg sagde tidligere seriøst. Mens vi var interesserede i hvad der skete med de nye konsoller, og læste nyheder om dem osv., sad du med din Dreamcast og programmerede Drekslaks og fik tæsk af Gill...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 06/06-03 00:32, rettet 06/06-03 00:35 
Jeg er lidt forvirret om, hvad du mener. Men Microsoft har bekræftet, at de ville sætte 10GB i...

Microsoft bekræfter 10GB
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 06/06-03 00:35, rettet 06/06-03 00:38 
Jeg forstår ikke hvad det er du mener, eller hvad vi skal "bevise"...

EDIT: Og hvis det er mit "officielle historie" du hentyder til, så var det en skrivefejl fra min side. Jeg mente "offentligt anerkendte historie". Microsoft har mig bekendt ikke sagt noget officielt om grunden til ændringen i størrelsen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 06/06-03 00:49 
Fakta:

1. Microsoft annoncerer at Xbox har 8GB harddisk.

2. Microsoft annoncerer at man har hævet størrelsen til 10GB.

3. Xbox udkommer, alle er med 8GB.

4. Når man åbner konsollerne kan man se, at nogle maskiner har 10GB, men stadig kun bruger de 8GB.

Er det ikke omsonst at skændes om, hvorvidt det så var 8 eller 10GB-maskinerne der blev lavet først eller hvorfor?

Jeg siger bare at jeg har læst samme historie som Naiera og den giver mening for mig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 06/06-03 00:54 
Naiera >
Jeg mente det jeg sagde tidligere seriøst. Mens vi var interesserede i hvad der skete med de nye konsoller, og læste nyheder om dem osv., sad du med din Dreamcast og programmerede Drekslaks og fik tæsk af Gill...

Var det ment provokerende da du skrev det?
Jeg begyndte for det første at lave dRxLaX i 2002 og for det andet har jeg fra 1998 og fremefter deltaget i det bedste konsol-tekniske msg. board der nogensinde har været på nettet. DCTP.

Så mens I i den hjemlige andedam har været fuldt beskæftigede med at diskutere forskellen på et 8 og 10GB harddisk (yawn) så har jeg været indvolveret i overvejelser om hvorvidt early Z check kunne kompensere for manglen på hukommelsesbåndbredde til xgpu'en og lignende afgørende emner.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
MadsMadsSkrevet 06/06-03 01:02 
Det er da lidt en kedelig ting at sidde at skændes om..? - Men ok, det er da underholdningsværdi for os andre ;)

Selvom jeg har læst samme historie som Naiera og RJK ;P
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
KTCKTCSkrevet 06/06-03 01:30 
Naiera >
Jo, det er forkert.

Det er vel et definitionsspørgsmål, for hvis der stod "5GB harddiskplads til musik og savegames", så var det jo korrekt!

dRxL: Så så, der er ingen grund til at blæse dig op, men derfor er vi da enige om, at ikke alle udtaler sig kvalificeret her...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 06/06-03 09:54 
KTC >
dRxL: Så så, der er ingen grund til at blæse dig op, men derfor er vi da enige om, at ikke alle udtaler sig kvalificeret her...

Jeg kunne da ikke bare sluge en udtalelse som den der, der reducerede mig og nogen af de ting jeg har lavet til jeg ved snart ikke hvad.
Gad vide hvad det er udtryk for fra hans side...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 06/06-03 11:21 
KTC >
Det er vel et definitionsspørgsmål, for hvis der stod "5GB harddiskplads til musik og savegames", så var det jo korrekt!

Når du siger den slags, lyder det som om du gerne vil have at annoncebladene har ret. Selvfølgelig er det ikke fordi de ved hvor stor en del af harddisken der bruges til musik og savegames, det er jo helt absurd.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 06/06-03 11:23 
KTC >
er vi da enige om, at ikke alle udtaler sig kvalificeret her...

Helt ærligt - hvad skal vi bruge sådan en udtalelse til? At sidde og frygte, at det er os, du mener ikke er kvalificerede?

Sig da hvad du mener i stedet for...

Jeg kunne egentligt godt tænke mig diskussionen afsluttet, eftersom jeg ikke ved, hvad diskussionen går ud på. Naiera har sagt noget og jeg har givet ham ret. Der bliver påstået at vi tager fejl og når der spørges til hvad der ikke skulle være korrekt, så snakkes der bare udenom?

Jeg mener at have afklaret det meste i mit "dette er fakta"-indlæg, som passer med vores historie. Det eneste jeg kan se der er tilbage at diskutere er om 10GB-diskene ingen relation har med de 10GB-diske som Microsoft selv annoncerede og så definitionen af ordet "at formatere". Sidstnævnte har jeg forberedt mig på, så bring it on! hvis man er uenige...

Eller skulle "yawn" læses som "jeg gider ikke diskutere mere, fordi jeg godt kan se, at I har ret"...? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 06/06-03 11:26 
dRxL >
Var det ment provokerende da du skrev det?

Nej, det var overhovedet ikke ment provokerende, men når du i en sag som denne, der omhandler tidlige Xbox nyheder, får man indtrykket af at du ikke har fulgt med dengang, hvor du sad med næsen i din DC, mens vi andre var i stand til at se både bagud og fremad.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 06/06-03 12:38 
dRxL >
Jeg kunne da ikke bare sluge en udtalelse som den der, der reducerede mig og nogen af de ting jeg har lavet til jeg ved snart ikke hvad.
Gad vide hvad det er udtryk for fra hans side...

For mig handler det om at holde diskussionen på et fornuftigt plan, og når det begynder at gå op i små-tilsvininger og man giver igen af samme skuffe, så ved vi jo godt hvor en tråd ender...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 06/06-03 12:52 
RJK >
Helt ærligt - hvad skal vi bruge sådan en udtalelse til? At sidde og frygte, at det er os, du mener ikke er kvalificerede?

Sig da hvad du mener i stedet for...

Ok, jeg skal prøve at præcisere mig, når jeg skriver sådan noget, men jeg foretrækker bare tit, ikke at nævne navne, for folk ved jo godt hvem de er.

I denne tråd har folk været gode til at sætte "mener" og "tror" på, men derfor har der stadig været størrelser som 5GB, 20GB og 120GB oppe at vende. Men jeg ser heller ingen grund til at svine folk til...

Jeg mente bare, at det ikke er sjældent at se tråde, der bliver forvirrende og forkerte af at folk kommer med forkerte facts. Dette er dog meget reduceret i forhold til mange andre fora.

RJK >
Jeg kunne egentligt godt tænke mig diskussionen afsluttet, eftersom jeg ikke ved, hvad diskussionen går ud på. Naiera har sagt noget og jeg har givet ham ret. Der bliver påstået at vi tager fejl og når der spørges til hvad der ikke skulle være korrekt, så snakkes der bare udenom?

Lige præcis det med om Microsoft havde sagt 10GB eller ej kan jeg ikke be- eller afkræfte, så det undlader jeg at udtale mig om.

RJK >
Jeg mener at have afklaret det meste i mit "dette er fakta"-indlæg, som passer med vores historie. Det eneste jeg kan se der er tilbage at diskutere er om 10GB-diskene ingen relation har med de 10GB-diske som Microsoft selv annoncerede og så definitionen af ordet "at formatere". Sidstnævnte har jeg forberedt mig på, så bring it on! hvis man er uenige...

Alt hvad jeg kan sige er, at visse Xboxe (især 1.1) er udstyret med Seagate's 10GB diske. Sidder selv men én lige her.

Og til definitionen af "at formatere", så tror jeg vi er enige, og lige meget hvordan man vender og drejer det, så er harddisken formateret på en Xbox, for ellers kunne man ikke smide data på den.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 06/06-03 13:15, rettet 06/06-03 13:17 
KTC >
Lige præcis det med om Microsoft havde sagt 10GB eller ej kan jeg ikke be- eller afkræfte, så det undlader jeg at udtale mig om.

Jeg har givet et link, men kan da snildt finde en række mere. Prøv bare at søge på Google efter "Xbox 10GB". Der er masser af historier fra samme konference som dRxL omtalte, hvor Microsoft har ændret harddisken til at være 10GB.

folk ved jo godt hvem de er.

Hvis folk godt vidste at de ikke vidste hvad de snakkede om, så udtalte de sig vel ikke...? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 06/06-03 13:29 
LOL, nej. Men når de bliver rettet i tråden, så er det vel godt nok, er det ikke?

Med hensyn til spørgsmålet om Microsoft og de 10GB, så hælder jeg også til at stole på de kilder, der siger at M$ sagde 8GB, M$ sagde 10GB og M$ sagde 8GB igen.
Men i den sidste ende er resultatet det samme, for folk får jo ikke noget ud af de sidste 2GB, der ikke er formatteret.
Den eneste forskel er at Xboxen bliver 160gram tungere med en 10GB, for Western Digital vejer 420gram og Seagate 580gram.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
fumfumSkrevet 06/06-03 13:41 
Det vil sige at man kan veje svinet og se om man har 2 ubrugelige gb eller ej. Jeg må hjem og frem med den gamle tjaldvægt.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
KTCKTCSkrevet 06/06-03 13:55 
Teoretisk set kan du godt gøre det, ja :)

Der kan dog også være lidt variation mellem 1.0, 1.1 og 1.2 Xboxe, da de bruger forskellige bundkorts-revisioner.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
73 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig