X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Alfaview


Svar
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 18/10-06 00:46 
Da jeg højst sandsynligt får pengene tilbage for mit Samsung LCD-TV, fordi man ikke har kunne reparere det indenfor rimelig tid, er jeg allerede begyndt at kigge efter noget nyt. Primært har jeg kigget på Alfaview.

Hvem har hørt noget om denne danske producent? Har læst lidt hist og her på nettet, og ikke alt har været helt positivt. Hvordan kan de sælge deres TV så billigt? Har taget et kig på deres 37" model, der ser alt for lækker ud! Har I erfaringer med Alfaview? Hvis ja, har det været godt eller skidt?

Alfaview
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
PoulPoulSkrevet 18/10-06 10:58 
Har en kollega som lige har købt et 37" Alfaview. Han er vældig godt tilfreds med sit køb. Jeg har selv været opppe hos ham og se det, og det er skam et lækkert tv. Eneste negative er responstiden når man skifter kanal. Tuneren tager lige lovlig lang tid om at skifte. Derudover klagede han over at servicen i forbindelse med købet var for dårlig. Han handlede hos Alfaview i Kolding.

Grunden til at de kan sælge dem så billigt, er jo at de selv producerer dem. Der er ikke en masse mellemhandlere som også skal tjene penge på dem.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 18/10-06 11:05 
Mine forældre har lige modtaget deres for et par uger siden, og de er også vældig godt tilfredes med det. Jeg har selv kastet et blik på det, og det ser glimrende ud.

MEN! Magen til lige-til-at-lukke-op-og-skide-i-service skal man godt nok lede længe efter. Som sagt fik de deres for et par uger siden, men de købte det helt tilbage i marts måned, hvor de blev lovet en maksimal leveringstid på 6 uger. Siden da har der ikke været andet end problemer, og det har været den typiske undskyldning med, at skærmen er "forsinket men lige på trapperne", hver gang de henvendte sig.

Den eneste grund til, at de ikke afbestilte det for længe siden er, at de bestilte det til deres hus i Jylland, som de først lige er flyttet ind i nu. De har derfor ikke direkte stået og manglet det. Nu hvor de har det, er de som nævnt meget glade for det, men jeg tvivler stærkt på, at de køber deres næste skærm der.
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 18/10-06 11:38, rettet 18/10-06 11:39 
Jeg har kigget på deres 37" Deluxe HD Plus V-LCD og deres 37" Deluxe HD V-LCD - kan ikke helt hitte ud af forskellen. Det ene TV er sort, det andet er sølv... men rent specifikationsmæssigt ser jeg ingen forskel. Der er dog en forskel på 1000 kr i prisen. Anyone?
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
NaieraNaieraSkrevet 18/10-06 12:20, rettet 18/10-06 12:24 
Alfaview er noget bras.

Både LCD og plasma. De sælger de billigste paneler de kan få i et 'pænt' design, og så oplyser de fuldkommen løgnagtige førpriser. Du kan kigge på et TV i deres butik og risikere at få et helt andet panel i det TV du får med hjem! Det er noget billig-lort der sikkert ikke er meget bedre end Mirai og andet skrammel fra Medion, Prosonic og hvad man ellers kan købe i Føtex og Bilka.

Hvis det absolut SKAL være LCD (og det forstår jeg altså ikke), så køb noget fra Sony, Philips eller Toshiba. Hvis du køber en nyere model er det med garanti bedre end hvad Alfaview kan bikse sammen. Men stadig dårligere end et ordentligt plasma TV...

Poul>
Grunden til at de kan sælge dem så billigt, er jo at de selv producerer dem.

De producerer altså ikke mere end Medion eller Amitech. Panelerne, som jo er en temmelig vigtig del af disse TV, købes billigst muligt i Asien, og du kan som sagt ikke regne med at få det samme panel som du så i butikken, hvilket burde være nok til fuldstændig at droppe Alfaview.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GoodtimesGoodtimesSkrevet 18/10-06 14:38, rettet 18/10-06 14:39 
cosmos_dk>
Jeg har kigget på deres 37" Deluxe HD Plus V-LCD og deres 37" Deluxe HD V-LCD - kan ikke helt hitte ud af forskellen. Det ene TV er sort, det andet er sølv... men rent specifikationsmæssigt ser jeg ingen forskel. Der er dog en forskel på 1000 kr i prisen. Anyone?

Jeg hørte i sidste uge fra en sælger i en Alfaview-forretning, at de 1000 kr udelukkende går til den sorte farve; ellers er der slet ingen forskel.
PoulPoulSkrevet 18/10-06 15:44 
Nu er jeg ikke på nogen måde ekspert i fladskærme, men så for nyligt også et ny 37" Sony og det umiddelbart synes jeg ikke det virkede væsentlig bedre end min kollega's Alfaview. Men det lyder da noget skræmmende de oplysninger Naiere har at byde ind med. Måske min kollega bare har været heldig med det panel han har fået...:-)
CronossCronossSkrevet 18/10-06 16:03 
Men hvor har Naiera så rent faktisk pågældende oplysninger fra?
RaGeRaGeSkrevet 18/10-06 16:04, rettet 18/10-06 16:09 
Jeg kan i hvert fald varmt anbefale Toshiba, har selv et LCD fra dem og er meget tilfreds.

Har også en makker, der har et Mirai lcd tv, og jeg synes bestemt ikke det er dårligt. Og at det kun har kostet de 5000 kr. er da kun et stort plus, for dem der har et lille budget at gøre godt med.

Har kigget på adskillige Sony LCD tv'er (nok ikke de nyeste) og de var da pæne i designet, men synes ikke de virkede bedre end andre kendte mærker, så vil jeg hellere have et fra LG.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 18/10-06 17:02 
Cronoss>
Men hvor har Naiera så rent faktisk pågældende oplysninger fra?

Jeg kan bekræfte det samme. Jeg snakkede med sælgeren dernede for noget tid siden, og han sagde at man altid får det nyeste panel de har. Ergo er det muligvis et gammelt et man ser på i selve butikken. Men umiddelbart er det jo bare en fordel? Grunden er, at andre butikker f.eks. kun køber skærme hjem hvert kvartal eller hvert halve år (ved det ikke lige helt - men det er heller ikke pointen), men ved Alfaview får man altid det nyeste, da de først samler det når det er bestilt. Men ja, det medfører naturligvis at det nok ikke er det man ser i butikken som man rent faktisk får.

Hvis man handler i Alfaview er det også en stor fordel at presse sælgeren lidt, for det lader altså til at de har lov til at forhandle prisen en del, eller i hvertfald give en del ekstra ting med. Min storebror fik f.eks vægbeslaget med gratis, samt en masse kabler, bare ved at spørge.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 18/10-06 17:56 
Cronoss>
Men hvor har Naiera så rent faktisk pågældende oplysninger fra?

En krystalkugle, naturligvis ;)
NaieraNaieraSkrevet 18/10-06 18:02 
Svovlmunk>
Men umiddelbart er det jo bare en fordel?

Det vil sælgeren selvfølgelig gerne have det skal være ;) Men at man ikke kan stole på hvad man ser nede i butikken synes jeg er noget pjat. Det nyeste panel de har kan nemt være billigere end det man så i butikken, og derfor ikke nødvendigvis bedre.

Grunden er, at andre butikker f.eks. kun køber skærme hjem hvert kvartal eller hvert halve år (ved det ikke lige helt - men det er heller ikke pointen)

Det sker slet ikke hos ordentlige mærker, som f.eks. Sony, Philips, osv. Én model har ét bestemt panel. De laver selv deres paneler, evt. i samarbejde med andre fabrikanter, mens Alfaview sikkert ringer rundt i Asien og spørger hvad de kan få billigt ;) Alene det at Alfaview er noget bambus-halløj, synes jeg er nok til at det burde udelukkes fra overvejelserne. Det er _ikke_ billigere end hos de store mærker, for man får simpelthen ikke et produkt der er lige så godt.

Cosmos: der var masser af problemer med kunderservicen hos Samsung, så hvorfor give sig i kast med endnu et firma, der tydeligvis også har problemer med den slags? Gå ned i Tape Connection (de åbner i KBH til December) og se hvad de har der. Der er masser af LCD og plasma TV, som er ordentligt indstillede. De yder to ugers fuld returret, ligesom ved fjernsalg. Der er også 30 dages ombytningsret, samt to års garanti! (altså ikke reklamationsretten, som man altid har) Deres priser er ikke de absolut laveste (men de er helt dernede, specielt med Panasonic plasma), men efter dine oplevelser, så er du vel parat til at smide lidt ekstra efter garanti for ordentlig service?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 18/10-06 18:11 
Naiera>
Cosmos: der var masser af problemer med kunderservicen hos Samsung, så hvorfor give sig i kast med endnu et firma, der tydeligvis også har problemer med den slags?

Var det nu også hos Samsung, eller var det hos forhandleren? :) Jeg kan ikke lige huske historien.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 18/10-06 18:15 
Det var vist de dersens Strax Service folk Samsung har en aftale med i Danmark. Men pointen er at han havde problemer med servicen før, og var pænt træt af det, så det er nok ikke den bedste idé at købe Alfaview ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 18/10-06 18:46, rettet 18/10-06 19:31 
Jeg har ikke noget imod at betale mere for en god service. Det lyder ikke som om, at Alfaview yder en sådan, så jeg vil helt klart kigge andetsteds. Har snakket lidt med nogle flinke ekspedienter fra HiFi Klubben, og kigget på en lidt ældre Samsung (!) model.

Det drejer sig om denne:

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Billede/LCD_TV/SAMSUNG_LE-40R72B_LCD_TV.htm

Jeg var jo som sådan tilfreds med mit gl. Samsung-tv, men modellen var plaget af fejl. Dog er jeg en smuuuule bange for at skulle igennem 3 måneders helvede igen... så det kan godt være det bliver en hel anden model. Mangler vel egentlig bare nogle forslag. Hvad med det Mirai, som alle snakker om herinde? Findes det i 37"? Jeg vil ikke 'nøjes' med 32"... selvom mit gamle var af den størrelse :)
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
NaieraNaieraSkrevet 18/10-06 19:32, rettet 18/10-06 19:35 
R7-serien er de 'billige' modeller, der har et med garanti dårligere billede end N og M-modellerne.

Mirai er også med garanti dårligere end Samsung. Hvis du vil have noget ordentligt, så kig på Sony, Philips, Toshiba og evt. JVC.

Og hvis det skal være 37", så er der jo også plasma, som altså er bedre end ethvert LCD TV man kan grave frem... Jeg har egentlig ikke nogen videre interesse i at tale så meget for plasma, men hvorfor er det, at plasma slet ikke bliver overvejet? De 14k som R7-eren koster i HFK kan du få et Panasonic 42" plasma TV for.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 18/10-06 19:37 
Jeg har bare hørt for mange mareridtshistorier om Plasma, og så må jeg indrømme, at jeg tænder en hel del mere på LCD (uden at vide helt vildt meget om det rent tekniske)
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
NaieraNaieraSkrevet 18/10-06 19:41, rettet 18/10-06 19:43 
Mon ikke du tænder mere på plasma hvis du går ned i en butik og ser at billedet er langt bedre? ;) Mareridtshistorierne er oftest overdrevede eller direkte falske.

Nå, det her skulle jo ikke være endnu en krig, men jeg synes blot at du burde se begge ting IRL. Og helt droppe Alfaview :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 18/10-06 19:49 
Jeg har skam set på en hel del plasma tv :) og for mig er billedet det samme, nogengange dårligere og nogengange bedre end LCD tv. Men jeg er nu alligevel mest til LCD-TV, og sådan er det :P

Men jeg vil helt klart tage ud og tjekke markedet, og afgjort droppe Alfaview.
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
dRxLdRxLSkrevet 18/10-06 20:40 
Lad ham da bare købe LCD Naiera, så er der flere Plasma'er til dig selv ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 19/10-06 11:39, rettet 19/10-06 11:40 
Så har jeg fundet det. Anede ikke at det var styrtdykket så meget i pris:

http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=207158

Har tænkt mig at købe det hos HiFi Klubben, det virker som en super service! Problemet er bare, at der koster det liiiige 25k i stedet for 16k! Heldigvis, så matcher de jo priserne... men det er godt nok svært at fatte, at der er 9k forskel i prisen.
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
WehnerWehnerSkrevet 19/10-06 11:55 
Fortsæt venligst generel diskussion om HD-TV i vores dertil indrettede tråd. Denne tråd er specifikt dedikeret Alfaview.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CaraculoCaraculoSkrevet 04/11-06 00:21 
Naiera>
Alfaview er noget bras.

Både LCD og plasma. De sælger de billigste paneler de kan få i et 'pænt' design, og så oplyser de fuldkommen løgnagtige førpriser. Du kan kigge på et TV i deres butik og risikere at få et helt andet panel i det TV du får med hjem! Det er noget billig-lort der sikkert ikke er meget bedre end Mirai og andet skrammel fra Medion, Prosonic og hvad man ellers kan købe i Føtex og Bilka.

Hvis det absolut SKAL være LCD (og det forstår jeg altså ikke), så køb noget fra Sony, Philips eller Toshiba. Hvis du køber en nyere model er det med garanti bedre end hvad Alfaview kan bikse sammen. Men stadig dårligere end et ordentligt plasma TV...

Poul>
Grunden til at de kan sælge dem så billigt, er jo at de selv producerer dem.

De producerer altså ikke mere end Medion eller Amitech. Panelerne, som jo er en temmelig vigtig del af disse TV, købes billigst muligt i Asien, og du kan som sagt ikke regne med at få det samme panel som du så i butikken, hvilket burde være nok til fuldstændig at droppe Alfaview.

Hej.

Jeg synes det er utroligt, at man kan komme med så mange negative udsagn uden at kunne dokumentere et eneste af dem. Hvad der er mere synd er, at nogen tager det alvorligt og lader deres valg blive påvirket af usaglig kritik.

Jeg har haft mulighed for at bruge en Philips 37" LCD skærm i 2 uger, samt en tilsvarende fra Alfaview. Der er ikke nogen tvivl om at Philips har et stærkt produkt, men den er på ingen måde suveræn i forhold til Alfaviews produkt. Farver, sort, kontrast, hastighed m.m. ligger meget tæt op ad hinanden, og i den sidste ende er det marginalerne der gør forskellen... en forskel, der er en smagssag, og efter min smag er den ikke altid til Philips fordel.

Jeg har i øvrigt set flere skrive om Alfaviews relative lange svartider i forbindelse med kanalskift. Min oplevelse har været, at disse ikke er meget længere end Philips, som også er ”langsom” set i forhold til traditionelle fjernsyn. I øvrigt vil jeg bemærke, at dette spørgsmål er irrelevant, hvis man bruges en Selector-boks eller lignende. I det tilfælde vil det nemlig være boksen, der leverer TV-signalet og derved også "kanalskiftet".

Afslutningsvis vil jeg sige det samme som mange andre... tag selv hen og prøv den/de skærme du er interesseret i, for i sidste ende er det dig, der skal leve med fjernsynet. Bed i øvrigt om at se noget TV på dem... det kan også lade sig gøre hos Alfaview (det har jeg i hvert fald kunnet på Frederiksberg).

:o)
QQSkrevet 04/11-06 01:14 
Nu har jeg godt nok aldrig set et Alfaview i aktion, men at sætte den op imod en _Philips_ LCD beviser ikke særlig meget...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 04/11-06 06:09, rettet 04/11-06 06:14 
De nyeste Philips LCD TV regnes for at være blandt de allerbedste. (indenfor LCD!) Men hvis man går bare et år eller to tilbage, kan jeg da godt forestille mig at et nyt Alfaview kunne være ligeså godt. Det siger bare intet om de nyere produkter.

Der er da også mange der har Alfaview TV og er tilfredse med dem, men fælles for dem alle må være, at de ikke stiller vanvittigt store krav til deres TV. Alfaview ér et bambus-agtigt produkt og mærket ér bagefter i udviklingen i forhold til de andre mærker som f.eks. Sony, Philips, Panasonic og Pioneer, der står for udviklingen indenfor teknologierne. Selvom Alfaviews TV skulle være lavet på samme fabrik(ker) som et eller flere af de store mærker, betyder det i øvrigt ikke at det nødvendigvis er godt. Fabrikkerne laver hvad firmaerne bestiller, og det f.eks. Sony bestiller, vil sandsynligvis til enhver tid være alt fra Alfaview overlegent.

I øvrigt er det langt fra altid man kan få lov til at se TV i butikkerne. Det har de ikk' lige fået installeret, plejer svaret at være. Grunden til at de altid viser tegnefilm, og ofte fra Pixar eller lignende, er at den gennemsnittelige forbruger ikke kan skældne godt fra snot når den slags film er på.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig