X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gode dvd sites


Svar
jaesjaesSkrevet 31/10-06 19:12, rettet 31/10-06 19:35 
Hvor læser man gode dvd-anmeldelser, og hvor finder man info om hvordan en given dvd-film skiller sig ud fra biografversionen, andre dvd-udgaver, udgaver fra andre regioner og så videre?

EDIT: Filmversionen ændret til biografversionen.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/11-06 10:36 
Jeg prøver dvdcompare.net hvis jeg er i tvivl om en films DVD-udgivelser. Den er ikke ligefrem komplet, men den giver tit pote.

Generelt bekymrer jeg mig ikke om alle de åndssvage prædikater de amerikanske DVD'er får påklistret; "Unrated!", "Uncut!", "Special Edition" osv. Som regel er der ikke en skid nyt i det i forhold til de europæiske biografversioner, fordi de amerikanske biffer er nogle censur-svin og klipper filmene ned så yngre kan se dem... hvorefter DVD-versionerne er de "rigtige" udgaver med lidt flere scener. De europæiske biffer er ikke så dobbeltmoralske som "dem derovre".
jaesjaesSkrevet 01/11-06 14:23, rettet 01/11-06 14:49 
Tak, vil kigge på dvdcompare.

Ja, vi er ofte mindre strikse i Europa i den retning. Har dog hørt, at flere anime-dvd'er har skåret scener væk i de europæiske (og ganske sikkert også de amerikanske) udgaver i forhold til de japanske.
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/11-06 14:42 
"Anime"... ikke "manga"... da tegneserier på DVD er meningsløst... :D
jaesjaesSkrevet 01/11-06 14:50 
Ups, det var en tanketorsk.
NaieraNaieraSkrevet 01/11-06 14:58 
jaes>
Ja, vi er ofte mindre strikse i Europa i den retning. Har dog hørt, at flere anime-dvd'er har skåret scener væk i de europæiske (og ganske sikkert også de amerikanske) udgaver i forhold til de japanske.

Der er meget få serier hvor indhold er skåret væk. Serier som One Piece er blevet savet i småstykker og samlet forkert igen (det er vist kun 4Kids og et enkelt andet nystarter firma der gør den slags), men langt de fleste andre serier har kun taget skade i form af en forværring i billedkvalitet fra Japan til USA.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig