X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GB-kompatibel Nintendo DS?


Svar
SaftenSaftenSkrevet 07/08-06 17:58 
Jeg er (atter) blevet den lykkelige ejer af super mario land 2 til gameboy, men jeg er stødt ind i det problem at jeg ikke kan spille det på min NDS, på grund af det gammeldags cartridge mangler to indhak i siden som der er på GBA-spillene. Mit spørgsmål er så: Vil det være muligt at forsigtigt save de to indhak ind i GB-cartridget, uden at det ødelægger spillet?
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
dRxLdRxLSkrevet 07/08-06 18:16 
Ja, det ville givet være muligt at save indhaket, men du ville nok ikke få så meget ud af det. NDS er så vidt jeg ved ikke kompatibel med GB eller GBC spil, kun GBA.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
tastasSkrevet 07/08-06 18:17 
Så vidt jeg har forstået kan DS ikke spille de gamle Gameboy spil, men kun GBA spil.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SaftenSaftenSkrevet 07/08-06 18:24 
Aaarrh, bummer.
Så er jeg bare nødt til at hive min pimp lyserøde Gameboy pocket frem igen.
Oh well, tak for svarene.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
KTCKTCSkrevet 07/08-06 18:58 
Hverken Nintendo DS og GBA Micro kan spille GB eller GBC, og du vil ikke få noget ud af at save i hverken maskine eller spil. Førnævnte maskiner har simpelthen ikke den Z80 processor, som skal bruges til at køre de gamle spil (uden emulation).

Hvis man har mulighed for at køre homebrew på sin GBA eller DS, findes der emulatorer til begge dele...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 07/08-06 19:20 
Hvad hedder de emulatorer og er de 100% ?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
happyEDhappyEDSkrevet 07/08-06 19:40 
Goobo eller sådan noget, sidder ikke lige vd min egen computer.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KTCKTCSkrevet 07/08-06 19:52 
Goomba hedder den du tænker på, men der findes flere.
Personligt bruger jeg den, som er indbygget i min Movieplayer. Den fungerer glimrende, og jeg har ikke lagt mærke til problemer med den.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 07/08-06 20:11, rettet 07/08-06 20:12 
Findes der mon nogle der er udviklet til at gøre på NDS ?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 07/08-06 21:10 
Der findes en enkelt indtil videre, men den er i en meget tidlig udgave, som ikke kan anbefales i øjeblikket. Men hvad er problemet ved at bruge en GBA-baseret emulator, når den sagtens kan klare det?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
happyEDhappyEDSkrevet 10/08-06 18:33 
spiller movie player GB spil? er det ikke kun nes spil?
Hvad med GBC spil?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
dRxLdRxLSkrevet 10/08-06 18:43 
KTC>
Men hvad er problemet ved at bruge en GBA-baseret emulator, når den sagtens kan klare det?

Skalering.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 10/08-06 20:08, rettet 10/08-06 20:10 
Der er ingen nødvendig skalering... Den kan køre i native opløsning med borders. Det er også fint, da du sagtens kan se detaljerne.

Og med hensyn til om movieplayer kan klare gbc og så videre, så kommer det an på udgaven. Jeg har en M3 Perfect, og den klarer det hele :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig