Nyt fra fronten; Spillet køre stadig derudaf.
Arenanet har kørt forbi de 4 Millioner solgte, hvilket er dejligt. For 2 år siden, var der ingen der havde hørt om Guild Wars eller ArenaNet. Det er fantastisk at en helt ny PC franchise, der er så innovativ og anderledes fra et helt nystiftet firma(Anet er baseret i Seattle) har kunne have så stor success.
Spillet er jævntligt blevet opdateret. Spillene er også blevet billige. Jeg har set det originale og factions til omkring 100 kr,- i Fona.
Det nyeste spil der lander den 31 August, hedder Eye of the North og er en rigtig expansions. Det vil sige, at imodsætningen til Guild Wars, Guild Wars Factions og Guild Wars Nightfall, som var "stand-alone" produkter - Altså spil som man kan spille uden at eje en af de andre, så er Eye of the North, et spil hvor man skal have en af de andre.
Det er content drevet og vil have 18 store multi komplekse dungeons. Vi går helt klart en i en mere Diablo rute nu, mens de vil fokusere med PvP i gratis updates.
Nye Heroes, opdaterede engine og et fantastisk system kaldet Hall of Momentum.
I Hall of Momentum, vil Guild Wars - Klienten, systemerne, lave en port til Guild Wars 2. Så når Guild Wars kommer ud engang i 2009 eller 2010, vil du være i stand til at tage "erfaringer, accomplishments, achievements etc" med over i Guild Wars 2(GW2). GW2 vil forgå 200 år i fremtiden, så du kan ikke få din gamle figur med, men din figurs families legacy eller baggrund bliver tegnet på alt hvad du gjorde i GW1.
Jeg er utroligt interesseret og imponeret over udviklernes storhed. De har simpelthen tænkt sig at kæde produkterne sammen, og give grund til altid at gå tilbage til GW1 og gøre ting, og sager, som så kan komme i spil i GW2. Den slags baggrund lore har man ikke før kunne lave.
Med tiden har mine følelser for GW bare blevet forstærket. Lidt ligesom mit had til Lotte Heise! Spillet er så crisph, det er så matmatisk sindssygt nøjagtigt. Det er så hardcore og to-the-bone. Aldrig har jeg prøvet et RPG... Et strategy action spil om man vil. Et spil der er så "thick" med at skulle kæde TUSINDER af skills sammen, for at lave sit eget build. Sin egen combination.
Det er virkelig ikke et spil hvor du bare, trykker power attack, flurry også heal party og måske en mana potion. Det er simpelthen.. Det er uvirkeligt. Og siden de introducerede hard mode, er der virkelig kommet udfordring.
Spillet er så flydende. Det er et spil, hvor du downloader en lille client og patches etc bliver opdateret, mens man spiller. Det er fantastisk at der ikke er "down time", "server shut downs", "patching days" og alt muligt andet. Spillet er super godt optimeret. Jeg kunne spille med alt på high i 1024x768 med en fin framerate med et virkelig crappy Geforce 5200. Siden, har de opgraderet til DX 9 support, lavet lip synching til GW og GWF osv.
Udviklerne har virkelig løbet hurtigt for at tilføje en masse.
PvP er stadig en affære omkring, hvad du kan. Spillet er så svært... Også komplekst. Ikke komplekst på sådan en måde at det er uoverskugeligt eller fjollet. Menuerne, og gameplayer er meget refineret og ligetil, men der er bare så meget dybde i facetterne at det er helt vildt. Og I PvP er folk som regl meget hardcore. Man skal virkelig finde nogen at træne med, fordi ellers har man ikke en chance. Man bliver slagtet hvis man ikke kender det fundamentale.
Men det er så evigt rart at taber fordi man er uviden, og ikke fordi at sine modstandere har stærkere gear eller sådan noget.
Spillet byder så meget. For soloerne, der bare vil være for sig selv, og se på andre mennesker i baggrunden, og til den sociale der tænder på at danse nøgen i de store trading cities.
Køb det, spil det, elsk det.
Jeg lavede en gameplay video for noget tid siden, som jeg udgav på Youtube for at vise lidt om spillet, hvis nogen er interesseret;
http://www.youtube.com/watch?v=Btxo1rIZUIg