X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MegaDrive på LCD TV


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 06/09-06 21:28 
Jeg har for nogen tid siden, som så mange ander herinde købt mig et Mirai HDTV. Fandt min gamle MD frem igår og satte den til et scart stik. Men ak... det var et meget overbelyst billede jeg fik frem. Ifølge TV'et så er det et CVBS signal, Composite Video delen af signalet.

Jeg ønsker virkelig ikke at bruge RF signalet da det ligner skod på en LCD skærm, plus jeg har ikke den store lyst til at grave det gamle TV frem hver gang retro trangen kommer over mig.
Så jeg håber der nogen der kommer med et bud hvad der kan gøres.

Hvilke slags kabler kan man for resten bruge på en MD2, udover RF og RGB?
NaieraNaieraSkrevet 06/09-06 21:36, rettet 06/09-06 21:38 
Der er ikke RGB på Scart-indgang nr. 2, på det nyere Mirai 32", med ørerne. Husk det når du vælger Scart-indgang.

LCD er i øvrigt noget værre lort til at vise de fleste signaltyper, og især gamle, analoge kilder, i lav opløsning. Så bliver det ikke værre. Man skal ikke være for glad for de gamle konsoller, hvis man vil købe et LCD TV og udelukkende bruge dét til spil, TV, DVD, osv.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 06/09-06 21:58 
Ved godt det med Scart 1 og to på Mirai. Og jeg bruger kun Scart 1.

Jeg bruger Component og VGA til de maskiner jeg kan skaffe det til. RGB ser fin nok ud fra Saturn og GameCube.
Har snakket med Killer Bean 2 og har fundet ud at muligvis skyldes noget med indgangsimpedansen...

Citat fra samtale.
Det er ben 16 på SCART-stikket, der "fortæller" TVet at det skal bruge RGB frem for Composite. Men hvis spændingen på ben 16 ikke ligger inden for det nødvendige, "ser" TVet kun Composite.
Jeg tilpasset udgangen på ben 16, så de fleste nyere CTR-TV vil fatte budskabet. Men hvis indgangsimpedansen på et LCD-TV er markant anderledes end på et CTR-TV (aner det ikke), kan det meget vel tænkes, at det slet ikke "opdager" RGB-signalet. Så skal man manuelt fortælle TVet, at det skal bruge RGB, før skidtet virker.

Problemet er bare at på Mirai kan man ikke manuelt fortælle det at det skal gå på RGB. Jeg kan ikke finde nogen måde at gøre det på.
JmogJmogSkrevet 07/09-06 01:11 
Så er den eneste måde du kan få et bedre billede på nok at køre det igennem en linedoubler, inden det når displayet. Hvis du har et s-video eller composite stik til din MD, kan du lige komme forbi mig en dag og se hvordan det i så fald ser ud.
RJKRJKSkrevet 07/09-06 01:13 
Arh, mon ikke det er nemmere lige at sætte den rigtige modstand på det ben 16, så også det Mirai TV fatter at den skal gå i RGB? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/09-06 06:27 
Det er netop, hvad jeg har tilbudt at gøre ;)
AV Intelligent Terminal
JmogJmogSkrevet 07/09-06 15:44 
Hvad ved jeg om modstande. Hvis det er pissenemt, så er jeg helt med på at det er den rigtige vej at gå :-)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 07/09-06 19:29 
Men husk nu lige at måle spændingen på ben 16 med et multimeter - før I bryder garantien.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
GreaseballGreaseballSkrevet 07/09-06 20:34, rettet 07/09-06 20:36 
Tænker du på garantien på TV'et? For det er ikke det vi har tænkt os pille ved.

Nu er Scart kablet sendt over til Killer Bean. Så må vi se om det lykkes.
GreaseballGreaseballSkrevet 12/09-06 20:45 
Killer Bean 2>
Det er netop, hvad jeg har tilbudt at gøre ;)

OPDATE: Fik scart kablet retur idag og det virker perfekt, så nu kan jeg spille MD spil med et klart RGB billede og uden flimmer.
Jeg siger mange tak til Killer Bean 2 for at havde fixet kablet for mig :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig