X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til vga-lyd...


Svar
dchangdchangSkrevet 21/09-06 08:26 
Jeg har lige fået anskaffet et vga-kabel til min Xbox 360 og min fladskærm, en Samsung LE-32R71W.

Jeg har selvfølgelig lyd via et optisk kabel til forstærker, men vil egentlig også gerne have lyd analogt fra fjernsynet. Jeg prøvede igår at rode rundt med de 2 phonostik, men der kom ikke noget lyd. Kan man ikke have begge typer tilsluttet, hvor kablet selv finder ud af hvilken lyd der bliver brugt?

Nogen ideer?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JmogJmogSkrevet 21/09-06 16:40 
Det kunne da godt tænkes at kablet kun outputter lyd fra én type udgang af gangen. Har du... prøvet at tage den optiske ud og se om du får lyd :-D
dchangdchangSkrevet 21/09-06 16:50 
Det har jeg prøvet og der sker underligt nok ikke noget.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 21/09-06 16:54 
Det kan være, man manuelt skal vælge digital eller analog lyd i dashboard?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dchangdchangSkrevet 21/09-06 16:58 
Der kan man både vælge analog og digital. Der har jeg begge slået til, så umiddelbart vil jeg tro at man kan godt kan have begge "åbnet" på samme tid. Men jeg må rode lidt mere med det, syntes bare det virker underligt.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dchangdchangSkrevet 21/09-06 21:08 
Okay, nu er jeg så endnu mere lost. Jeg har virkelig prøvet alt nu, men stadig ingen lyd fra fjernsynet af.

Men umiddelbart ser det ud til at det eneste lyd der hører til vga-indgangen er en slags jack-stik? Giver det mening? Jeg er simpelthen for træt til at tænke lige nu... :-(

Der er ikke nogen der har samme fjernsyn og som bruger vga-kablet?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/09-06 21:10 
Ja det gør det. Sådan er det også på begge mine, så du skal ha fat i en phono til minijack adaptor så funker det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dchangdchangSkrevet 21/09-06 21:14 
Okay. Det giver da mening og alligevel ikke. Nå men så må jeg have fat i sådan én. Takker for hjælpen! :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/09-06 21:21 
Det er i hvert fald sådan jeg har sat min Dreamcast til, så jeg tør godt garantere at det virker :) Men ja, det er både åndsvagt at det ikke er phono indgange på tvet, og at der ikke følger en phono > minijack adaptor med VGA stikket.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dchangdchangSkrevet 21/09-06 21:27 
Det lyder godt. Men ja det er sgu typisk. Man skal altid ud og købe ekstra-udstyr. Føj... :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
WehnerWehnerSkrevet 21/09-06 21:59 
Til omtrent 30 kroner hvis jeg husker ret :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 21/09-06 22:27 
Der fulgte da phono --> minijack med til mit VGA-kabel? Eller også var det til selve konsollen, men jeg har da sådan en dims, og den kommer fra en af de to.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
WehnerWehnerSkrevet 21/09-06 22:42 
Det er vist rigtigt, nu du siger det. Den fulgte svjh med VGA-kablet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 21/09-06 22:56, rettet 21/09-06 22:56 
Den følger med de originale MS kabler. Om den også er med de uoriginale ved jeg dog ikke.
dchangdchangSkrevet 22/09-06 08:17 
DeluxScan>
Der fulgte da phono --> minijack med til mit VGA-kabel? Eller også var det til selve konsollen, men jeg har da sådan en dims, og den kommer fra en af de to.

Så skulle jeg vist ikke have købt kablet brugt. :-(
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig