X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til noget trådløst internet


Svar
UriurUriurSkrevet 17/08-06 13:51 
Jeg har lige købt en bærbar computer. Der fulgte noget d-link med(til noget trådløst internet så vidt jeg kan forstå. Jeg har ikke så meget forstand på det!). Der er ikke trådløst internet i den lejlighed jeg bor i, men en almindelig bredbåndsforbindelse. Jeg bor i en lejlighed sammen med 2 andre, og vi er kunder hos Telia Stofa (forbindelse via antennen). Vi har en switch hvor de 2 andre er opkoblet til med deres stationære computere. Mit spørgsmål går på om jeg i stedet for at lægge et netkabel kan bruge mit d-link på en lidt smartere facon. Kan jeg evt. indsætte noget i switchen så den kommer til at fungere som et slags trådløst netværk?
HeroldHeroldSkrevet 17/08-06 14:32 
Du kan købe en trådløs switch/accesspoint, du enten kan sætte til den eksisterende switch, eller erstatte den med, og voila, trådløst og kablet netværk :D

Du burde sagtens kunne få et accesspoint, der kan klare både kabler og trådløst.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
UriurUriurSkrevet 17/08-06 14:51 
Hvor meget skal man regne med at investere i en sådan access point for at hastigheden er rimelig? Vores bredbåndsforbindelse er på 4 mbit.
KLTKLTSkrevet 17/08-06 17:07 
Du kan uden problemer købe et godt accesspoint til omkring 500,-.
Jeg kører selv med trådløst internet via en D-Link Wireless Router der fungerer upåklagelig, og som havde den rimelige pris af 500,-.
Traditionelt er accesspoints billigere end trådløse routere.
Søg eventuelt efter et produkt på edbpriser.dk.
9/11 Was An Inside Job
HeroldHeroldSkrevet 17/08-06 22:08 
11mbit trådløst er rigeligt. Jeg ved ikke om I overfører filer blandt computerne hos jer, men du kan faktisk få én udmærket router med 1Gbit LAN (kræver at jeres netkort også understøtter det), og op til 54Mbit trådløst for under 1000 kroner. Bemærk at det så er med routerfunktion, hvilket du ikke har givet udtryk for at du mangler.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig