X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sony lukker Lik-Sang!


Svar
BeanoBeanoSkrevet 24/10-06 16:50 
Av.. noget som nok ikke får Sony-hadet til at blive mindre :!

Hong Kong, October 24th of 2006 - Lik-Sang.com, the popular gaming retailer from Hong Kong, has today announced that it is forced to close down due to multiple legal actions brought against it by Sony Computer Entertainment Europe Limited and Sony Computer Entertainment Inc. Sony claimed that Lik-Sang i... Se hele indlægget


Lik-Sang R.I.P
127 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 24/10-06 16:50 
Av.. noget som nok ikke får Sony-hadet til at blive mindre :!

Hong Kong, October 24th of 2006 - Lik-Sang.com, the popular gaming retailer from Hong Kong, has today announced that it is forced to close down due to multiple legal actions brought against it by Sony Computer Entertainment Europe Limited and Sony Computer Entertainment Inc. Sony claimed that Lik-Sang infringed its trade marks, copyright and registered design rights by selling Sony PSP consoles from Asia to European customers, and have recently obtained a judgment in the High Court of London (England) rendering Lik-Sang's sales of PSP consoles unlawful.


Lik-Sang R.I.P
GreaseballGreaseballSkrevet 24/10-06 17:00 
Det må du nok sige. Jeg nåede ikke engang at får bestilt de LCD TopGuns jeg skulle bruge.
(OT: Nogen der keder et andet sted der har dem?)
Det er sku´ surt show at Lik-Sang lukker, de havde tit mange gode vare og til nogen gode priser.
BeanoBeanoSkrevet 24/10-06 17:05 
Greaseball>
Nogen der keder et andet sted der har dem?

Jeg vil skyde på Gamebits.dk har dem... sorry :!
WikzoWikzoSkrevet 24/10-06 17:12 
BLAME ON YOU, SONY !_!

Har brugt siden pænt meget og er efterhånden blevet ganske glad for den ... tris at de nu lukker :'(
dchangdchangSkrevet 24/10-06 17:13 
Ulækkert. Især når man læser at mange af deres executives selv har bestilt PSP'en fra Lik-Sang i op til 9 måneder før de blev sagsøgt.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BeanoBeanoSkrevet 24/10-06 17:21 
Ja det er fandeme klamt!

Nu vil jeg ihvertfald ikke købe flere Sony konsoller de næste 5-6 måneder!
RitesRitesSkrevet 24/10-06 17:21 
De prøver virkelig at blive uvenner med deres kunder.
» a winner is you «
HankyHankySkrevet 24/10-06 17:40 
Tak for det Sony, I er sgu' nogle dejlige mennesker!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/10-06 18:06 
Beano>
Nu vil jeg ihvertfald ikke købe flere Sony konsoller de næste 5-6 måneder!

Hmm... jeg tror selv, jeg satser på en 500-600 år ;)
AV Intelligent Terminal
amigaforeveramigaforeverSkrevet 24/10-06 19:05, rettet 24/10-06 19:05 
Nu er det ikke så svært at vælge hvilken Next-gen konsol jeg køber!! Ingen Sony her....
SonicSonicSkrevet 24/10-06 19:17 
Sony bliver ved med at hælde benzin på bålet. Føj for den.
De får ikke flere af mine penge foreløbigt ihvertfald!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoChronoSkrevet 24/10-06 19:24, rettet 24/10-06 19:24 
Surt. Så er der ikke så meget konkurrence til Play-Asia.

Henstillinger, advarsler og udelukkelser til alle som ikke straks i morgen går ned i EB/GAME og dropper deres PS3-forudbestilling!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 24/10-06 19:47, rettet 24/10-06 19:47 
Og hvis man ikke har forudbestilt en PS3?

RIP Lik-Sang.
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
KLTKLTSkrevet 24/10-06 20:08 
True Sony formår virkelig at pisse godt og grundigt på de virkeligt dedikerede gamere, dem som der benytter sig af en webshop som hæderskronede Lik-Sang jo nu engang var.

Sony ser ud til at nyde at ødelægge deres egne chancer i den kommende next generation krig, for de bliver ihvertfald ved med at begå dumheder på stribe.
9/11 Was An Inside Job
3of193of19Skrevet 24/10-06 22:53, rettet 30/11-07 15:29 
Sendt til Sony Danmark:

"Jeg meddeler hermed at I har tabt en kunde på livstid.
De uforskammede retssager Sony har kørt mod Lik-Sang har nu betydet at Lik-Sang har valgt at lukke butikken!
Hvem er så den næste butik på jeres jagtliste? Vil i fortsætte indtil alle importbutikker har drejet nøglen om?
Lik-Sang og andre har givet spillere verden over at spille perler som ikke ser dagens lys udenfor Japan.
Jeg havde faktisk overvejet at købe en Playstation 3, men det bliver ikke til noget mere.
Jeg vil fremover ikke købe nogensomhelst Sony produkter, medmindre Sony øjeblikkeligt stopper denne heksejagt på importforhandlere.


med "venlig" hilsen

navn"

Synes I alle burde gøre det samme :)
Jack_DJack_DSkrevet 25/10-06 00:38 
Tag en tudekiks og kom videre, det tab som Sony evt. måtte lide fordi et par nørder ikke kan købe via importforhandlere er til at overse.

Den brede masse ved ikke engang hvad Lik_Sang er og køber alligevel deres PS3 i radio/tv butikker, EBgames eller lign.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
la0sla0sSkrevet 25/10-06 00:48 
Hva' er du Sonys udsendte eller hvad? Hvor meget betaler de egentlig for at få positiv spin på alt?
Hvad sker der?
Alf81Alf81Skrevet 25/10-06 00:48, rettet 25/10-06 01:06 
Jack_D - Har du overhovedet svaret i noget, der IKKE er en tråd, hvor ordet Sony indgår, eller rettere PS3? :D

EDIT: Eller bare Sony... :)
Ting om dét og pis.
la0sla0sSkrevet 25/10-06 00:52 
hehe såvidt jeg kan se.. NEJ det er sgu kun PS3 og Sony, go figure :) men det giver sikkert gode penge. :D
Hvad sker der?
Jack_DJack_DSkrevet 25/10-06 01:16, rettet 25/10-06 01:17 
Alf81>
Jack_D - Har du overhovedet svaret i noget, der IKKE er en tråd, hvor ordet Sony indgår, eller rettere PS3? :D

EDIT: Eller bare Sony... :)

:)
mjah, jeg syntes bare der er et overdrevent fokus på negavtive ting når det kommer til Sony. Jeg forsøger så i det omfang det er muligt at tviste det lidt ind på noget positivt, i det jeg mener de har haft i den lange ende og rent faktisk er i stand til at levere positive oplevelser.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
RooneyRooneySkrevet 25/10-06 01:19, rettet 25/10-06 08:04 
Jack_D >

Læser du hvad du skriver, inden du trykker "Opret"?

Prøv det.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
la0sla0sSkrevet 25/10-06 01:21 
tji-tjiiiing!!!! Og kasseapparatet tæller :)

meeeen det er sgu ikke kun luksus og solbriller de laver, og den seneste finte her er ikke særlig fin. Faktisk en svinestreg, no matter hvad man synes om Sony.
Hvad sker der?
3of193of19Skrevet 25/10-06 01:44, rettet 25/10-06 01:45 
Ja, vi burde allesammen være taknemmelige overfor Sony fordi de har lukket den online butik med det med afstand største udvalg i konsoltilbehør og importspil.
Tak Sony, I er de bedste vi elsker jer! Videoformatkrig er fedt! Hurra!

/sarkasme
Som sagt, for mig er Sony absolut død nu.
For hvad forhindrer dem nu i at køre det samme nummer med hver eneste importforhandler? Det er paragraf terrorisme og intet andet. Sony har gang på gang på gang trukket Lik-Sang i retten for den ene mere latterlige ting efter den anden forskellige steder i verden , det var bare et spørgsmål om tid indtil Lik-Sang ikke havde tid/penge til at stille op med en forsvarer, som sket i det seneste sagsmål.
Og hvor skizofren er Sony overhovedet? Så siger de først at PS3 spil bliver regionsfrie, og så går de pludselig og sagsøger en importforhandler.

(Ang. modchip affæren: Hvorfor dælen kan de da ikke bare lave PS2 på en måde så man kan få import chips der ikke samtidigt afspiller pirat? Hmm? Deres egen skyld at man får det feature med, selvfølgelig vil der være folk der misbruger det.)

Synes også Jack D stinker gevaldigt af Sony plante efterhånden...
HolisticHolisticSkrevet 25/10-06 08:01, rettet 25/10-06 08:05 
Har simepelthen kun et at sige: FØJ

Sony's Febrilske forsøg på at sno sig uden om efter det ramaskrig der har været:
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=20564

Det er simpelthen usmageligt og respektløst fra Sony's side.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
NaieraNaieraSkrevet 25/10-06 08:07 
Jack_D>
Tag en tudekiks og kom videre, det tab som Sony evt. måtte lide fordi et par nørder ikke kan købe via importforhandlere er til at overse.

Den brede masse ved ikke engang hvad Lik_Sang er og køber alligevel deres PS3 i radio/tv butikker, EBgames eller lign.

Og lige præcis derfor burde Sony bare have ladet dem være, i stedet for at røvrende gamere der har lidt større krav end laveste fællesnævner...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 25/10-06 08:11, rettet 25/10-06 13:49 
3of19>
Det er paragraf terrorisme og intet andet. Sony har gang på gang på gang trukket Lik-Sang i retten for den ene mere latterlige ting efter den anden forskellige steder i verden , det var bare et spørgsmål om tid indtil Lik-Sang ikke havde tid/penge til at stille op med en forsvarer, som sket i det seneste sagsmål.

Ja den metode er for ækel men bruges bare af alle de helt store firmaer som en almindelig metode at vinde sager på. Start med at true og smid så nok advokater på en sagen og træk i langdrag så modstanderen kvæles i juridiske udgifter og må give op. Så er det helt lige meget om man rent faktisk har ret eller ej - længe leve retfærdigheden!


3of19>
Og hvor skizofren er Sony overhovedet? Så siger de først at PS3 spil bliver regionsfrie, og så går de pludselig og sagsøger en importforhandler.

Studsede jeg også over. Noget blandede signaler at sende, gee!

Jack: Jeg er delvist enig med dig i at der er meget anti-Sony hysteri, men her har vi en sag hvor Sony hverken har moralen eller gamers på deres side. Specielt når det her drejer sig om PSP som Sony jo fuckede gavaldigt op i Europa og højtstående Sony execs har købt fra dem på import - dobbelmoral eller hva'?

Men som du siger, så bekymrer Sony sig ikke som hardcore gamers og går efter mainstream markedet. De skal bare passe på at de ikke går for langt og den negative holdning spreder sig for meget.

Nu vil jeg tage en tudekiks til morgenkaffen...
The DaneThe DaneSkrevet 25/10-06 12:43, rettet 25/10-06 12:43 
3of19>
Sendt til Sony Danmark:

"Jeg meddeler hermed at I har tabt en kunde på livstid.
De uforskammede retssager Sony har kørt mod Lik-Sang har nu betydet at Lik-Sang har valgt at lukke butikken!
Hvem er så den næste butik på jeres jagtliste? Vil i fortsætte indtil alle importbutikker har drejet nøglen om?
Lik-Sang og andre har givet spillere verden over at spille perler som ikke ser dagens lys udenfor Japan.
Jeg havde faktisk overvejet at købe en Playstation 3, men det bliver ikke til noget mere.
Jeg vil fremover ikke købe nogensomhelst Sony produkter, medmindre Sony øjeblikkeligt stopper denne heksejagt på importforhandlere.


med "venlig" hilsen

Ernst Hauke Fischer"

Synes I alle burde gøre det samme :)

Hvilken mailadresse? (der er jo så mange).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
WeskerWeskerSkrevet 25/10-06 14:01 
Samme her!!! hvor finder jeg den mailadresse!???
Spiller nu: Resident Evil 4, Godfather, The: Blackha..., Scarface: The World Is ...
NaieraNaieraSkrevet 25/10-06 14:08, rettet 25/10-06 14:08 
Det ville virke langt bedre at printe ud og sende med snail-mail.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/10-06 16:36 
Spørgsmålet er så om I kan overholde hvad I siger og rent faktisk skippe Sony produkter (måske endda alt der står Sony på?) resten af livet.
Home is where the hardware is..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/10-06 16:55 
Wesker>

Det løser da jeres Dead Rising problem. Nu er i nødt til at købe en Xbox 360 for at spille det ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SephirothSephirothSkrevet 25/10-06 17:18 
SøgAArd>
Spørgsmålet er så om I kan overholde hvad I siger og rent faktisk skippe Sony produkter (måske endda alt der står Sony på?) resten af livet.

Ikke så længe hoved FF-serien udkommer på Sonys proukter.
Jeg håber dog snart, at Sonys kæphøje udtalelser og handlinger giver dem en velfortjent lærestreg.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RitesRitesSkrevet 25/10-06 18:42 
Vi ved jo alle, at det ikke påvirker deres salgstal på verdensplan særligt meget, at de pisser "os" af.

Og de fleste kender ikke engang til Lik Sang (eller den latterlige opførsel Sony generelt har stillet op med på det seneste).

Så personligt er det ikke så meget for at sige "haha, Sony. Nu får I ikke mine penge, det gør nok ondt, hva?!" -for det gør det jo ikke.

Går mere ud på hvad man personlig kan stå inde for at støtte. Og fred være med dem som intet kender til Sony's måde at drive forretning på, og køber en PS3. Ignorance is bliss -and source of Sony's primary income.
» a winner is you «
Jack_DJack_DSkrevet 25/10-06 21:24, rettet 25/10-06 23:43 
Nu du nævner måden at drive forretning på som årsag til at man skal boykotte Sony.
Jeg formoder derfor at du heller ikke ejer produkter fra MS eller Nintendo eller PC'er med Windows på, hvis der bare skal være lidt sammenhæng mellem det du siger og gør.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/10-06 23:34 
Findes der ikke et SONY ikon/avatar her på siden?
Home is where the hardware is..
3of193of19Skrevet 26/10-06 00:38, rettet 26/10-06 00:39 
Jack_D>
Nu du nævner måden at drive forretning på som årsag til at man skal boykotte Sony.
Jeg formoder derfor at du heller ikke ejer produkter fra MS eller Nintendo eller PC'er med Windows på, hvis der bare skal være lidt sammenhæng mellem det du siger og gør.


Det her er jo bare dråben, der er mange andre grunde til at Sony ikke fortjener mine penge:
De lyver om deres maskiners grafiske formåen. Synes ikke jeg nogensinde så PS2 spil der så ud som FFXIIIs ballscene. Og sammenlign lige deres "target renders" fra E3 2005 med virkeligheden (specielt Motorstorm og Warhawk):
http://www.wii60.com/uploads/1851.jpg

Forretningsmetoder som f.eks. at presse US forhandlere til at droppe Saturn for at blive leveret med Playstation spil.
Lyve om konkurrenternes priser, se f.eks.:
Sony lukker Lik-Sang!

MS gik kun efter Lik-Sang da de solgte modchips, og det synes jeg også er ok (men det ville være nice hvis MS gjorde som jeg anbefalede foroven ang. modificerbarhed af deres maskiner, gøre det nemmere at modde KUN for importer).
Nintendo har også kørt anti import kampagner, mest med deres Pokemon spil, men siden deres NES monopoldage har de ellers holdt sig i skindet hvad der angår forretningsmetoder.

Åbne op for en komplet unødvendig formatkrig med betamax HD bare fordi de ville have flere penge. Og så samtidig udnytte deres position i DVD konsortiet til at underminere HD DVD.
RooneyRooneySkrevet 26/10-06 01:11 
Det er en noget misvisende screenshot sammenligning du viser der. Særligt Motorstorm ser helt fantastisk ud i dag og det billede du viser, er vist fra en ældre build. De nye ingame film fra spillet, er ihvertfald utroligt flotte og viser virkeligt maskinens muskler.

Warhawk kan vi hurtigt blive enige om, ikke ser særligt godt ud - heller ikke i de nyeste film. Det ligner faktisk et gammelt PS2 spil i dag.

Ellers er screenshot sammenligningen også noget Xbox forherligende.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
3of193of19Skrevet 26/10-06 01:49 
Men vi kan blive enige om at de er LANGT fra hvordan Sony hævdede spillene ville se ud tilbage i 2005, ikk? :)

Men hvordan er Xbox screensene forherligende? Det er alt sammen in-engine grafik. Cutscenes måske noget af det, men stadig realtime.
RooneyRooneySkrevet 26/10-06 02:02 
Bare lidt forherligende på den måde, at du ta'r nogle gamle PS3 screens, og sammenligner med nogle ret nye Xbox 360 screens. Per default, vil 360 billederne jo være flottere :-)

Jeg synes osse at 360 billederne er flottest, men jeg synes samtidigt heller ikke det er helt fair, at sammenligne nye billeder med nogle gamle af slagsen.

He he - det ville næsten være mest fair, hvis du tog nogle halv-gamle billeder, fra nogle 360 launch spil, og puttede ind i stedetfor. Men selv da tror jeg, at de faktisk ville være pænere, end det meste fra Sony.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Jack_DJack_DSkrevet 26/10-06 08:40, rettet 26/10-06 08:41 
3of19>
Det her er jo bare dråben, der er mange andre grunde til at Sony ikke fortjener mine penge:
De lyver om deres maskiners grafiske formåen. Synes ikke jeg nogensinde så PS2 spil der så ud som FFXIIIs ballscene. Og sammenlign lige deres "target renders" fra E3 2005 med virkeligheden (specielt Motorstorm og Warhawk):
http://www.wii60.com/uploads/1851.jpg

Det er Sony ikke alene om, MS har også gjort det i stor stil, bl.a. med Madden06, Halo2 osv. så kun at beskylde Sony, er for useriøst. Det er muligt, de gør sig mere i den type 'manipulation', men enhver med lidt sund fornuft, forholder sig altid skeptisk til de screensshots og videoer der bliver sendt ud.

3of19>
Forretningsmetoder som f.eks. at presse US forhandlere til at droppe Saturn for at blive leveret med Playstation spil.
Lyve om konkurrenternes priser, se f.eks.:
Sony lukker Lik-Sang!

Hvordan lyver de om priserne, de ser meget korrekte ud.
Det er sjovt du fremhæver Sony, men ikke nævner MS, som om nogen har gjort sig bemærket, med spyware, bigborther, monopol, lyssky forretningsmodeller, tabt retsager i EU osv.
Hvor er din kritik af MS og hvis der bare skal være den mindste konsekvens over det du siger, så køber du heller ikke nogen produkter fra MS fremover.



3of19>
Åbne op for en komplet unødvendig formatkrig med betamax HD bare fordi de ville have flere penge. Og så samtidig udnytte deres position i DVD konsortiet til at underminere HD DVD.

Det sidste er jo ren sludder og uden hold i virkeligheden.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
3of193of19Skrevet 26/10-06 08:45, rettet 26/10-06 08:49 
Det drejer sig sådan set jo ikke om at screensene er flotte, men om at Sony bruger "Target Renders", dvs screens og videoer som ikke er realtime, men som de hævder svarer til hvad maskinen vil kunne trække. Det kunne den så bare ikke. Hverken PS2 eller PS3.
Hverken MS, Sega eller Nintendo bruger disse pyntede screens (længere; Nintendo havde vist noget mærkeligt med N64 dengang).
Da Dreamcast blev præsenteret var de to demoer (Irimajiri Head og Tower of Babel) real time, til Cube kørte Nintendo realtime videoer af Rogue Leader, MS valgte at vise ægte realtime op til 360 launchen, selvom det ikke så så fedt ud da hverken spil eller hardware var færdige.
JmogJmogSkrevet 26/10-06 08:46 
Jack_D>
Det er sjovt du fremhæver Sony, men ikke nævner MS, som om nogen har gjort sig bemærket, med spyware, bigborther, monopol, lyssky forretningsmodeller, tabt retsager i EU osv.

Kunne det tænkes at 3of19 er interesseret i spil-divisionerne i de to firmaer og derfor sammenligner netop dem?

Personligt er jeg flintrende ligeglad med hvad MS laver mht Windows og hvad Sony laver mht. sin ikke-spil elektronik. Det interessante i denne diskussion er da, hvordan de to spildivisioner driver deres marketing.
Jack_DJack_DSkrevet 26/10-06 08:58 
3of19>
Det drejer sig sådan set jo ikke om at screensene er flotte, men om at Sony bruger "Target Renders", dvs screens og videoer som ikke er realtime, men som de hævder svarer til hvad maskinen vil kunne trække. Det kunne den så bare ikke. Hverken PS2 eller PS3.

Er det ikke lidt tidligt at udtale sig om hvad PS3 er istand til eller ej, når den ikke engang er på gaden endnu.
Lad lige udviklerne opnå fortrolighed med maskinen og giv det noget tid før vi bedømme om PS3 kan levere varen eller ej. Det var også først sent i PS2 livscyklus vi så dens potentielle, det samme kunne man sikkert forstille sig er gældende for PS3.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
KajikaKajikaSkrevet 26/10-06 09:04 
Jack_D>
3of19>
Forretningsmetoder som f.eks. at presse US forhandlere til at droppe Saturn for at blive leveret med Playstation spil.
Lyve om konkurrenternes priser, se f.eks.:
Sony lukker Lik-Sang!

Hvordan lyver de om priserne, de ser meget [b]korrekte[/b] ud.

Jaeh...
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
Jack_DJack_DSkrevet 26/10-06 09:06 
Jmog>
Jack_D>
Det er sjovt du fremhæver Sony, men ikke nævner MS, som om nogen har gjort sig bemærket, med spyware, bigborther, monopol, lyssky forretningsmodeller, tabt retsager i EU osv.

Kunne det tænkes at 3of19 er interesseret i spil-divisionerne i de to firmaer og derfor sammenligner netop dem?

Personligt er jeg flintrende ligeglad med hvad MS laver mht Windows og hvad Sony laver mht. sin ikke-spil elektronik. Det interessante i denne diskussion er da, hvordan de to spildivisioner driver deres marketing.

Næh, han hiver bl.a Blu-Ray frem og det er ikke en del af deres spildivision.
Det er iøvrigt også irrelvant, på deres (MS) konferencer flyder Xbox og Vista sammen i et, de taler om 1mia brugere som target, de taler om integration med mobiletelefoner osv.
Så imo er der ikke den adskillelse og hvis der er bare skal være lidt hold i det han gør, så boycutter han også alle produkter fra MS.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
3of193of19Skrevet 26/10-06 09:56, rettet 26/10-06 10:29 
Jack_D>
3of19>

Lyve om konkurrenternes priser, se f.eks.:
Sony lukker Lik-Sang!

Hvordan lyver de om priserne, de ser meget korrekte ud.


Skal man virkelig bøje det i neon?
Suk...
Der er 50$ at spare ved at tage en Premium 360, da den inkluderer harddisk og trådløs kontroller. Derudover sparer man så yderligere da der i samme pakke medfølger component kabel og headset.
Desuden er HD DVD drevet optionelt og Xbox Live en langt bedre gennemtænkt service end Sonys online netværk som ud over en fancy online butik mangler mange af de features som gør Xbox Live så godt, som f.eks. in-game messaging, crossgame invites, mm.
Desuden lyver de om Wiis online omkostninger. Wii Connect 24 er gratis, det er kun Opera Browseren (og naturligvis Virtual Console spil) der koster, og browseren vil være gratis til midt 2007.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/10-06 10:09 
Men kan vel argumentere for at det er fair nok at inkludere HD-DVD i X360-opstillingen for at vise de to systemer overfor hinanden; begge fremstilles i skemaet med hver deres form for HD-teknologi (BD og HD-DVD). Det kan ikke vælges fra ved PS3, men som sagt er det en option ved X360.

Men ingen tvivl om at jeg ville købe en box :-) BD eller HD-DVD hører ikke hjemme i sådan en maskine i min verden - jeg skal have noget separat... meget senere end nu.

Åh ja, glemte næsten lige at sige "Fåg Sony" :-)
Jack_DJack_DSkrevet 26/10-06 10:13 
Det var da utroligt med dig, du sagde at Sony løj om konkurrenternes priser.
Et hurtigt blik over de priser du henviste til, viser at de er korrekte, og så er jeg sådan set ligeglad med om man kan spare ved at vælge til eller fra.
Priserne kan ses på http://www.xbox.com/en-US/hardware/xbox360/xbox360customize.htm

Prisen for Xbox360 core er tada $299, HDD koster $100, HDDVD $199,99, Wireless $ 49,99, og XBL gold $50.
Konklusionen må altså være at Sony IKKE lyver om konkurrenternes priser, som du ellers påstår.

"Xbox Live en langt bedre gennemtænkt servive end Sonys online netværk som ud over en fancy online butik mangler mange af de features som gør Xbox Live så godt, som f.eks. in-game messaging, crossgame invites, mm."

Jaså, du har måske prøvet det, siden du kan udtale dig så sikkert?
IGN og Gamespot er ellers af en anden opfattelse og sjovt nok har de hands-on erfaring, men de er sikkert også biased og fulde af løgn.

Du underlader helt at forholde dig til MS og deres måde at drive forretning på. Vil det også få samme konsekvens som Sony?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 26/10-06 10:17, rettet 26/10-06 10:18 
Hyakotake>
Men kan vel argumentere for at det er fair nok at inkludere HD-DVD i X360-opstillingen for at vise de to systemer overfor hinanden; begge fremstilles i skemaet med hver deres form for HD-teknologi (BD og HD-DVD). Det kan ikke vælges fra ved PS3, men som sagt er det en option ved X360.

Men ingen tvivl om at jeg ville købe en box :-) BD eller HD-DVD hører ikke hjemme i sådan en maskine i min verden - jeg skal have noget separat... meget senere end nu.

Åh ja, glemte næsten lige at sige "Fåg Sony" :-)


Ingen tvivl om at Sony forsøger at fremstille det som deres er det bedst tilbud, og man kan spare lidt ved at vælge den store Xbox360 pakke. Men det ændre ikke på at priserne er korrekte.
I sammenligningen er det også PS3 med den lille model som er udgangspunktet, hvilket jo er naturligt nok, da det er en sammenligning som Sony har udarbejdet, så derfor er det ok at sammenligne tilsvarende hos konkurrenterne.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
3of193of19Skrevet 26/10-06 10:28 
Sammenligningen er GROFT misvisende, da den ikke bruger den billigste måde for Xbox 360 at sammensætte pakken på.

Gennemgang af PS3s online funktioner:
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=68677

Som det her beskrevet her er der ikke noget som Xbox Guiden på 360. For at sende beskeder til andre skal man forlade spillet og gå tilbage til XMB:
Again, those familiar with Xbox Live on the Xbox 360 won't find this terribly surprising, but it's worth noting that the system does show you friend sign-ins and new messages received in overlays on top of the game you're currently playing - just little notification windows which pop up to tell you about something happening with your friends list. At present, however, there's no system for actually reading or responding to messages while you're still in the game, as the operating system doesn't take resources away from games in order to do that - however, according to Harrison, that functionality may well appear in an OS update, presumably based on whether users actually express a desire for it or not.

Så mens du spiller kan du kun se at der kommer en besked, men du kan hverken læse den eller svare uden at forlade spillet. Så i praksis er det ikke noget man kan bruge til en skid.
127 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig