X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Effekter i film?


Svar
DommergaardDommergaardSkrevet 18/12-06 23:21 
Vi er ved at lave noget film på gymnasiet og vil gerne have nogle effekter ind. Hvilke programmer kan I anbefale til at lave effekter med? Det behøver ikke at være vilde 3D-effekter. 2D-effekter er også helt fine.
QQSkrevet 18/12-06 23:27 
Hvis I klipper i Adobe Premiere eller Sony Vegas, følger der en masse gode effekter med, som man kan justere og blande som man vil på utallige måder... Bare hold jer fra Windows Movie Maker, Pinnacle Studio og andre lignende "gør det selv Familien Jensen" programmer...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
DommergaardDommergaardSkrevet 18/12-06 23:31 
Jeg tænker mere på special effects. Som ild der kommer ud af en pistol, blod, laser osv. :)
Zzap!Zzap!Skrevet 19/12-06 00:32 
Sonic.dk>
Jeg tænker mere på special effects. Som ild der kommer ud af en pistol, blod, laser osv. :)

Der er det nok lettere at gå den gammeldags fysiske rute. Det er ret svært at lave noget der ser bare nogenlunde overbevisende ud, for slet ikke at tale om besværet med at genlocke det ind i optagelserne af virkeligheden.
Der er masser af gamle bøger om special effects, som du helt sikkert kan lære en masse af. Søg på dine nærmeste biblioteker.
Born to kill space
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/12-06 01:01, rettet 19/12-06 01:02 
Jeg vil da lige komme med den opfordring at du holder dig til Grimas-produkter (De er dyre, men samtidig også PRIMA kvali) hvis du bevæger dig ud i S-FX-sminkningens ædle kunstart - så brænder det ikke når man tisser, efter man har været udsat for diverse kosmetiske produkter ;)

Bogen "Special Effekter" af Janus vinther er glimrende supplement. Kender man sygeplejestuderende, kan man desuden få adgang til den berygtede og berømte sår-bog, hvor man kan få et væld af spændende ideer - hvis maven vel og mærke kan klarer mosten :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DommergaardDommergaardSkrevet 19/12-06 18:16 
Vil ikke lave noget med sminke osv. vil bare smidde nogle effekter på en film med et program. Det behøver ikke at være vildt advanceret. Fx Jasc Animation Shop - det er simpelt 2D-grafik og det ser sjovt ud. Noget lignende det er fint.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig