X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Formatbytteri


Svar
CoreCoreSkrevet 16/09-06 00:46, rettet 16/09-06 00:51 
Det hænder at folk med import-maskiner og spil har en foretrukken region, vist nok mest pga 50/60 hertz eller dovenskab (mht freeloader). Jeg selv foretrækker PAL (her er det så dovenskaben der spiller ind). Så i håb om at der skulle være nogen der har interesse i at få ændret region/platform på nogle af deres titler, forsøger jeg mig lige med sådan en tråd her.

Tanken var at spillene skulle byttes til de samme spil, bare i PAL eller ønsket platform.

Om der skulle være nogen der har interesse i sådan noget ved jeg godt er tvivlsomt, og grunden hertil kan jeg ikke lige komme på, men det er et forsøg værd.

Jeg har nogle US-spil jeg godt kunne tænke mig i PAL, som er:

Resident Evil (GCN),
Resident Evil 2 (GCN),
Resident Evil 3: Nemesis (GCN),
Wipeout Pure (PSP).

En film jeg bare gerne vil af med (gerne til en anden EU-film, men mere eller mindre hvad som helst kan bruges, da denne ikke kan køre på min EU PSP):

Ninja Scroll (UMD).

Og BLACK til PS2, som jeg godt kunne tænke mig til Xbox.

Intet af det er Players Choice/Platinum.

Hvis andre går med de samme tanker, kan tråden her jo bruges af alle til det. Så kan vi også vende tilbage og holde øje hvis vi pludselig står med et eller andet relevant.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JmogJmogSkrevet 16/09-06 11:29 
Jeg kan forstå du ikke gider bruge freeloader hele tiden, men hvorfor vil du dog bytte et PSP-spl til en EU-udgave? Der er jo ingen forskel på EU og US.
CoreCoreSkrevet 16/09-06 11:47, rettet 16/09-06 11:48 
Lang historie kort:

Jeg har/havde et EU-spil der er gået i stykker (den øverste plade er gået løs, så "CD'en" falder ud). Så var jeg letsindig nok til at købe et second-hand spil af en sælger der ikke mente det var nødvendigt at nævne at det var en US-version.

Nu har jeg så denne, men US-versionen kan ikke arbejde sammen med EU-save games, og vigtigere endnu kan den ikke bruge de add-ons der er på den europæiske PSP-side. Det kan selvfølgelig løses ved at hente dem fra US-siden, hvilket jeg også har gjort. Men pakken med min favoritracer Puma-raceren findes tilsyneladende kun i EU.

Så hvis jeg kunne få fat i et EU-spil i stedet, ville jeg ikke alene få min yndlingsracer tilbage, men jeg ville også kunne bruge mine save-games igen.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JmogJmogSkrevet 16/09-06 13:28 
Ahh, så er jeg med.
CoreCoreSkrevet 21/12-06 08:35 
Min Wii vil ikke æde min freeloader, så jeg tænkte at jeg lige ville slå et ekstra slag for tråden her.

Jeg kunne meget godt tænke mig at lave mine US Resident Evil 1-3 spil om til EU-spil. Det kunne jo tænkes at der sad én med en importeret Wii, og havde samme problem med sine EU RE-spil.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig