X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSO anyone?


Svar
RaGeRaGeSkrevet 05/06-03 17:38, rettet 05/06-03 19:07 
Da jeg regner med, at komme online med min Gamecube næste uge ville jeg gerne høre, om der er andre herinde fra, som stadigvæk spille PSO online på cuben eller er skiftet over til Xbox udgaven? Er der generelt gang i den på PSO altså folk at spille med og er komunikations problemer stadigvæk irriterende pga. nogle folk ikke har et keyboard?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
3of193of19Skrevet 05/06-03 18:13 
JAA har vist GCN versionen.
Star SoldierStar SoldierSkrevet 05/06-03 18:41 
Det har La0s og jeg også, flere?
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
RaGeRaGeSkrevet 05/06-03 19:14, rettet 05/06-03 19:30 
Er der så nogen som har spillet begge versioner online? Jeg ved at Xbox versionen er en direkte port af Gamecuben, men bare med voicechat som jeg er ret ligeglad med. Hvilken version er at foretrække?

Det skal siges, at det ikke betyder noget for mig, at Gamecube udgaven ikke har voicechat og at man ikke kan have op til flere profiler samtidig pga. memorycardets begrænsninger, da jeg alligevel kun skal spille med en enkelt race i PSO.

EDIT:

Jeg har også brug for lidt hjælp en gang i næste uge af en, som kender meget til PSO universet, da jeg stortset er fuldstændig n00b i det spil/genrer :((
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
3of193of19Skrevet 05/06-03 19:31 
Jeg gad ikke spille begge versioner, det tager simplethen for meget tid at spille.
Overraskende kan jeg ikke umiddelbart afgøre hvilken version der er bedre...
XBox med voice chat er simpelthen lækkert, hvis man ikke lige får fat i en eller anden med ekstrem skinger stemme der går amok hver gang han finder en "handgun +2".
Til gengæld er der langt flere spillere på GCN versionen, da man kan spille internationalt. Der er dog mange der ikke engang har keyboard, og for mig er det at chatte mens jeg spiller det fedeste ved PSO.
GCN versionen har også flere quests o.lign. indtil videre. Ifølge Sonic Team skulle nye quests komme samtidigt på GCN og Xbox, så det bliver nok ok i længden.
Ang. duping og "hacking", så er det nok ca ligeslemt på begge maskiner; måske lidt værre på GCN, da det er billigere at få sig et Action Replay end at modde sin Xbox. P.g.a. Xbox Live vil der heller aldrig kunne snydes direkte online, så vi bliver i hvert fald forskånet af alt det lort der skete i de senere dage af DC versionerne.
RaGeRaGeSkrevet 05/06-03 19:41, rettet 05/06-03 23:51 
Takker for infoen!

Allerede det, at man kan spille med folk fra hele verden i GC udgaven er længe nok for mig, at fravælge Xbox udgaven.

Man får forresten også de 2 første måneder gratis på XBL med PSO hvor Gamecube ejerne kun får en enkelt månede, right?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
3of193of19Skrevet 05/06-03 19:48, rettet 05/06-03 19:48 
Ja. Til gengæld skal man dog også betale for selve XBL.

Det kunne i øvrigt ske at Xbox serverne kommer til at blive linket i fremtiden, men det kommer selvfølgelig an på hvorvidt Sega kan få vredet armen rundt på MS... :(
AndyAndySkrevet 05/06-03 20:50 
Hej jeg skal have PSO imorgen til GC. Jeg foretrækker også GC udgaven fordi jeg synes det ret dejligt at kunne spille med allemulige fra alverdens lande. Jeg kan også godt bare lide at bruge keyboard, men har kommet online med GC`en.
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
ValkyrieValkyrieSkrevet 05/06-03 21:10 
Du skal være opmærksom på, eller jeg har ihvert fald hørt at rigtig mange ikke har et keyboard, og er det ikke lidt surt at de ikke svare igen?:)

Jeg synes også det er skod at vi ikke kan spille med US gamere.... Det er fint at spille sammen med UK folk, men folk fra Frankrig ovs er så meget sammen. Jeg har rigtig mange gange oplevet at en franskmand har gået ud af mit spil fordi jeg ikke var fransk:/ En ting der ikke sker så tit med USA gamere, da de også taler engelsk. Ikke destro mindre er PSO Xbox rigtig fedt, og jeg mener at grafikken er undervuderet. Flere steder er der dejlige farverige effekter og textures og mange af animationerne når man går i vand etc, er flotte:)

-Hest
Well crucify the insincere tonight...
AndyAndySkrevet 05/06-03 23:02 
Kender et sted hvor man kan købe keyboardet billigt. Jeg har jo heller ikke en xbox så jeg kan ikke bruge xbox versionen.
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
la0sla0sSkrevet 05/06-03 23:26, rettet 05/06-03 23:27 
både star soldier og jeg har keyboardet (ASCII selvfølgelig), og det fungerer fint.. på sin vis savner jeg ikke voicetingen...
anyway jeg har også indtrykket af at keyboardet faktisk er ret udbredt især når man spiller med folk der er høje i levels og går op i det.. :)
Hvad sker der?
MrCaseMrCaseSkrevet 05/06-03 23:42, rettet 05/06-03 23:43 
I kan rende og hønse med det der keyboard show.

Keyboard kan bruges til ét spil. And one game only:
Typing of the dead

Alt andet er at gøre tingene svært for sig selv....

...

Men nu taler jeg jo desværre ikke af erfaring. Jeg er bare fanboy ....

:)

(undskyld for det fjollede indlæg)
Have you considered sucking less?
RaGeRaGeSkrevet 05/06-03 23:48, rettet 05/06-03 23:50 
The Hest >
Du skal være opmærksom på, eller jeg har ihvert fald hørt at rigtig mange ikke har et keyboard, og er det ikke lidt surt at de ikke svare igen?:)

Selvfølgelig kan de svare igen, da der er et indbygget tastatur i spillet som kan bruges, hvis man ingen keyboad har. Desuden, så er keyboardet fra Datel ikke specielt dyrt og kan købes hos Gamebits.dk for 250 kr.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
ValkyrieValkyrieSkrevet 06/06-03 01:40 
Det ved jeg godt, men det er så besværligt at skulle skrive det på den måde. Som at indtaste sites ind online på DCen:)

Ja, oki! Det lyder da fint!

Er der egentlig andre forskelle på de to versioner???
Har Xbox versionen noget som GC versionen ikke har(udover voice) eller omvendt?
Well crucify the insincere tonight...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 06/06-03 03:04 
Husker tydeligt de dage med PSO på DC, det var sgu lidt skægt, bare ikke når en eller spasser blev ved med at tage alle tingene :-(
Men jeg mødte også en der stort set bare fuldte med mig rundt som en slags bodyguard. Han gav dem kun et slag/skud, hvor jeg så efter stort set bare skulle puste til fjenden for at nakke ham, nemme points der. Nåede dog aldrig den helt store level, tror nok jeg nåede til level 18, selvfølgelig med en gun ;-) ikke med sværd/stav eller hvad det nu var de andre havde, kan bedre lide at skyde dem og have dem lidt på afstand ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
3of193of19Skrevet 06/06-03 09:03, rettet 06/06-03 09:52 
The Hest >
Er der egentlig andre forskelle på de to versioner???
Har Xbox versionen noget som GC versionen ikke har(udover voice) eller omvendt?

3of19 peger op mod sit andet indlæg i tråden
ValkyrieValkyrieSkrevet 06/06-03 12:32 
Ok, men bliver det nogensinde muligt at PSO på GC bliver hacket i samme stil som på DC?

Men hvilken version spiller du 3of19?:)

-Hest
Well crucify the insincere tonight...
3of193of19Skrevet 06/06-03 14:19, rettet 06/06-03 14:20 
Det kommer helt an på hvor meget de narrøve kan hive ud af Action Replay. De fleste problemer på DC udgaverne kom fra den såkaldte "Code Breaker", som skulle være en del mere fleksibel end AR. Faktisk kan man ikke bruge AR på version 2 på DC.
Jeg mener bare risikoen for at det sker på GCN er større end på Xbox.
Er selv online på Xbox btw.
la0sla0sSkrevet 06/06-03 14:25 
Jeg tror omvendt at det noget nemmere at cracke noget fra boksen af. På harddisken kan man vel smide et par programmer ind der ligger og laver ballade, det er noget sværere at gøre på GCN.
Nuvel nu er jeg ikke den mest steady'e i boksen så jeg tager nok fejl... Live skulle jo netop luge ud i mange af de sager.. (øhm kører PSO under live?)
narj jeg lukker nok bare i som en østers
Hvad sker der?
3of193of19Skrevet 06/06-03 14:53 
Men man vil aldrig kunne snyde ekstremt destruktivt online. Al snyd vil være offline på Xbox.
SoqratesSoqratesSkrevet 06/06-03 15:01 
Hvilket vi jo desværre allerede har set i få tilfælde kan overføres til online.....
3of193of19Skrevet 06/06-03 22:03 
Men stadig er det "kun" moddede og dupede items, samt høje characters. Noget som også findes på GCN.
Der kommer ikke til at være risiko for at ens character pludselig forvandler sig til NOL eller noget lignende åndsvagt på Xbox.
JAAJAASkrevet 07/06-03 02:06, rettet 07/06-03 02:07 
Jeg spiller GC PSO online næsten hver dag. De fleste har efterhånden keyboards, og dem, der ikke har, er ofte dem der alligevel er forholdsvist uinteressante rent spillemæssigt, tradere osv.

Rage, du kan have 4 karakterer på hvert GC memory card, så ingen problemer der.
RaGeRaGeSkrevet 07/06-03 02:08 
Ja, på et 251 memorycard?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RaGeRaGeSkrevet 07/06-03 02:10, rettet 07/06-03 02:10 
Er der egentlig nogen herinde fra, som har keyboardet fra Datel som kan bruges til PSO på Gamecuben? Hvis ja, hvordan er det i forhold til andre keyboards?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JAAJAASkrevet 07/06-03 02:17, rettet 07/06-03 02:22 
Nej, på et ganske almindeligt 59 block memory card kan du have 4 karakterer.

Jeg har Datel keyboardet, og selv om det ikke er mappet til at passe med det Japanske keyboard layout fungere det fint. Ascii keyboardet er selvfølgelig at foretrække, hvis man har råd til at smide penge om sig, men jeg tror ærligt talt ikke, at det er det værd.'

I øvrigt er action replay snyd nærmest ikke eksisterende på GCN PSO, da der ikke er udgivet nogen officielle koder til spillet. Snyd er ikke et problem på GCN PSO i det hele taget. Lad os håbe, at det varer ved.
RaGeRaGeSkrevet 20/06-03 19:22, rettet 20/06-03 19:23 
Så har jeg fået købt mig PSO til Gamecube og regner først med at komme online på søndag, da jeg skal til festival.

Mit navn på PSO vil være: RaGe DK
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
MKMMKMSkrevet 20/06-03 22:14 
Jeg regner med at være online allerede fra i morgen. Så er vi efterhånden blevet et par stykker.

Navn: MKM DK
AsseAsseSkrevet 21/06-03 18:46 
Nu er jeg også kommet online:)
Zzap!Zzap!Skrevet 21/06-03 19:04 
Der var noget ballade for nogle uger med xbox versionen, hvor der var en fyr der havde gjort der til en forretning, at opgradere folks karaktere, på et mem. card som de swappede frem og tilbage.
Kan ikke lige finde linket, men siden skulle stadig være oppe.
Born to kill space
MKMMKMSkrevet 22/06-03 16:25 
Hvem er med på et spil PSO i aften?
la0sla0sSkrevet 22/06-03 16:28 
ville gerne men jeg skal save benene af mig selv

! nej jeg skal have genopfrisket min account.. og har ikke lige lysten.. MEN noget skal vel planlægges.. måske er en halv dags notice for lidt.. omend det jo med PSO er sådan at lysten kommer over en pludseligt.. :)
Hvad sker der?
Star SoldierStar SoldierSkrevet 22/06-03 16:34 
Hvis der skal være et GC PSO team, så må der være orden in tingene, der bliver oprettet mange tråde om det her på forumet, forskellige hold, nye medlemmer osv. lad os blive enige om et fast skib, blok og team navn (X01 og X02 osv.), siden vi "alle" kommer fra play:right, så var det måske en løsning at få det med i team navnet. Jeg gider ikke at køre igennem 15 tråde for at finde ud af hvem der er på dit og dat.

Lav evt. en fast tråd som eks. "GC PSO teams", som så er IT!, hvem der står for det er mig lige meget, bare at det bliver taget seriøst (selv XBOX folkene kan finde ud af det ;)
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
RaGeRaGeSkrevet 22/06-03 20:50, rettet 22/06-03 20:51 
Har et seriøst problem nu! Har glemt mit navn og kode, som jeg skal bruge for at logge ind på playsega.com for at kunne købe en hunter-licens, hvad skal jeg gøre? Kan ikke registrere mig igen, da mit serial number samt acces key allerede er i brug.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
la0sla0sSkrevet 22/06-03 21:26 
betaler du stadigvæk?
Hvad sker der?
RaGeRaGeSkrevet 22/06-03 21:48, rettet 22/06-03 22:59 
Nej, mangler stadigvæk at købe en hunter-license, men kan ikke købe den, da jeg ikke kan huske min kode :(

Får man egentligt ikke tilsendt sit login-name og password normalt?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RaGeRaGeSkrevet 23/06-03 17:11 
Hjælp!!! Bliver jeg nu nød til, at købe et nyt PSO?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
AsseAsseSkrevet 23/06-03 17:19 
Gå ind i options, der kan du vidst nok finde dit password!
RaGeRaGeSkrevet 23/06-03 20:48, rettet 23/06-03 21:00 
Kan ikke finde den derinde. Det er jo login-name og password jeg ikke kan huske, så jeg kan ikke komme ind på playsega.com og købe en HL. Man skal åbenbart købe en HL først, hvis man vil spille online? Er det ikke muligt, at få tilsendt ens login-name og password af SEGA?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RaGeRaGeSkrevet 23/06-03 21:25, rettet 23/06-03 21:29 
Hvad sker der, hvis jeg sletter access key og serial number fra memorycardet - kan jeg ikke komme online mere så?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RaGeRaGeSkrevet 23/06-03 22:01 
Nu har jeg sendt Infogrames en mail, så jeg håber de kan hjælpe.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig