X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HD DVD impressioner


Svar
3of193of19Skrevet 22/11-06 03:14, rettet 22/11-06 09:55 
Så fik jeg endelig mit HD DVD drev fra VideogamesPlus.ca. Efter en dags forsinkelse pga et dumt DHL bud kom drevet idag (samtidigt med Zelda til Wii fra DVDBoxoffice).
Ser ud til at VGPlus fusker med tolden, pakken var mærket med en værdi på 20 Canadiske Dollar, så jeg betalte ingen told på det.
Installationen er nem. I æsken er der en installations disc som man smider i Xbox 360'eren... Se hele indlægget
67 emne(r).
1 2 > »

Svar
3of193of19Skrevet 22/11-06 03:14, rettet 22/11-06 09:55 
Så fik jeg endelig mit HD DVD drev fra VideogamesPlus.ca. Efter en dags forsinkelse pga et dumt DHL bud kom drevet idag (samtidigt med Zelda til Wii fra DVDBoxoffice).
Ser ud til at VGPlus fusker med tolden, pakken var mærket med en værdi på 20 Canadiske Dollar, så jeg betalte ingen told på det.
Installationen er nem. I æsken er der en installations disc som man smider i Xbox 360'eren. Når den booter bliver man bedt om at tilslutte HD DVD drevet. Bare forbind det med USB kablet og tilslut strømforsyningen (brug et almindeligt strømkabel fra en PS2/Xbox/ghettoblaster istedet for det medleverede amerikanske kabel).
Herefter installeres drevet i løbet at ganske få øjeblikke.
På Dashboardet vil, når drevet er tilsluttet, ikonet for drevet være delt i to halvcirkler, den øverste er Xbox 360 drevet, den nederste HD DVD drevet.
Smider man en HD DVD i drevet starter filmen i løbet af ca 20 sekunder. Er der en skive i HD DVD drevet tager det længere at boote til Dashboardet fordi maskinen checker disken først, så ser man ikke film burde man nok tage den ud. Til gengæld starter filmen så i løbet af ca 5 sekunder.

Jeg så King Kong på min Panasonic PT-AE 700E 720p LCD projektor via component.
Billedet er fantastisk og jeg får næsten lyst til at rende ud og købe en 1080p projektor for at få lov til at se det hele.
Ingen compression artifacts overhovedet, knivskarpe billeder, krafige farver; det så nærmest ud som om nogen havde savet et hul i min væg og stod og spillede teater for mig. Jeg har desværre ikke set King Kong på almindelig DVD, så jeg ved ikke hvordan den så ud (jeg får Serenity i løbet af ugen, så kan jeg bedre sammenligne), men især detaljer i personers ansigter (porer, sved, ect) og teksturer i stof og hår så fremragende ud.
Mit surroundanlæg er ikke det store, og igen, så har jeg ikke set DVD udgaven af Kong.
Jeg tager drevet med til videoaften hos Jmog på fredag. Så vil han sikkert nærmere kunne uddybe.
Som bekendt kan XBox 360 ikke udgive lydformater som Dolby Digital+ og Dolby True HD, da optisk kabling ikke har båndbredde nok. Istedet bliver lyden remixed til et Dolby Digital 5.1 mix med den maksimale båndbredde. Det lød godt, men jeg venter på Serenity før jeg drager konklusioner om lyden.
Ang. de meldinger om lydproblemer (delay, skip) havde jeg ingen problemer. Jeg clearede cachen før jeg installerede drevet, måske hjalp det? *shrugs*
Edit: Der var også et update da jeg startede Kong kommer jeg lige i tanke om, det var nok en patch til de ovennævnte problemer.
Ang. støj, så er selve HD DVD drevet musestille. Xbox 360'eren til gengæld lyder ligesom den plejer når den idler i dashboardet eller man spiller Live Arcade spil. /edit

"U control" ekstramaterialet er interessant, men jeg ville have ønsket at man også kunne se det direkte. Som det er lavet med Kong, skal man se filmen og så vil der en gang imellem poppe et ikon op i hjørnet. Trykker man på confirm, vil der blive åbnet et lille vindue hvori der vil blive vist relateret video eller billedmateriale passende til den scene man er i. Det skulle også kunne maskimeres, men det fik jeg ikke lige rodet for meget med. Et coolt feature, men som sagt burde man også kunne vælge at se det direkte (måske kan man), især ved en film så lang som Kong.

Selve HD DVD æskerne er en anelse kortere og har kun ca 2/3 af tykkelsen af en almindelig DVD æske. Der er en lille snaplås i siden, som nok egentlig er ret nice, da æskerne ikke sådan udenvidere går op hvis de skulle falde eller lignende. De virker dog en anelse skrøbelige og kan bøjes en smule. Derudover synes jeg HD DVD logoet på coveret er ret prangende, det ligner lidt f.eks. Platinum udgaver af Xbox spil, med en chromfarvet kant omkring selve billedet.

Glæder mig til at prøve Serenity når det kommer og Brokeback Mountain til januar :)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/11-06 18:08 
Ja, jeg er misundelig ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 22/11-06 20:10 
Også misundlig her..
og jeg har enda.. allerede fået Apollo 13, Batman begins og bourne superemacy i HD.
desværre fik jeg så en mail i går fra sendit.com hvor de så skriver at pga. for stor efterspørgelse og manglende levering.. kan de ikke love at jeg kan få mit drev på denne side af 2006 :-(

Kan du bekræfte at man ikke kan zoome og lave smooth Slowmotion?
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
3of193of19Skrevet 22/11-06 23:58 
VGPlus havde dem på lager ganske kort igen til 199 candiske. Nu er de på backorder til 250. Damn det var heldigt :)

Ang. Zoom og slowmotion har jeg ikke kunne finde funktionerne for det, tror ikke man kan. Nåja, det er alligevel ikke noget jeg plejede at bruge tid på :)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 23/11-06 07:34 
Det her synes jeg egentlig er lidt interessant :-)

http://www.gear-online.dk/index.php/news/show/id=11061


Og er der nogen der kan bekræfte at det sidste er sandt?

http://www.gamesection.dk/nyheder.asp?nid=1935
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
3of193of19Skrevet 23/11-06 08:19 
Begge to indlæg er korrekte.
BeanoBeanoSkrevet 23/11-06 08:23, rettet 23/11-06 08:30 
Hvad. er vejl. EURO pris for Xbox 360?

Så kan vi jo hurtigt beregne den danske pris :)

EDIT: Fandt det selv. Så taget den danske vejl. pris Xbox 360 pris i betragtning vil drevet vejl. koste kr. 1600,-... ikke ringe hvis det holder :)
JloweJloweSkrevet 28/12-06 01:28 
Jeg har også haft HD DVD drevet til xbox360 i en uges tid og jeg må sige at jeg er meget imponeret over billedekvaliteten og så at det er så nemt at installere.
Dog er der en stor skuffelse, og det er lyden. Optisk kabel kan ikke sende lyden godt nok igennem, og ift. min ganske gode dvd afspiller så lyder King Kong og Miami Vice temmeligt fladt i mit surround setup, der er intet "next gen" over lyden!! Jeg har titlerne i både standard DVD og HD DVD og jeg har derfor lavet en direkte sammenligning.
Dog lover Microsoft at sende en patch ud via XBL, som gør at alle HD titler bliver mulige at afspille som DTS. Men DD 5.1 via dette drev er ikke nær så godt som DD 5.1 via min standard DVD afspiller med Coaxial kabel, så jeg håber at Microsoft opper sig meget med den kommende patch.
Billedet er nu stadig fænomenalt og min projektor kan endda kun afspille i 1080i, jeg tør slet ikke tænke på 1080p....!
Til 1600.- er det dog et kup, den billigeste Toshiba HD DVD afspiller koster 4000.-
Men hold kæft, jeg gad godt den xbox kunne lade være med at støje sådan. HD DVD drevet er musestille men xboxen lyder som en Nilfisk på speed.
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
3of193of19Skrevet 28/12-06 04:00, rettet 28/12-06 04:02 
Såvidt jeg har hørt er der problemer med Dolby Digital Plus tracks. Alt i Dolby Digital True HD skulle lyde fornemt (selvom det bliver nedregnet til en DD5.1). Men jeg ser frem til patchen, både KK og Serenity er jo kun DDPlus, ligesom Brokeback Mountain, som jeg har forudbestilt. Jeg må se at få fat i en film med True HD for at se hvordan det lyder.

Edit:
Jeg så lige at Miami Vice har Dolby True HD. Har du prøvet det track istedet for DDPlus?
JloweJloweSkrevet 28/12-06 19:05 
Mystisk, jeg har Miami Vice Combo udgaven reg 1, men jeg synes kun den har DD+? Den store skudscene i filmen lyder langt mere flad i HD DVD end standard udgaven (det er nemt at sammenligne ved blot at vende discen om :-))
Men jeg har lige bestilt 6 titler og der er et par True HD imellem, dem håber jeg bestemt at de imponerer mere end KK og Vice...
Har du hørt om et ETA på patchen fra Microsoft?
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
3of193of19Skrevet 28/12-06 22:49, rettet 28/12-06 22:50 
hmm, det må have været en fejl på siden så. Irriterende. Især træls når man kigger i webshops. Jeg kiggede igår efter for at se om region 2 udgaven af Batman Begins har True HD, men hverken sendit, amazon eller play listede nogetsomhelst om audiotracks eller lignende. Bestilte så region 1 istedet som har DDPlus og True HD. Er spændt på at sammenligne lyden.

Har desværre ikke hørt noget om patchen. Men mon ikke det senest kommer til forårs dashboard opdateringen?
JloweJloweSkrevet 28/12-06 23:39 
Har også bestilt Batman reg 1 :-) Ser frem til at få den, det skulle være en af de allerbedste titler lige nu.
Vil du ikke poste dine indtryk af lyden når du har testet den? jeg går og drømmer lidt om at det bare er min forstærker der skal stilles ordentligt ind, da jeg virkelig er skuffet over lyden ift. standard dvd.

Uff, der er langt til den forårs update :-/
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
3of193of19Skrevet 29/12-06 01:57 
Hmm, jeg synes egentlig ikke Serenity lyder så tosset, men det er også lang tid siden jeg så den på almindelig DVD. Jeg kan prøve at checke det i morgen.

Ang. indtryk af Batman, så er den bestilt fra DVDBoxoffice, så der går nok lidt tid før den når frem...
BeanoBeanoSkrevet 02/01-07 10:29, rettet 02/01-07 10:29 
Er der kommet nogen solid EU dato på drevet?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/01-07 11:21 
Nej, det er der vist ikke endnu. Men et godt gæt vil være, at det senest kommer omkring PS3 lanceringen til marts, da vi uden tvivl vil se en X360 + HD-DVD bundle som skal tage kampen op med PS3.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 02/01-07 12:05 
Ja, det er en oplagt mulighed - så 360 HD-DVD til september ;)
JloweJloweSkrevet 02/01-07 17:40 
Jeg købte mit i Tyskland, dansk manual og der er også danske undertekster på den medfølgende King Kong HD DVD. Så drevet er ihvertfald klart til Danmark allerede nu.
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
KLTKLTSkrevet 02/01-07 23:46 
Beano>
Ja, det er en oplagt mulighed - så 360 HD-DVD til september ;)

Ha ja den kommentar skulle vi selvfølgelig høre, og det kunne jo også sagtens ligne Sony! :D
Nej men jeg tror nu stadig det ender med launch i marts som planlagt, for ellers bliver Sony som sagt bare endnu mere upopulære her i Europa!
9/11 Was An Inside Job
BeanoBeanoSkrevet 03/01-07 09:32 
KLT>
Ha ja den kommentar skulle vi selvfølgelig høre, og det kunne jo også sagtens ligne Sony! :D

Ja, for jeg er kendt som den store Sony hader ;)

Spøg til side - jeg er enig med dig... men vil bare ikke blive overrasket hvis datoen alligevel smutter. Vi må se hvad der sker den næste 1½ måneds tid :)


Jlowe>
Jeg købte mit i Tyskland, dansk manual og der er også danske undertekster på den medfølgende King Kong HD DVD. Så drevet er ihvertfald klart til Danmark allerede nu.

Lyder godt - hvor i Tyskland har du købt den og hvad var prisen?
JloweJloweSkrevet 03/01-07 18:09 
Jeg købte den over eBay, det var uåbnet/ny og der var en kvittering med fra Media Markt. Jeg gav 1900.- for den inkl. forsendelse. Så det er nok en smule over den kommende udsalgspris, men det koster jo at være med fremme :-)
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
KLTKLTSkrevet 03/01-07 20:14 
Det var da også en ganske god deal du har gjort der, for prisen når det endelig kommer til Europa, og altså også Danmark, tror jeg ikke kommer til at være meget lavere.

Det ville vel ikke være helt forkert at gætte på en lanceringspris på omkring 1500,-
9/11 Was An Inside Job
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 03/01-07 20:50 
Når man ser at Toshiba HD E1 (Anden generation af HD DVD afspilleren) koster 4699kr hos xave.dk så.. har du jo stadig sparret en del..
http://www.xave.dk/index.php/product_detail/product_id=593

det fede ved den.. er at den stort set er 5000kr billigerer end Blue rays billigeste afspiller hehe
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Jack_DJack_DSkrevet 03/01-07 20:56 
Det varer jo kun indtil marts, hvor PS3 er på banen. Iøvrigt har Samsung sat prisen ned på deres BD afspiller, så den nu kan fåes for $569, Hifi klubben har ligeledes sat prisen ned til ca. 9500 kr.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
RaGeRaGeSkrevet 03/01-07 22:17 
Det er jo os "sindssygt billigt".
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/01-07 22:30 
Beano>
Er der kommet nogen solid EU dato på drevet?

Nej, men der er netop kommet en pris fra distributøren: 1.699,- kr.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KLTKLTSkrevet 03/01-07 23:06 
Ja det passer også meget godt med mit umiddelbare gæt tidligere, og samtidig i bund og grund en ganske fair pris.
9/11 Was An Inside Job
BeanoBeanoSkrevet 03/01-07 23:07 
Jlowe>
Jeg købte den over eBay, det var uåbnet/ny og der var en kvittering med fra Media Markt.

Takker - regner faktisk med at besøge Media Markt i weekenden og nuppe en afspiller hvis de har dem :)
Butiksprisen skulle være EURO 199,- så der er åbenbart lidt at spare.
dchangdchangSkrevet 03/01-07 23:59 
Jeg regner med at bestille fra vg+ imorgen til 1500 kr inkl. fragt. Andre end 3of19 der har fået derfra?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BeanoBeanoSkrevet 04/01-07 12:26, rettet 04/01-07 12:26 
Hvilke HD-DVD titler er must-haves - dvs. titler som roses specielt for godt billed og lyd?
3of193of19Skrevet 04/01-07 12:51 
KIng Kong og Casablance skulle være de bedste visuelt. Phantom of the Opera og Batman Begins skulle have god lyd. Check den linkede liste for inspirationer.
Og så Serenity selvfølgelig :)

Link...
BeanoBeanoSkrevet 04/01-07 14:16 
Super - tak :)

Så er der lidt at købe udfra når drevet kommer i hus.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 04/01-07 16:00 
Kunne Jack_D ikke lige kommenterer denne nyhed:
http://arstechnica.com/articles/headstart.ars/2
Ang. HW Scallerings chippen Ana i Xbox360?
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Jack_DJack_DSkrevet 04/01-07 17:07 
Jo det kan jeg godt, der er intet nyt og den manglende upscaling er jo dybest set ikke et problem for ejere af et ordentligt HD tv/projektor.

Tvivler på du har kunne få et tv/projektor de sidste par år der ikke accpetere 720P.

Meen, det betyder jo ikke at Sony ikke vil gøre noget ved det problem.

"1080p/24, upscaled DVDs, YCrCb output and more will be supported in a future update along with tons of news in other areas"

PS3 opdatering
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/01-07 11:08 
Jeg faldt lige over et forumindlæg andetsteds.

"
What my point is what did DVD offer us that VHS didn't.

1. They didnt degrade over time
2. No more rewinding!
3. You could pick any scene you wanted to see without having to search for it
4. You could easily add subtitles
5. You could easily change the language
6. Better picture
7. Easier storage
8. The whole menu system that I could now not live without
9. DVD-Rom extras
10. Special features

Theres bound to be advantages I've missed.

What does HD offer us over the standard DVD?

1. Clearer picture
"

Er der ikke noget om snakken? Er det muligt, at begge HD-formater fejler (eller i hvert fald aldrig bliver så "store" og overtager DVD'en fuldt ud før meget senere end forventet)?
NaieraNaieraSkrevet 06/01-07 11:15, rettet 06/01-07 11:24 
HD-formaterne overtager selvfølgelig markedet fra DVD på et tidspunkt. Folk der tror, at det allerede skulle være sket, eller noget, har bare absolut ingen realitetssans, for det tog jo heller ikke DVD kun et halvt år at smide VHS ud. Der ér måske noget i, at visse har svært ved at se fordelene, men de skal nu nok få øjnene op for det engang...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 06/01-07 12:44, rettet 06/01-07 12:45 
Jeg har forresten et spørgsmål til HD-DVD, og en ting jeg håber de har forbedret voldsomt: underteksterne.

Jeg har aldrig fattet hvorfor fonten til underteksterne ligger på dvd'erne. Det er blevet mere ensartet med tiden, men historisk har man fx set gule tekster, små, ulæselige bogstaver og kæmpestore undertekster der optog en fjerdedel af billedet. For ikke at snakke om det idiotiske i at have fonten i tre bit, så der hverken er anti-aliasing indeni eller udenpå bogstaverne, der dermed ser enormt hakkede ud.

Har HD-DVD fattet at lave et internt undertekstningssystem i afspilleren, så vi får fuldt anti-aliasede bogstaver, som man selv kan styre størrelsen og udseendet af? Det nuværende dvd-system overgåes jo i elendighed kun af satellit-kanalerne, der bruger håbløs forældet og enormt grimt tekst-tv til undertekstning... :(
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 06/01-07 13:11 
2. Picture in picture funktion med eks. ekstra matriale.
3. automatisk skallering af billedestørrelse (nu ved afsløring af chippen ana)
4. de næste opdateringer af toshibas hd dvd afspillerer vil tilbyde download af trailer og firmware på afspilleren
5. og hvis filmdistributøren vil så internet integrering af ekstramatirale (ikke bare den kedelige side man får på en alm. dvd.. med.. Pleas visit our website at www.... for more stuff
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
BeanoBeanoSkrevet 07/01-07 10:41 
Fik så anskaffet et HD-DVD drev i går fra Tyskland :)

Mine indtryk indtil videre (kun baseret på King Kong)...

Drevet var noget større end forventet - lidt af en klods faktisk og er betydeligt større end f.eks. en Wii. Grunden må være at de bruger et standard 5 1/4 tomme drev inde i kassen. Men heldigvis er strømforsyningen meget lille og drevet har indbygget en 2 port USB hub og ser ud til at en wifi-adaptor kan låses på bagsiden.

Rapporter om at drevet er musestille passer ikke (ihvertfald nogle mus med luft i maven så). Drevet er "low noise" men ikke støjfrit. Jeg kan sagtens høre den ekstra "summen" fra drevet over den almindelige Xbox 360 støj når der er stille scener i en film. Ikke noget problem for mig men det kan bare høres.

Placeres drevet lodret er der vibrations problemer som kan give problemer for nogle - jeg måtte ihvertfald droppe mine planer om at placere den lodret da vibrationerne blev forstærket i mit rack-system der er af træ og gav en fæl dyb summen. Nogle bløde gummifødder eller lign. kan sikkert afhjælpe dette. Men jeg flyttede den bare så den kunne ligge vandret, så var der ingen problemer med vibrationer.

Støj er jo en sær størrelse og opfattes forskellige fra person til person og omgivelser spiller også en stor rolle - ovenstående "brok" er bare mine observationer med støjen i mit stue miljø som normalt er meget stille mht. baggrundsstøj :)

Men ellers må jeg sige drevet fungerer fint og uden problemer indtil videre - nemt at installere og man er hurtigt i gang med at se King Kong.

Billedet i KK er fortræffeligt - rigt, dybt, farverigt og uden "compression artifacts" som man ellers ser på selv de flotte DVD udgivelser.
Springet fra en DVD afspiller med god scaler til HD-DVD er måske ikke kæmpe men meget tydeligt i mine øjne på mit 40" HDTV (720p native). Har pt. min Xbox 360'er sluttet til via component, men vil prøve at se det via VGA også for at se hvad det betyder for billedet.
Min kammerat (det dumme svin!) har et spritnyt 46" Sony HDTV (1080p native) som jeg regner med at få lov at checke dyret ud på også :)

Den "flade" lyd i KK kan jeg kun være enig med jer om - der mangler helt klart noget "oompf!" når Kong ruller sig ud.
Om det så er selve KK udgivelsen eller Xbox'ens downsampling af lydsporet, kan jeg ikke sige med sikkerhed, men det kunne godt lyde som om downsamplingen ikke er optimal. Håber det kan forbedres i en software update.

Manglede også en lille feature i afspilleren (ellers har jeg bare overset det?) : en bookmark feature. Ville være rart at kunne stoppe en film og hoppe tilbage ind i den senere uden at skulle navigere menuer og scener. Helt som mange almindelige DVD afspillere kan.

Der tales om extra features i KK... syntes ikke jeg kunne se nogen i menuerne eller tilgå nogen mens filmen kører - har jeg overset noget?

Anyway... alt i alt syntes jeg pakken er en rigtig god deal (jeg gav 1500,- i Tyskland men kan vist fås endnu billigere) og en billig måde at få HD-DVD på hvis man allerede har en Xbox 360'er. Der er problemer mht, lyden som nok aldrig bliver optimalt pga. hardwaren, men kan man leve med det så der der ingen Kong på isen ;)
BeanoBeanoSkrevet 07/01-07 10:48 
RJK>
Jeg har aldrig fattet hvorfor fonten til underteksterne ligger på dvd'erne.

Faktisk ligger DVD undertekster (vob sub) som en slags overlay bitmaps og ikke egentligt fonte.
Så det er bla. derfor man ser så mange varianter og er også blevet udnyttet til at vise story-board grafik under afspiling af film :)

Ved dog ikke om det er samme princip som også bruges i HD-DVD men ihvertfald er underteksterne i KK meget flotte og ikke spor hakkede. Kunne forestille mig de måske bruger samme princip men i højere opløsning og med flere farvemuligheder.
Har ihvertfald ikke set nogen muligheder for at selv at bestemme størrelsen og positionen på underteksterne i KK eller Xbox HD-DVD afspilleren.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/01-07 12:13 
Det burde være noget man kan klare som afgangsopgave på et hvilket som helst programmørstudie... måske endda efter 2. semester. Der findes allerede masser af programmer, der kan omdanne underteksterne til en ønsket formattering, men jeg tror det største problem bliver om der kan laves en fælles standard, som alle firmaerne vil benytte.

(Jeg ved ikke hvem der har magten til at vedtage sådan en standard)

Men ja, modellérbare undertekster ville være en fin lille opgraderings-feature set i forhold til DVD.
3of193of19Skrevet 07/01-07 16:17 
Beano>
Fik så anskaffet et HD-DVD drev i går fra Tyskland :)
...
Der tales om extra features i KK... syntes ikke jeg kunne se nogen i menuerne eller tilgå nogen mens filmen kører - har jeg overset noget?
...

Region 2 udgaven har ikke noget ekstra materiale. Der er spildt for meget plads på alle lydsporene. Indtil HD DVD bliver mere udbredt i Europa så det kan betale sig for udgiverne at lave seperate versioner for de forskellige lande, kan det bedst betale sig at købe region 1 udgaverne.

Beano>
Manglede også en lille feature i afspilleren (ellers har jeg bare overset det?) : en bookmark feature. Ville være rart at kunne stoppe en film og hoppe tilbage ind i den senere uden at skulle navigere menuer og scener. Helt som mange almindelige DVD afspillere kan.

Du kan sætte bookmarks, men det er en funktion i selve filmen og ikke afspilleren. Min udgave af King Kong har det (tryk B på remoten for at gemme scenen, gå så ind i menuen under "Extras" for at afspille dem), min region 2 af Serenity har ikke.
BeanoBeanoSkrevet 07/01-07 16:51 
3of19>
Region 2 udgaven har ikke noget ekstra materiale. Der er spildt for meget plads på alle lydsporene.

Åh så giver det mere mening :)


3of19>
Indtil HD DVD bliver mere udbredt i Europa så det kan betale sig for udgiverne at lave seperate versioner for de forskellige lande, kan det bedst betale sig at købe region 1 udgaverne.

Jeps klart nok, men drevet er ikke regionsfrit, vel?


3of19>
Du kan sætte bookmarks, men det er en funktion i selve filmen og ikke afspilleren.

Ok tak, men virker da ret åndsvagt at det er filmen der skal implementere det og ikke bare er afspilleren der har det.
3of193of19Skrevet 07/01-07 17:30 
Jo, drever ER regionsfrit.
De har ikke kunnet finde ud af hvordan de ville implementere regioner ved HD DVD, og derfor er alle afspillere der bliver solgt indtil de finder ud af det, regionsfrie :)
BeanoBeanoSkrevet 07/01-07 18:36 
Ok, det er da en positiv overraskelse ;)
WehnerWehnerSkrevet 07/01-07 18:43 
Nice nok. Jeg har slet ikke fulgt med i HD-DVD, men er sådan et drev også bagudkompatibelt med normale DVD-skiver?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 07/01-07 18:46 
Mener at standalone HD-DVD afspillere også kan klare alm. DVDer, men om man også kan proppe en DVD titel i 360 HD-DVD drevet ved jeg ikke. Men man vil vel også bare bruge 360'eren indbyggede drev til DVD film.
WehnerWehnerSkrevet 07/01-07 18:58 
Sagtens, men den er vist knapt så regionsfri.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 07/01-07 19:30 
HD-DVD afspillere kan selvfølgelig også køre DVD'er, ligesom Blu-Ray afspillere også kan. Men de plejer dog at være regionslåste, altså som DVD-afspillere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 07/01-07 19:31 
Det kunne jeg også tænke mig at vide. Om 360 HD drevet kan afspille DVD film fra alle reg.?
JloweJloweSkrevet 07/01-07 19:48, rettet 07/01-07 23:15 
Det er dejligt at HD Drevet er regionfrit, jeg har allerede 8 R1 HD-DVDer og de virker upåklageligt. Testede idag The Mummy, sindssygt flot billede, men igen mangler der oompf i lyden. Geværskud lyder som knaldperler.
Nedenfor er et godt link der anmelder HD dvder, jeg har købt mine film ud fra dem de giver bedst i billede og lyd.

EDIT: Sludder slettet...

hd dvd anmeldelser
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
67 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig