X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gears of War


Svar
SephirothSephirothSkrevet 03/08-06 17:15, rettet 27/10-06 14:11 
Amerikansk GoW releasedato: 12 november 2006
Amerikansk PS3 lancering: 17. november 2006

Europæisk GoW releasedato: 17. november 2006
Europæisk PS3 lancering: 17. november 2006 - Edit: nok nærmere september 07 ;)

Hovsa, en tilfældighed!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
230 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
HeroldHeroldSkrevet 03/02-07 04:09, rettet 03/02-07 04:10 
Jink>
1.I dette tilfælde ville du blive nød til at flytte begge(hvis du vil have 24/36 muligheder) fingrene fra analog styrepindene. Altså ville du stå helt stille mens din modstander kan skyde på dig.

2. UT virker på den måde at for at kunne bevæge sig hurtigst muligt, og den måde som man altid har bevæget sig, er ved at holde 'forward' inde, mens man dodger til siden. Denne mulighed kan altså ikke lade sig gøre med venstre analog og våbenskifte ville have samme problem som 1).

1: Nej, faktisk ikke. X360-controlleren er fx redesignet, så de to knapper sidder på skulderen, og kan betjenes med pegefingeren. Kan du huske dengang mus havde to knapper, intet scrollwheel og tastaturerne satte ud, hvis man trykkede flere knapper ind samtidigt? Det kan jeg :P

2: Ja, og? Det vil stadig kunne lade sig gøre, når kontrollen er tilpasset styreformen. Og igen, ALLE er lige. Spillet er tilpasset controlleren, så dine argumenter med at du ikke kan spille dine pc-spil på konsol, holder ikke vand... Alt kan lade sig gøre.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 03/02-07 09:05 
Angående Skak så bliver der i denne weekend afholdt nordiske mesterskaber i Blindskak. Der må deltagerne ikke se brættet, og er derfor tvunget til at huske hvordan brikkerne står. Bare for at give et eksempel på at folk ændrer reglerne i Skak - "mod'er" det :)

At kalde spil på konsol for spil med støttehjul er langt ude. Er det ikke nærmere omvendt?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RooneyRooneySkrevet 03/02-07 10:13 
Chrono>
At kalde spil på konsol for spil med støttehjul er langt ude. Er det ikke nærmere omvendt?

Det er i grunden rigtigt, nu du siger det. Mouse aiming gør faktisk spillene lettere, idet man kan sigte hurtigere og mere præcist, vha. en mus.

Gamespot har bl.a gjort opmærksom på det, ifb. med spil der er udkommet til Xbox og PC.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 03/02-07 11:02, rettet 03/02-07 11:33 
Jink>
Du behøver ikke at quote hver enste ting, men en sidste kommentar til dette indlæg ville da være rart.

Selvfølgelig.

Allerførst, din første quote. Her tror jeg at du er for hurtig til at svare, og måske nok bør læse det du selv citerer endnu en gang.

Grunden til at du føler, at ingen af os vil give sig det mindste, bunder nok i, at ingen af os mener, det er nødvendigt. Som sagt er der ingen af os der hovent har ment at konsol ligefrem skulle være bedre til spil på konkurrenceplan, vi pointerer bare at dine mange antagelser, tilsyneladende baseret på den gamle Xbox, ikke er rigtige, og at det faktisk fungerer ligeså godt på konsol.

RTS-genren er der ingen der har forsøgt at tage fra dig (og PC), og Counter Strike har du selv lige undermineret. Så er vi nede på at du har kørt hele denne lange debat, baseret på kun to spiltitler, mens alle andre faktisk har været en kilometerlang liste over titler igennem. Derudover trækker du lidt igen, med om hvorvidt de her uundværlige mods overhovedet bliver brugt i officielle konkurrencer.

Hvis jeg vil spille mod en bestemt spiller, så kender jeg allerede hans gamertag. Hvis jeg skulle til at finde det på et forum først, så ville jeg jo ikke vide han var til, og derfor heller ikke have det store behov for at spille mod ham. Så med hans gamertag i erindringen, behøver jeg ikke en PC for at komme til at spille med ham. Derimod kan jeg i mit dashboard, se de sidste ca. 25 spillere jeg har spillet med, hvilket spil vi mødtes i sidst, og faktisk også hvad de sidder og spiller nu (oveni det kan jeg endda se hvor langt eller hvor god de er i de forskellige spil), og invitere dem til kampe, uden at have dem på min friends-liste.

Jeg får hele tiden indtrykket af at du ikke ved hvad du afskriver, når du holder fast i at PC-en skulle være bedre til konkurrence-prægede spil. Jeg har selv (i mine vilde ungdomsdage) spillet Counter Strike. Dette endda meget intensivt, så jeg mener nu at jeg er rimelig godt med på hvad jeg fravælger. Hvor godt er du inde i Xbox 360 Live-community'et?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 03/02-07 13:13 
Chrono>
Angående Skak så bliver der i denne weekend afholdt nordiske mesterskaber i Blindskak. Der må deltagerne ikke se brættet, og er derfor tvunget til at huske hvordan brikkerne står. Bare for at give et eksempel på at folk ændrer reglerne i Skak - "mod'er" det :)

At kalde blindskak for et mod er snarere en modifikation af sandheden. Hvis du endelig vil komme med et eksempel på et mod er babyskak nok et af de mest kendte her i Danmark. Pointen i mit tidligere indlæg var bare, at det ikke ligefrem udstråler troværdighed at udtale sig om spilmiljøer man åbenlyst ikke kender noget til. På samme måde kan jeg se på din udtalelse om blindskak, at du heller ikke færdes meget i det inkarnede skakmiljø, og det er så sandelig ikke noget at være ked af;)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
JinkJinkSkrevet 03/02-07 15:57, rettet 03/02-07 16:17 
Kristensen: Min viden om skak er ikke stor nej. Men vil du fortælle hvad der er så meget forkert? Desuden lagde jeg ikke selv op til at snakke om skak, det var bede-x og han har sikker ligeså lidt forstand på det. Som der er nævnt findes der baby skak og blindskak, så der findes da noget mod halløj ser det ud til.

Og nej jeg ser ikke alle andre spilgenre inferiøre i forhold til fps'ere. Det ved jeg ikke hvor du får fra.

Ja, og? Det vil stadig kunne lade sig gøre, når kontrollen er tilpasset styreformen. Og igen, ALLE er lige. Spillet er tilpasset controlleren, så dine argumenter med at du ikke kan spille dine pc-spil på konsol, holder ikke vand... Alt kan lade sig gøre.

Så sig hvordan spillet kan blive tilpasset sig til controller. Fx kommer UT3 til både xbox360 og PS3, og jeg vil påstå at disse spil ikke ville kunne spilles, som de bliver gjort på PC, selvom de er direkte ports.

Chrono: Hvorfor er det omvendt? Spillet hjælper dig til at ramme.

...og at det faktisk fungerer ligeså godt på konsol.

Og jeg tror du vil blive overrasket over, hvad forskellen er mellem disse to platforme. Vi snakker vel begge om noget vi ikke har forstand på. Xbox Live var dog en joke i forhold til PC dengang jeg spillede. Det hele er sikkert blevet bedre, men no way det er op på samme måde, som man kan organisere sig på PC.

Jeg trækker heller ikke igen omkring mods, maps osv. Det var en rettelse. De fleste spil i konkurrencer bruger stadig mods og andre maps.

Jeg får hele tiden indtrykket af at du ikke ved hvad du afskriver, når du holder fast i at PC-en skulle være bedre til konkurrence-prægede spil. Jeg har selv (i mine vilde ungdomsdage) spillet Counter Strike. Dette endda meget intensivt, så jeg mener nu at jeg er rimelig godt med på hvad jeg fravælger. Hvor godt er du inde i Xbox 360 Live-community'et?

Ikke meget. Men mindst ligeså meget, som du ved PC tror jeg :) Men var da med dengang på den gamle xbox. Dengang mente folk også at det fungerede godt.
Mulighederne på PC er større. Der findes ikke IRC fx på xbox. Men alt hvad der er på xbox, kan jo sagtens findes på PC. Alt hvad man vil rode med på xbox er igennem GUI, hvorimod man på PC kan få lov til at pille ved de mindste ting man har lyst til. Man er mere begrænset på konsoller og det er derfor jeg ikke mener, at de lige.

Jeg kunne godt acceptere den, hvis konkurrencer forgik i andre genre. Men hvorfor findes der konkurrencer i fps på konsol, når PC er overlegen i denne genre?
CoreCoreSkrevet 03/02-07 16:29, rettet 03/02-07 16:30 
Jink>
Der findes ikke IRC fx på xbox. Men alt hvad der er på xbox, kan jo sagtens findes på PC.

Forstå nu hvad vi siger til dig. Du har direkte kontakt til spillere via lister, video og chatmuligheder i maskinens dashboard. Derudover er klan-kampe og lignende mulige via spillenes egne onlinetjenester.

Jink>
Men hvorfor findes der konkurrencer i fps på konsol, når PC er overlegen i denne genre?

Fordi at det er den ikke.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ChronoChronoSkrevet 03/02-07 16:37 
Kristensen>
At kalde blindskak for et mod er snarere en modifikation af sandheden.

Kan du ikke forklare hvorfor du udviser sådan en arrogant holdning til folk der udtaler sig om Skak? Jeg ved udmærket hvordan man spiller Skak, og hvis Blindskak ikke er en modifikation af almindelig Skak så ved jeg ikke hvad det er? På samme måde som at man kan spille med eller uden tidsbegrænsning. Alt sammen små modifikationer af det oprindelige spil.

Og nej, jeg færdes ikke i noget inkarneret skakmiljø, og kan ikke se hvilken relevans det har.

Jink>
Chrono: Hvorfor er det omvendt? Spillet hjælper dig til at ramme.

Jeg tænkte mere generelt i at pc-spillere anvender alle mulige sekundære hjælpemidler for at forbedre deres spil. At spillet i nogle tilfælde hjælper dig til at ramme er på en måde rigtigt, men så ser du forkert på det - kontrollen er jo blot tilpasset en konsol. Det er også for at hjælpe dig med at ramme at du har et sigtekorn midt på skærmen i de fleste FPS'er til pc.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JinkJinkSkrevet 03/02-07 16:38, rettet 03/02-07 17:04 
Findes der egentlig warmup mode i Halo 2?

Fordi at det er den ikke.

Her var tænkt, controle wise, hvor vi vel egentlig er enige? Det gør gameplay hurtigere og mere spændende.

Chrono: Ja, men et sigtekorn er accepteres i vel alle fps(både pc og konsol)? Grunden til at der er aimassist er jo, for at nærme sig fps spil på PC. Du kunne også have aimassist på PC, men det er bare ikke rigtig nødvendigt, da man kan ramme ret præcist med mus.
Og hvilke sekundære midler tænker du på?

Jeg kan godt se, jeg ikke får jer overbevist og det samme vil I heller ikke med mig. Den eneste løsning må være at jeg får en xbox360 eller håbe en af mine venner får en :/
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/02-07 17:16 
Core>
Jink>
Men hvorfor findes der konkurrencer i fps på konsol, når PC er overlegen i denne genre?

Fordi at det er den ikke.

Det er den vel, baseret på antal spillere/events.
Home is where the hardware is..
JinkJinkSkrevet 03/02-07 17:37, rettet 03/02-07 17:43 
Prøv at se denne fragmovie http://www.planetquake4.net/file=2416 (den kan streames)

Et af mine punkter om, hvad der krævede for at konkurrencepræget spil, var et godt community:

Jeg er godt klar over, at der findes montager af xbox spil. Men på PC, fordi der findes ekstra midler, kan der fx gøres mere ud af disse film fordi der kan blive lavet 'tools' der gør det lettere at lave dem(dog bruger denne film vidst ingen). Filmen er for spillere der har idlet og spiller på #quake4all channel, som vel viser lidt community feeling også.
Det er muligt på xbox at lave det samme, men det er altså langt sværre, når der ikke engang findes mulighed for at optage demo/replays der ikke fylder for meget.

Ydermere synes jeg også at den viser at fps er overlegen på PC. Der bliver kastet rundt med air rox eller rocket jumps for derefter at air rocke dem. Teoretisk er det ligeså muligt med xbox controller, men praktisk er det noget helt andet. Og hvem kan ikke lide spektakulære ting som air rockets? (den sidste del her hører til hvorfor FPS er overlegen på PC fremfor konsol, som nu også er blevet en del af diskussionen)
HeroldHeroldSkrevet 03/02-07 18:01 
Jink>
Så sig hvordan spillet kan blive tilpasset sig til controller. Fx kommer UT3 til både xbox360 og PS3, og jeg vil påstå at disse spil ikke ville kunne spilles, som de bliver gjort på PC, selvom de er direkte ports.

Det er programmørens opgave. Det er klart du ikke kan få din lowsens 180 graders vending med, men det er der sjovt nok heller ikke nogen af de andre spillere der kan - derfor bliver spillet ikke ringere til konkurrencer af den grund. ALLE er lige. Det er klart at du ikke får lige så adrenalinbaseret deathmatchheadshotmonsterkill ud af det, men det betyder jo ikke at platformen er dårlig at konkurrere på. Du får bare ikke det samme twitchgameplay ud af det. Om ikke andet, så lader konsollerne være mere konkurrenceprægede og taktiske, da gameplayet ikke automatisk er i så ultrahøjt gear.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JinkJinkSkrevet 03/02-07 18:09, rettet 03/02-07 18:16 
Er enig med dig Herold. Det er bare derfor jeg mener at fps bør høre til PC istedet for konsol, fordi du netop kan lave lowsens 180 vending(se eventuelt film).
Men det bliver ringere til konkurrencer, når der ikke kan ændres på gameplay, hvis det bliver nødvendigt. Der findes ikke demoer/replay. Begge ting, som er vigtigt for communityet(som skaber konkurrencerne).

ALT kan der jo konkurres i. Men jeg mener at det på en måde vel er mest naturligt at man gerne vil se nogle utrolige ting og spændende ting med dybe i. Og der egner fps sig på PC bedre, hvorimod fighting fx på konsol.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 03/02-07 18:29, rettet 03/02-07 18:30 
Chrono>
Kan du ikke forklare hvorfor du udviser sådan en arrogant holdning til folk der udtaler sig om Skak? Jeg ved udmærket hvordan man spiller Skak, og hvis Blindskak ikke er en modifikation af almindelig Skak så ved jeg ikke hvad det er?

Jeg er ked af, at du synes jeg er arrogant, men Jinks udtalelse var baseret på gætterier om noget, han nu indrømmer, han ikke kender meget til. Når du så fortsætter med en påstand, jeg betragter som en halv sandhed, gør det ikke min tone meget bedre.
Det kommer vel, i sidste ende, an på hvordan du opfatter et mod. Er et 100 meterløb for eksempel så også et mod af en Marathon? Hvis det er sådan du anskuer kan jeg godt se din pointé, men så forsimpler man også det hele lidt for meget, ikke?
Jeg er kan ikke se den store modifikation før du går ind og ændrer på spillets grundkerne og regler, og det sker altså ikke i Skak bare ved at fjerne bræt og brikker fra spillerens åsyn eller ved at bruge et skakur. Det er stadig samme spil. Der er mange gode eksempler på afarter af skak som vi kender det i dag. Babyskak, Crazyhouse, Loser's Chess, Atomic Chess osv, men det kræver selvfølgelig man kender noget til miljøet.
Desuden er det en fejlopfattelse, at man kan se skønheden ved skak, bare fordi man kan spille det. Man kan sagtens nyde skak, selvom man ikke er specielt god til det, men det kræver lidt mere end det blotte kendskab til reglerne.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
JinkJinkSkrevet 03/02-07 18:34, rettet 03/02-07 18:35 
Det kommer vel, i sidste ende, an på hvordan du opfatter et mod. Er et 100 meterløb for eksempel så også et mod af en Marathon? Hvis det er sådan du anskuer kan jeg godt se din pointé, men så forsimpler man også det hele lidt for meget, ikke?

Det er nu sådan at mange af de mods jeg snakker om bliver brugt. CPMA, OSP og UTcomp ændre ikke på reglerne i spillet. Så ja 100 meterløb er for mig et mod af marathon(endda en stor en af slagsen).
Jeg kan heller ikke se hvor jeg sagde noget forkert da jeg snakkede om skak for første gang?
RooneyRooneySkrevet 03/02-07 18:55 
Jink>
Det er bare derfor jeg mener at fps bør høre til PC istedet for konsol, fordi du netop kan lave lowsens 180 vending(se eventuelt film).

Du kører i den samme rille, igen og igen, og om jeg begriber, hvordan du kan blive ved med at få et kick ud af det. Det er for alvor trættende nu, særligt hvor du bliver ved med at demonstrere at du aldrig spiller FPS'ere på konsol alligevel (med undtagelse af UC) og ikke har en istaps-chance-i-helvede forstand på hvordan en konsol FPS fungerer.

Du skriver den samme smøre om og om igen, men sjovt nok sprang du let og elegant over det, da der tidligere blev skrevet vedr. mouse-aim på PC, at det netop gør aiming betydeligt lettere på PC end på konsol - og for at bruge din helt egen analogi - pludselig sætter støttehjul på PC'ens styring, og flytter skill's over på konsol.

Som flere anmeldelser gør opmærksom på - når et spil findes til både PC og Xbox - så gør mouseaim styringen meget lettere på PC, og fjerner den skill man bruger, i en naturlig analog ditto. En analog styring, gør det også muligt for spilleren at bevæge sig langt mere naturligt i et spil, idet bevægelser afspejles af hvor langt man bevæger analog pinden. På PC kan du enten gå eller løbe, eller holde en helt tredje knap nede, og så få lov at snige dig langsomt afsted; Ja - jeg HAR prøvet at skulle sidde med lillefingeren på Shift, hver gang jeg gerne ville gå istedetfor at løbe, i en PC FPS'er, og det syntes jeg ikke virkede særligt intuitivt.

Så lad venligst være med at demonstrere snævertsyn, når du fremhæver alle de "superiøre" styringsmuligheder på PC.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
JinkJinkSkrevet 03/02-07 19:24, rettet 03/02-07 19:41 
Du skriver den samme smøre om og om igen, men sjovt nok sprang du let og elegant over det, da der tidligere blev skrevet vedr. mouse-aim på PC, at det netop gør aiming betydeligt lettere på PC end på konsol - og for at bruge din helt egen analogi - pludselig sætter støttehjul på PC'ens styring, og flytter skill's over på konsol.

Du har da også sprunget over nogle ting, som andre har svaret på istedet så.
Ja, det er lettere at ramme med mus end med en controller. Det flytter dog ikke skills over på brugen af controller. Det er ligeså svært at blive god med mus og keyboard, som det er med controller. Det tror jeg også Herold, jaes og andre er enige om. Musen gør bare usædvanlige ting mulige, som jeg mener må være en fordel.

Jeg har spillet masser af FPS på konsol. Grunden til at jeg har nævnt UC i de fleste tilfælde, var for at forklare hvorfor jeg mener det spil ikke egner sig på konsol. Jeg har tidligere sagt at Halo 2 sikkert egner sig på konsol og det gør Halo(1) også.

Din mulighed med analog og bevægelse kan jeg godt forstå og du for sin vis ret. Den har bare ikke ligeså stor betydning, som forskellen mellem mus og keyboard vs. controller når det kommer til aim og movement.
jaesjaesSkrevet 03/02-07 19:57, rettet 03/02-07 20:01 
Jink>
Så ser vi dermed bort fra sigtehjælpen, er der ikke rigtig noget objektivt argument for at konsoller er underlegne til FPS'er. Alt andet er stort set bare smag og behag. At du ikke kan lide konsoller/joypads til FPS'er betyder jo ikke, at det er et faktum at konsoller er dårligere til FPS'er.

Man er uafhængig af udviklerne, som jeg har erfaring med, aldrig har ramt 100% rigtig. Det er der mulighed for at rette op på med PC. Det er spillerne der tit har fingeren på pulsen.
Det er lettere/muligt at kunne følge med i kampe direkte og kunne arrangere klan halløj osv. som KTC forklarede.
Det er væsentlige objektive ting, der gør PC overlegen.

At mus og keyboard er bedre end controller er vidst også fact. At man synes at controller er "OK" til fps og strategi er en smag og behag sag. Ville egentlig ikke diskutere end mus mod controller diskussion, men er lidt usikker på om du mener det er en smag og behag sag, hvad der er bedst? Jeg har ihvertfald ovenfor nævnt objektive ting der er bedre.

Ja, jeg mener, det er smag og behag, og nej, jeg mener ikke, dine eksempler er objektive når vi taler konkurrencer :)

Mht. RTS er jeg enig i, at pc'en har en fordel, omend jeg ikke mener, den er særlig stor. Men stadig; til konkurrencer er det underordnet. Talte vi RTS'er og FPS'er på henholdvis GBA og pc, var det noget andet. Men vi taler om platforme, der begge er fint gearede til alle spiltyper. Nogle spilgenrer fungerer naturligvis mindre godt på pc, hvis de ikke spilles med joypad. Det samme kan siges den anden vej rundt [EDIT: med mus/tastatur], men i mindre grad.
JinkJinkSkrevet 04/02-07 03:22, rettet 04/02-07 03:40 
jaes:
Nu skal du tænke på det som en helhed. Det handler jo ikke kun om det kan bruges i en konkurrence. Det er jo ikke fordi at eswc, wcg eller cpl bruger et tilfældigt spil. De bruger i de fleste tilfælde et spil der et community omkring.

Jeg har prøvet at forklare hvorfor muligheden for community er bedre på PC.
Det hele er mere 'private' community på xbox, når man behandler selve konsollen. Før at det er 'public' er det en besværlighed, fordi at man må hen på en PC for at arrengere det.

Quake3 udkom i 1999 og er sidenhen blevet brugt i mange konkurrencer. Mod og maps communityet har været med til at udvikle det, til det spil det er. Du mener ikke at dette er en fordel? Du skal tænke på at fremtiden for 'esport' er spil der holder mere end 2-3 år, og istedet mere 10 år.
Du tror at spillet ville være det samme hvis der ikke fandtes GTV og at det var de samme maps der blev spillet som udkom til realease, fragmovies der var på samme, og der der ikke fandtes demoer/replays fra starten(selvom der findes GTV er demoer/replays nødvendigt, men på konsol findes ingen af dem når det kommer til fps)?

Med mods kan der også udvikles mulighed for at se kampe eller hvad der eventuelt mangler. Det handler ikke kun om at kampene er lige.
Jeg mener communityet har langt mere muligheder på PC og det kan kun være en fordel. Ihvertfald når det kommer til fps.

Man kan også spørge sig selv hvorfor figting reelt kun eksisterer på konsol? Det er jo ligeså muligt på PC, som fps er på konsol, hvis ikke mere muligt. Men det er accepteret at det kun findes på konsol.
RooneyRooneySkrevet 04/02-07 11:24 
Jink>
Jeg har prøvet at forklare hvorfor muligheden for community er bedre på PC.

Hvis muligheden er der, hvorfor ER det så ikke bedre på PC. Jeg synes ikke det er bedre. Det er en smule anderledes, men derfor ikke bedre.

Det hele er mere 'private' community på xbox, når man behandler selve konsollen. Før at det er 'public' er det en besværlighed, fordi at man må hen på en PC for at arrengere det.

Jeg foretrækker at online halløjet er mere private på Xbox. Det gør det mere hyggeligt. Jeg har ikke behov for at arrangere noget via. en PC; Vi aftaler i en chat på Live, hvad vi har lyst til at spille.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
JinkJinkSkrevet 04/02-07 11:33, rettet 04/02-07 11:36 
Hvis muligheden er der, hvorfor ER det så ikke bedre på PC. Jeg synes ikke det er bedre. Det er en smule anderledes, men derfor ikke bedre.

Det ER bedre. Du kan lave nye mod, maps og tools, som er med til at kunne forbedre oplevelsen for spillerne, som hjælper communityet. Hvad skulle kunne gøres værre på PC?

Jeg foretrækker at online halløjet er mere private på Xbox. Det gør det mere hyggeligt. Jeg har ikke behov for at arrangere noget via. en PC; Vi aftaler i en chat på Live, hvad vi har lyst til at spille.

Det er jo fint nok du kan lide det sådan. Men nu snakker vi konkurrencepræget spil. Altså hvor spillene bliver dyrket som en slags sport. Der er det nødvendigt at have et community. Hvis man ønsker det privat på PC kan man jo også sagtens det, selvom det ikke er sat ligeså let op, som på xbox.
jaesjaesSkrevet 04/02-07 14:53, rettet 04/02-07 14:53 
Jink>
jaes:
Nu skal du tænke på det som en helhed. Det handler jo ikke kun om det kan bruges i en konkurrence. Det er jo ikke fordi at eswc, wcg eller cpl bruger et tilfældigt spil. De bruger i de fleste tilfælde et spil der et community omkring.

Du har fra starten lagt vægt på, at det hovedsagelig er i turneringer osv., at pc'en er overlegen til FPS'er, så det er naturligvis på det grundlag, jeg argumenterer.

Men ikke mere herfra. De fleste pointer, for og i mod det ene eller andet, er vist rigeligt gennemtyggede nu i denne tråd.
JinkJinkSkrevet 04/02-07 16:34, rettet 04/02-07 16:38 
jaes>
Du har fra starten lagt vægt på, at det hovedsagelig er i turneringer osv., at pc'en er overlegen til FPS'er, så det er naturligvis på det grundlag, jeg argumenterer.

Så har du misfortået mine pointer fra starten af.

- Du KAN sagtens holde konkurrencer i spil der har dårlige maps.
- Du KAN sagtens holde konkurrencer i et spil, selvom spillet ikke tilbyder mulighed for at se kampene direkte
- Du KAN sagtens holde konkurrencer i spil, der lige mangler de sidste tweaks for at gøre spillet bedre.

Tror du spil der udfylder disse punkter, er et bedre eller dårligere spil? Fordi selvom at spillene bruges i konkurrencer, så skal spillet jo helst være så godt så muligt.
CoreCoreSkrevet 04/02-07 16:41 
Hvad så hvis spillet er bedst i konsolversionen?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JinkJinkSkrevet 04/02-07 16:49 
Det er det jeg ikke tror er muligt. UT og Quake ikke kan spilles på konsol. Men jeg har ikke set et konsol spil, som ikke var ligeså muligt på PC. PC har så den fordel at der kan skabes maps, mods og tools, som gør oplevelsen bedre.
RooneyRooneySkrevet 04/02-07 17:38 
Sometimes I doubt your commitment to Sparkle Motion.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 04/02-07 17:42, rettet 04/02-07 17:49 
Har du prøvet at læse anmeldelser af GRAW og Halo?

Netop Gears Of War kunne nemt være et af dem, der ville fungere bedst på konsol.

Og hvis din mod/map-dvælen stadig kun er baseret på de samme to titler, så vær sød at stoppe den nu. For det er vel stadig, langt fra alle spil der bliver moddet til det bedre, fra hvad det var før.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 04/02-07 18:13 
Jink:

Som sagt gider jeg ikke fortsætte, men afsluttende og meget kort (og kun om FPS'er).

Generelt er download af demoer den eneste reelle fordel til pc'en IMO. Og igen gør det jo ikke selve spillet ringere til konsol, og derfor er det smag og behag om man vil benytte sig af muligheden. En rar ting, men altså ikke noget vildt afgørende.

Mods kan måske godt ses som en lille fordel, men igen er det meget individuelt om man gider bruge det. Det er lidt det samme som, om man vælger at købe ekstra kontent over Xbox Live.

Tweaks er da bestemt en rar ting, men det forudsætter at alle har det installeret. Men jo, en lille fordel, da det potentielt forbedrer spillet.
JinkJinkSkrevet 04/02-07 18:16 
Forklar mig hvordan Gears of War fungerer bedre på konsol end på PC?

Conter-strike: Nogle af mapsne bliver stadig brugt, men der er også kommet nye. Cs startede faktisk ud som et mod.

Starcraft: Der kommer også nye maps der bliver brugt.

Quake 3: Alle maps der bliver brugt er custom made eller re design af retail maps. Det bruger også GTV. Der findes diverse tools til film og huds. Og det bruger moddet CPMA.

Quake 4: Det bruger moddet Q4max. Alle maps er custom made.

UT2k4: Bruger UTcomp. Har også et tool i form af ryppelcam der kan hjælpe med film.

Painkiller: Havde også et mod PK++ og der blev også brugt custom made maps.

Det er de spil jeg ved noget omkring. Kunne også forstille mig, der var custom made maps i WC3 omend jeg ikke er sikker. Men ens for alt dette, er at det har forbedret spilleoplevelsen.

Man kan da godt sige at det ikke er nødvendigt at have mods og nye maps på konsol, men det er jo kun fordi man ikke har muligheden. Jeg kan virkelig se, hvorfor det skulle kunne være en ulempe.

Fra min hukommelse mindes jeg, at Halo på PC blev kritiseret fordi det krævede høje systemkrav. Jeg er ikke helt sikker på hvor du vil hen?
JinkJinkSkrevet 04/02-07 18:25, rettet 04/02-07 18:27 
jaes>
Generelt er download af demoer den eneste reelle fordel til pc'en IMO. Og igen gør det jo ikke selve spillet ringere til konsol, og derfor er det smag og behag om man vil benytte sig af muligheden. En rar ting, men altså ikke noget vildt afgørende.

Mods kan måske godt ses som en lille fordel, men igen er det meget individuelt om man gider bruge det. Det er lidt det samme som, om man vælger at købe ekstra kontent over Xbox Live.

Tweaks er da bestemt en rar ting, men det forudsætter at alle har det installeret. Men jo, en lille fordel, da det potentielt forbedrer spillet.

Det er jo tit detaljerne det hele handler om :)

Angående demo/replay. Nej det gør ikke spillet dårliger. Men det er altså en vigtig del for spillerne. Da Doom3 udkom, blev det virkelig kritiseret fordi demoer/replays var på 300-500 mb. Du siger at det er smag og behag om man vil bruge det. Tja, men før der kan findes konkurrencer i noget, skal der findes interesse i det. Hvad ville fodbold være idag uden TV? Det ER altså noget konkurrencepræget spillere ønsker.

Nej, det er ikke individuelt om man vil bruge det. Mods er egentlig bare et slags bestemt regelsæt. Alle er enige omkring brugen af det, er nødvendigt.

Forstår ikke helt din sidste linie, med at det forudsætter alle har det? :)
RooneyRooneySkrevet 04/02-07 18:42 
Jink>
Forklar mig hvordan Gears of War fungerer bedre på konsol end på PC?

Jeg ville personligt aldrig selv spille GoW med en mus og et keyboard. Hele indlevelsen i spillet, ville for mig forsvinde.

Fra min hukommelse mindes jeg, at Halo på PC blev kritiseret fordi det krævede høje systemkrav. Jeg er ikke helt sikker på hvor du vil hen?

Halo føltes fuldstændig forkert, uden en controller at spille det med; Jeg prøvede det, og - ja - det føltes bare ikke rigtigt.

Omvendt syntes jeg, at styringen i Xbox versionen af RtCW, føltes en anelse upræcis og langsom; Der var PC versionen bedre med mus.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 04/02-07 18:47 
Jink>
Forklar mig hvordan Gears of War fungerer bedre på konsol end på PC?

Jeg skrev "kunne nemt fungere bedre på konsol", som det er nu fungerer det kun på konsol. Kald det et "hunch", men det er de færreste third-person-shootere, man hører om blive godt modtaget på PC.

Jink>
Fra min hukommelse mindes jeg, at Halo på PC blev kritiseret fordi det krævede høje systemkrav. Jeg er ikke helt sikker på hvor du vil hen?

Derfor må man jo spørge igen. Har du prøvet at læse en anmeldelse af Halo (og GRAW)?

Brug evt. Gamestats.

Jeg forstår ikke rigtig din indstilling. PC-spillene er tilsyneladende kun gode hvis de kan laves om på af brugerne. Om ikke andet er det åbenbart en fordel. Hvad skete der med at forvente at udviklerne får lavet et ordentligt spil fra start af? Hvorfor er det så altafgørende at søndagsprogrammører får lavet om på indholdet?

Vi andre må jo så i vores uvidenhed om naboens programmørevner, læne os op ad tiltroen til udviklerne. Får de lavet et godt spil, så kan vi lide det. Vi udtaler os og anmelder dem positivt, kan vi ikke lide dem, som de er, så gør vi ikke, og så spiller vi noget andet, indtil vi støder på et spil der fungerer på alle plan.

Når vi så falder over dem der fungerer, UDEN at Preben nede fra netbaren behøver at lave et våben/blod-mod, så bliver de et af de mest spillede spil på Live, og herefter sker det så at der bliver arrangeret en officiel konkurrence.

Når spillerne nu mener, at det er noget af det hotteste siden brød i skiver, hvorfor er det så at det ikke skulle kunne ligestilles med et ligeledes konkurrenceegnet PC-spil (der tilsyneladende IKKE har fungeret optimalt fra start af) ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JinkJinkSkrevet 04/02-07 19:17 
Core>
Jeg skrev "kunne nemt fungere bedre på konsol", som det er nu fungerer det kun på konsol. Kald det et "hunch", men det er de færreste third-person-shootere, man hører om blive godt modtaget på PC.

Ja, men har det noget med hvor godt det kan spilles på PC? Jeg tror nærmere det har noget at gøre med at det er lettere og mindre besværligt at spille på konsol. Fihgting kan jo også spilles på PC, men her er den genre jo heller ikke populær. Den enste grund til at FPS og strategi stadig findes på PC, er fordi den er overlegen i styremåde.


Derfor må man jo spørge igen. Har du prøvet at læse en anmeldelse af Halo (og GRAW)?

Ja. Er din pointe at spillene er bedre modtaget på konsol?

Jeg forstår ikke rigtig din indstilling. PC-spillene er tilsyneladende kun gode hvis de kan laves om på af brugerne. Om ikke andet er det åbenbart en fordel. Hvad skete der med at forvente at udviklerne får lavet et ordentligt spil fra start af? Hvorfor er det så altafgørende at søndagsprogrammører får lavet om på indholdet?

Der forventes stadig et godt spil fra udviklerne. Men indse at udviklere ikke kan gøre et spil 100% perfekt. Det kan dog nærmes med mods osv. som retter på fejl og giver nogle features.
Det er let at sige at konsolspillene ikke kræver mods. Når det ikke er muligt er det jo klart, at der ikke kommet mods til konsol spil.

Vi andre må jo så i vores uvidenhed om naboens programmørevner, læne os op ad tiltroen til udviklerne. Får de lavet et godt spil, så kan vi lide det. Vi udtaler os og anmelder dem positivt, kan vi ikke lide dem, som de er, så gør vi ikke, og så spiller vi noget andet, indtil vi støder på et spil der fungerer på alle plan.

Nogle gange kan et spil have potentielle, som bare ødelægges af nogle fejl. Det kan rettes.
PC folket ønsker skam også at udviklerne kunne lave det hele selv. Men de ved desværre ikke hvad spillerne ønsker og communityet bliver altså derfor selv nød til at tilføje det.
Troen på udviklere har jeg når det kommer til single player spil. Der kan de skabe sjove spil, men når det kommer til multiplayer spil ved de ikke hvad spillerne vil have og det er sikkert heller ikke godt marketing wise, da casual games stadig er > 'pro games' spillermæssigt.


Når spillerne nu mener, at det er noget af det hotteste siden brød i skiver, hvorfor er det så at det ikke skulle kunne ligestilles med et ligeledes konkurrenceegnet PC-spil?

Fordi de ikke er ligestillet, når det kommer til muligheder. Konsoller er mere populære, men det gør dem ikke bedre. Det skyldes nok at det er langt lettere at komme igang med et spil.

(der tilsyneladende IKKE har fungeret optimalt fra start af)

Prøv at se andmeldser på UT2k4. De er altså ret gode. Spillet kunne sagtens spilles konkurrencepræget uden mods. Men alligevel er UT2k4 konkurrencepræget spillere enige om at spillet er bedre med UTcomp.
JinkJinkSkrevet 04/02-07 19:29, rettet 04/02-07 19:48 
Rooney:
Jeg forstår dig og er enig med dig omkring det. Et spil kan føles godt på den ene platform, men dårligt på den anden.

Begge platforme har gode, og rigtig gode fps spil. Men Halo på PC var muligt at spilles som det skulle(der er ikke hops osv du ikke kan lave). Hvorimod at der er ting på konsol der ikke muligt(så som UT som spil).
Det er meget subjektivt om et spil er bedre på PC eller konsol, men det er objektivt når man siger, at man ikke kan det samme på konsol med controller mod brugen af mus og keyboard.
CoreCoreSkrevet 04/02-07 19:53, rettet 04/02-07 19:54 
Jink>
Ja, men har det noget med hvor godt det kan spilles på PC? Jeg tror nærmere det har noget at gøre med at det er lettere og mindre besværligt at spille på konsol. Fihgting kan jo også spilles på PC, men her er den genre jo heller ikke populær. Den enste grund til at FPS og strategi stadig findes på PC, er fordi den er overlegen i styremåde.

Hvad var det så lige, problemet var til at starte med?

Hvis Third Person Shootere er lettere og mindre besværlige at spille på konsol, hvorfor skulle PC'en så være bedre egnet?

Før var dit argument at irc/chat-mulighederne gjorde PC-spil på konkurrenceplan mindre besværligt og derfor bedre. Nu skal eventuel besvær betragtes som en fordel, eller hvordan?

Jink>
Ja. Er din pointe at spillene er bedre modtaget på konsol?

Bingo!

Mange spil får altså tæsk på tværs af platformene, mens de fungerer på den ene, kan de sagtens falde igennem på den anden. Begge veje.

Jink>
Fordi de ikke er ligestillet, når det kommer til muligheder. Konsoller er mere populære, men det gør dem ikke bedre. Det skyldes nok at det er langt lettere at komme igang med et spil.

Men hvorfor ændres konkurrencen til det dårligere, bare fordi at den foregår på de præmisser spillet er skabt til. Her er der jo altså tale om et spil mange (anmeldere såvel som spillere), mener er helstøbt. Konkurrencen er stadig lige for alle, så konkurrenceelementet er da uændret, OGSÅ selvom at tilføjelser og baner ligger i hænderne på udviklerne.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JinkJinkSkrevet 04/02-07 20:07 
Core>
Hvis Third Person Shootere er lettere og mindre besværlige at spille på konsol, hvorfor skulle PC'en så være bedre egnet?

Fordi du har mulighed for at forbedre spil med mod, maps og tools.

Før var dit argument at irc/chat-mulighederne gjorde PC-spil på konkurrenceplan mindre besværligt og derfor bedre. Nu skal eventuel besvær betragtes som en fordel, eller hvordan?

Nej. Som Joe average er det langt lettere at spille konkurrencepræget spil på konsol. Det hele er der fra starten og det hele er let at indstille gennem GUI og der kræves ikke bestemte mod osv.
Men hvis man forbipasserer de udfordringer og lærer hvilke programmer der skal bruges, så åbner der sig en verden, der gør mulighederne bedre og større.


Bingo!

Mange spil får altså tæsk på tværs af platformene, mens de fungerer på den ene, kan de sagtens falde igennem på den anden. Begge veje.

Som jeg har skrevet til Rooney. Min pointe var at teknisk vil PC ikke kunne være underlegen, hvorimod konsol kan nogle gange. Halo på PC eller konsol handler mere om smag og behag.

Men hvorfor ændres konkurrencen til det dårligere, bare fordi at den foregår på de præmisser spillet er skabt til. Her er der jo altså tale om et spil mange (anmeldere såvel som spillere), mener er helstøbt. Konkurrencen er stadig lige for alle, så konkurrenceelementet er da uændret, OGSÅ selvom at tilføjelser og baner ligger i hænderne på udviklerne.

Ja, men du har ikke mulighed for at udvikle spillet og give det features det behøver. Se som sagt UT2k4 andmeldelser og forklar mig hvorfor det alligevel bruger tools og mods?
CoreCoreSkrevet 04/02-07 20:25 
Men som sagt, er det meget få Third Person Shooter-spil man hører om blive godt modtaget på PC, det indikerer vel på sin vis, at de ikke rigtig får fat i enten formatet eller spillerne. Hvis det er tilfældet, så er konsollerne (hvor de faktisk spilles ret ofte), da fuldt ud egnet til de selvsamme spil i konkurrencesammenhæng.

Core>
Hvad så hvis spillet er bedst i konsolversionen?

Jink>
Det er det jeg ikke tror er muligt. UT og Quake ikke kan spilles på konsol. Men jeg har ikke set et konsol spil, som ikke var ligeså muligt på PC. PC har så den fordel at der kan skabes maps, mods og tools, som gør oplevelsen bedre.

Hvis PC-versionen er dårligere end konsolversionen, så er konsolversionen den bedste egnet til at blive spillet på konkurrenceplan.

Jink>
Ja, men du har ikke mulighed for at udvikle spillet og give det features det behøver.

Hvilket er ligegyldigt af flere grunde.

1. Konkurrencen kræver ikke et spil der afviger fra den version der til at starte med blev udgivet.

2. Spillet behøver ikke nogen features da både arrangører og spillere mener det allerede fungerer optimalt.

3. Hvad enten der spilles med eller uden mods, er konkurrencens bærende element at alle spiller på lige vilkår.

I hverdagen kan et mod måske være sjovt og afvekslende nok, men til en konkurrence er det vigtigste vel at det er ens for alle.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KTCKTCSkrevet 04/02-07 20:56 
Jeg er ikke sikker på at Core ved, hvad et mod dækker over i denne sammenhæng. Når man joiner en server, er det aktuelle mod installeret på serveren. Det vil sige, at alle der spiller på den pågældende server er underlagt reglerne i det installerede mod. Nogle mods kræver så også, at klienterne installerer det, med hensyn til teksturer, baner og så videre.

Måske tænker Core på tweaks og hacks, men det er jo i en anden boldgade end mods, ikke mindst fordi de kører lokalt på den enkelte computer.


Denne diskussion lader til at køre i stampe, og min personlige holdning er, at der er masser af basis for at lave konkurrencer på både PC og konsol. På konsollerne i dag er det i mange singleplayer spil nærmest blevet til én stor grillbar, hvor hele verden kæmper for at slå hinandens rekorder. Det har da også sin charme, og det finder man slet ikke i samme grad på PC.
Pointen er, at begge platforme har sine forcer, og som jeg ser det, er konsollerne vokset tættere og tættere på PC-platformens online spilmuligheder. Jeg byder personligt dette velkommen og forventer da at udviklingen fortsætter.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JinkJinkSkrevet 04/02-07 21:06, rettet 04/02-07 21:14 
Core>
Men som sagt, er det meget få Third Person Shooter-spil man hører om blive godt modtaget på PC, det indikerer vel på sin vis, at de ikke rigtig får fat i enten formatet eller spillerne. Hvis det er tilfældet, så er konsollerne (hvor de faktisk spilles ret ofte), da fuldt ud egnet til de selvsamme spil i konkurrencesammenhæng.

De mangler stadig mulighed for demoer/replay, mod, maps og tools. Jeg tror som sagt at genren bliver spillet mere på konsol fordi control wise er det tættere at muliggøre ting som man kan på PC. Ligesom fighting der ER ligeså muligt på PC, som på konsol. Men det er jo en smag og behag sag, hvor flertallet mener det er sjovere at spille med controller.


Hvis PC-versionen er dårligere end konsolversionen, så er konsolversionen den bedste egnet til at blive spillet på konkurrenceplan.

Ikke nødvendigvis. Der er mere til det, end lige konkurrence og at have det sjovt. Det betyder dog ikke at et dårlig spil skal spilles.
I dit tilfælde kan nævnes at der på PC versionen kunne laves et program så man kunne få mulighed til at se kampe direkte, have demoer/replays, have stats og fx mods der sørger for brightskins.
Måske er det ting der er nødvendigt for spillet, selvom det er sjovere på den anden platform. Communityet kan ikke acceptere sådanne mangler.

Hvilket er ligegyldigt af flere grunde.

1. Konkurrencen kræver ikke et spil der afviger fra den version der til at starte med blev udgivet.

2. Spillet behøver ikke nogen features da både arrangører og spillere mener det allerede fungerer optimalt.

3. Hvad enten der spilles med eller uden mods, er konkurrencens bærende element at alle spiller på lige vilkår.

I hverdagen kan et mod måske være sjovt og afvekslende nok, men til en konkurrence er det vigtigste vel at det er ens for alle.

1. Jo, tit og ofte. Det er ikke core elementer i gameplay, men små ting der er vigtige for coomunityet.

2. Det er sjovt at de spil jeg har nævnt flere gange, krævede det. Det accepteres blandt konsolfolk fordi de ikke har andet valg og derfor måske uvidende tror det ikke er et problem.

3. Det bærende element er at folk gider at følge med i de events. Hvis der ikke fandtes mod osv. vil de være mindre interessant at følge med i.

btw et mod gør det jo ikke mindre ens for alle. Det gør bare spiloplevelsen bedre.
Fragmovies gør jo heller ikke et spil bedre til konkurrence. Alligevel er det en vigtig ting for communityet på både konsol og PC. Der er det også lettere at lave gode film på PC. Ja, det har ikke en skid med selve eventet, men for hele fælleskabet der spiller spillet, der ønsker man sådanne ting og derfor mener jeg også at der et lille + for PC'en her.

På konsollerne i dag er det i mange singleplayer spil nærmest blevet til én stor grillbar, hvor hele verden kæmper for at slå hinandens rekorder. Det har da også sin charme, og det finder man slet ikke i samme grad på PC.

Helt enig. Her synes jeg også konsollerne kommer til sin ret. Men i multiplayer i fps og strategi, synes jeg nu at PC er langt bedre, som det er nu.
CoreCoreSkrevet 04/02-07 21:25, rettet 04/02-07 21:27 
Jeg gider ikke mere.

Jeg kan på sin vis forstå at du syntes mods o.s.v. kan være tiltalende i daglig brug, men til konkurrencer kan det på ingen måde være et krav. Lige så lidt kan replay-muligheder.

Måske når man dyrker det intensivt, kan replay-delen være sjov at få med, men den kræves som sådan ikke for at kune afholde konkurrencer i det.

I den sidste ende så, er replays med til at lære spillerne om de bedre spilleres tricks, musen gør sigtet mere præcis så det er nemmere at ramme, modsne retter fejl konsolspillere lærer at tage forbehold for og derfor ender med at kunne undgå eller udnytte. Alle tre er hjælpemidler der hjælper PC-spillerne, så spillet bliver lettere. Ergo må PC, være formatet der bruger støttehjul.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JinkJinkSkrevet 04/02-07 21:33, rettet 04/02-07 21:40 
Der kan konkurreres i ALT.

Hvem kan drikke et glas vand hurtigst

Hvem kan hurtigst skrive en tekst af.

osv. osv.

Point is, at det skal være underholdende før nogle gider at følge med i det. Med de muligheder jeg har skrevet har PC en fordel, for at gøre det mere underholdigt. Da alle mener at demoer/replays er godt. Det samme menes med gode mods. Det samme menes med tools. Det samme menes med gode maps. Jeg tror også de fleste kan lide crazy 180 lowsens skud eller airrockets. Bare fordi der kan holdes konkurrencer i noget gør det ikke konkurrence klar.

modsne retter fejl konsolspillere lærer at tage forbehold for

Ye fordi det er sjovere at spille et spil med små bugs eller mangler?
er replays med til at lære spillerne om de bedre spilleres tricks

Er med til at højne niveauet, så den udefra kommende spectator kan se, hvor højt niveau spillerne spiller på, som gør det mere spændende.
RooneyRooneySkrevet 04/02-07 21:43 
Core>
I den sidste ende så, er replays med til at lære spillerne om de bedre spilleres tricks, musen gør sigtet mere præcis så det er nemmere at ramme, modsne retter fejl konsolspillere lærer at tage forbehold for og derfor ender med at kunne undgå eller udnytte. Alle tre er hjælpemidler der hjælper PC-spillerne, så spillet bliver lettere. Ergo må PC, være formatet der bruger støttehjul.

Enig.

Hvis et spil nærmest er nødt til at have alle mulige mennesker indenover - som IKKE er udviklerne selv, bizart nok - for at det kan køre tilfredsstillende, så er der dømt støttehjul i stor stil der.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
jaesjaesSkrevet 04/02-07 21:44 
Jink>
Nej, det er ikke individuelt om man vil bruge det. Mods er egentlig bare et slags bestemt regelsæt. Alle er enige omkring brugen af det, er nødvendigt.

Det er individuelt som i, at nogle gider spil mods og andre holder sig til det originale og umodificerede spil.

Forstår ikke helt din sidste linie, med at det forudsætter alle har det?

Jeg mener bare, at alle skal (eller i nogle tilfælde bør) spille med samme udgave af et spillet, om vi så taler tweaks, mods eller noget andet, der har ændret det originale spil.
JinkJinkSkrevet 04/02-07 21:56 
Det er individuelt som i, at nogle gider spil mods og andre holder sig til det originale og umodificerede spil.

I det konkurrencepræget miljø er modsne accepteret. Der er ikke noget individuelt der. Det er jo egentlig bare bug der bliver rettet og de features der kommer med er ikke ting der modificerer gameplayet, men ting der ER godt at have med. Der er ingen der whiner over de mods. Der bliver whinet over at udviklerne ikke vil lave det sådan.

Jeg mener bare, at alle skal (eller i nogle tilfælde bør) spille med samme udgave af et spillet, om vi så taler tweaks, mods eller noget andet, der har ændret det originale spil.

Du kan ikke spille mod hinanden uden at have det den anden har.
Hvis jeg tør nævne skak, så er der jo også flere mods af det. Synes du det er et problem?
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 04/02-07 22:55 
Hvordan skulle pågældende person ane om, det er et problem, at der er mods i og af skak, hvis han ikke færdes i miljøet?
Prøv nu at bruge nogle eksempler, hvor det ikke er nødvendigt at gætte sig frem til tingenes sammenhæng. Du aner jo reelt set intet om de "konkurrenceprægede" miljøer i skak, eller hvordan, det du kalder mods, opfattes, så hvordan pokker skulle du kunne komme med en gyldig mening om det?
Jeg synes desuden som så mange andre i tråden, at der er rigeligt plads til konkurrencer i spil på konsoller, også af de mere alvorlige.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
jaesjaesSkrevet 04/02-07 23:08, rettet 04/02-07 23:13 
Jink>
Det er individuelt som i, at nogle gider spil mods og andre holder sig til det originale og umodificerede spil.

I det konkurrencepræget miljø er modsne accepteret. Der er ikke noget individuelt der. Det er jo egentlig bare bug der bliver rettet og de features der kommer med er ikke ting der modificerer gameplayet, men ting der ER godt at have med. Der er ingen der whiner over de mods. Der bliver whinet over at udviklerne ikke vil lave det sådan.

Det er jo ligemeget om de er accepteret, det handler om man gider bruge dem som FPS-spiller generelt. Og derfor som du sagde, taler vi (åbenbart) ikke kun konkurrencer og konkurrencepræget miljø - men nu kan du måske forstå, hvorfor jeg opfattede det sådan i starten; du bruger tingene lidt, som du synes, de passer ind i situationen ;)

Mht. mods generelt, så omhandler de jo ikke kun forbedringer og rettelser, der er jo også mods som helt eller delvist er nye spil.

Du kan ikke spille mod hinanden uden at have det den anden har.

Hvilket er netop det jeg skrev før.

Jeg svarer ikke på mere herfra, at jeg vendte tilbage i et par indlæg var for at udrydde misforståelser og lign. - bare så du ikke undrer dig over, at jeg ikke svarer mere :)
JinkJinkSkrevet 04/02-07 23:57, rettet 05/02-07 00:01 
Det er jo ligemeget om de er accepteret, det handler om man gider bruge dem som FPS-spiller generelt.

Jeg forstår ikke denne sætning. Det er accepteret fordi alle konkurrenceprægede spillere ønsker dem i FPS spil generelt. UTcomp og CPMA har jo samme funktion.

Og derfor som du sagde, taler vi (åbenbart) ikke kun konkurrencer og konkurrencepræget miljø - men nu kan du måske forstå, hvorfor jeg opfattede det sådan i starten; du bruger tingene lidt, som du synes, de passer ind i situationen ;)

wtf, nu er jeg slet ikke med :D Jeg snakker da kun om konkurrencer og konkurrencepræget miljø. Måske er det det sidste du ikke forstår. For selvom jeg kun har været med i én online turnering, så ser jeg mig selv som en konkurrencepræget spiller og en del af miljøet. Så selvom jeg sporer en accept af hvad jeg tidligere har skrevet, så forstår jeg ikke hvad du mener :< (ye, nu fremprovokerer jeg dig til at svare igen :p)

Mht. mods generelt, så omhandler de jo ikke kun forbedringer og rettelser, der er jo også mods som helt eller delvist er nye spil.

Ja, dem findes der også. Men sådan et slags mod har jeg aldrig set til et event. Jeg kan ikke helt se hvor du vil hen. De kan vel betragtes som diverse 'mods' der er i skak.

Hvilket er netop det jeg skrev før.

Ahh, men så må du forstå at det ikke er noget problem. Det er ikke sådan at man møder en spiller og når man så endelig kommer ind på server, opdager at, ahh fuck, han spiller slet ikke det jeg spiller. Det er jo ligesom med gametypes som CTF, TDM og 1on1. De er helt adskilt for sig og man er ikke i tvivl om hvad man spiller. Altså det betyder ikke at du spiller spillet på flere forskellige måder.

Jeg svarer ikke på mere herfra, at jeg vendte tilbage i et par indlæg var for at udrydde misforståelser og lign. - bare så du ikke undrer dig over, at jeg ikke svarer mere :)

Det er fair. Jeg har lagt op til mulighed for at svare tilbage. Så må vi om du kan udstå 'fristelsen' :)

Kristensen:
Skak og 1on1(som mange konkurrencepræget er) minder meget om hinanden. Derfor mener jeg godt man kan lave en sammenligning. Jeg er overhovdet ikke inde i miljøet omkring det, men det samme er alle andre her heller ikke, når det kommer til konkurrencepræget spil på PC. Dog lader jeg dem sige deres mening, for derefter forklare hvordan det står til.
Det eneste du har sagt, er at jeg overhovdet ikke må udtale mig om det, når jeg ikke ved noget om det. Hvad med at sige hvor jeg tager fejl? Blindskak eller baby skak vil indenfor konkurrencepærget miljø blive betragtet som et mod, hvis man sammenligner med spil.
Bede-xBede-xSkrevet 05/02-07 01:12, rettet 05/02-07 01:31 
Jink>
Men er du ikke enig i at Halo 2 ville kunne spilles ligeså godt på PC som på xbox?

Jeg er enig i, at det ville være et andet spil. Forskellen på PC/Xbox i denne sammenhæng, ville vel være omtrent så stor som mellem Halo og Halo 2.

Chrono>Der må deltagerne ikke se brættet, og er derfor tvunget til at huske hvordan brikkerne står. Bare for at give et eksempel på at folk ændrer reglerne i Skak - "mod'er" det :)

Nej. For det første læser du ikke, hvad jeg skriver. Spil kan godt udvikle sig "lidt"(jeg skrev lidt eller slet ikke). Det gør et spil som Halo 2 jo også, selvom der ikke bruges mods til turneringer.

For det andet ville Halo ikke være blevet moddet, hvis man besluttede sig for at spille det uden lyd eller med halvdelen af skærmen tildækket.

Jink>
Desuden lagde jeg ikke selv op til at snakke om skak, det var bede-x og han har sikker ligeså lidt forstand på det.

Du drager nogle sjove konklusioner...

Jink>Spillet hjælper dig til at ramme.

Den vil jeg godt vende på hovedet. Altså støttehjulsmetaforen. For man kunne sagtens opbygge et argument for, at det er PC folket, som spiller med støttehjul. Selv med autoaim/aimassist er der stadig mange spil, som vil være vanskeligere at gennemføre/spille kompetitivt på konsol, da det alligevel er sværere at ramme.

Og spiller man et spil som Perfect Dark Zero, hvor der næsten ingen sigtehjælp er, bliver det meget sværere end at sigte med mus.

Her skal du endelige ikke misforstå mig. For jeg har fint respekt for dem, som spiller med mus. Ville bare lige vise, at argumentet sagtens kan vendes om.

Jink>
Men hvorfor findes der konkurrencer i fps på konsol, når PC er overlegen i denne genre?

Det er vel efterhånden påvist, at det konsollerne tilbyder, kan være en fordel i nogle situationer.

Jink>
Den eneste løsning må være at jeg får en xbox360 eller håbe en af mine venner får en :/

Det tror jeg ikke vil hjælpe, når du er så forudindtaget.

Jink>
Og hvem kan ikke lide spektakulære ting som air rockets?

Læser du overhovedet, hvad der bliver skrevet? Tingene man bliver imponeret over på konsol hedder bare noget andet og udføres anderledes. Backpack reload osv

Rooney>
Du kører i den samme rille, igen og igen, og om jeg begriber, hvordan du kan blive ved med at få et kick ud af det.

Jeg er helt enig. Vi har opstillet argumenterne for, hvorfor konsollerne kan bruges godt til konkurrencespil, men de bliver bare ignoreret og så gentager du, Jink, dine første argumenter igen. De sidste mange svar, er bare gentagelser...

KTC>
Denne diskussion lader til at køre i stampe, og min personlige holdning er, at der er masser af basis for at lave konkurrencer på både PC og konsol.
(..)
Pointen er, at begge platforme har sine forcer

Hér er så en ting, man kunne gentage igen...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 05/02-07 11:03 
Jink, prøv at læse mine sidste 3-4 svar igen, så ved du nok hvad jeg mener... eller hvad du selv mener, for IMO kører du lidt rundt i hvad vi diskuterer - først er det FPS på konkurrenceplan/konkurrencer, så er det FPS generelt, så er det igen på konkurrenceplan osv. ;)

Og det er jo væsentligt, for der er jo en verden til forskel på, hvad der er vigtigt generelt for et spil og i konkurrencesammenhæng.
JinkJinkSkrevet 05/02-07 20:23, rettet 05/02-07 21:42 
Tror jeg er med nu jaes.

Jeg forstår det som, at de konkurrencepræget spillere ønsker noget andet end hvad den generelle fps spiller ønsker. Og derfor mener du at det er en smag og behag sag?

Den generelle fps spiller vil have masser af våben. Gerne af 'Super BFG' slagsen. Hvorimod den konkurrencepræget spiller går op i at have balanceret våbens og ordentlige maps.

Jeg mener dog klart dybden ligger i det sidste slags gameplay. Hvis man er til den første del, kan jeg godt se, hvorfor konsol appelerer til én.
Du nævner selv at mod og demoer/replays er en fordel, så du mener også at konkurrencepræget miljø hører bedre under PC? (uha, et farligt spørgsmål :) )

Jeg er enig i, at det ville være et andet spil. Forskellen på PC/Xbox i denne sammenhæng, ville vel være omtrent så stor som mellem Halo og Halo 2.

Var ikke helt meningen med det jeg skrev, men jo, der er jeg enig med dig :)

Spil kan godt udvikle sig "lidt"(jeg skrev lidt eller slet ikke). Det gør et spil som Halo 2 jo også, selvom der ikke bruges mods til turneringer.

De mods jeg snakker om, ændre også spillet meget lidt. Der findes mods der ændre meget, men dem ser du ikke brugt i turneringer.

For det andet ville Halo ikke være blevet moddet, hvis man besluttede sig for at spille det uden lyd eller med halvdelen af skærmen tildækket.

Jeg er i tvivl om du har skrevet noget alt for hurtigt eller om du virkelig mener det. Du siger altså, at hvis der ikke var nogen lyd i Halo2, at så ville man acceptere det og ikke gøre noget ved det?

Du drager nogle sjove konklusioner...

Jeg undskylder hvis du er hardcore pro til skak og har gået til det i flere år. Jeg synes ellers der i ordet 'sikker' lå et gætteri, som var tydeligt. Jeg mener da jeg har lidt forstand på skak, selvom jeg dog ikke skal gøre mig klog på det. Det ændre dog ikke at blindskak eller babyskak indiskutabelt er et slags mod.

Det er vel efterhånden påvist, at det konsollerne tilbyder, kan være en fordel i nogle situationer.

En fordel ja. Det jeg synes konsoller gør godt, er at det er pissenemt for en nybegynder at få et indblik i det og han/hun behøves ikke at DL en masse mods, maps, patches osv. Men det gør det ikke bedre.

Det tror jeg ikke vil hjælpe, når du er så forudindtaget.

Det har du sikkert ret i. Men min tvivl til dig, er nok ligeså stor som din tvivl til mig x)

Læser du overhovedet, hvad der bliver skrevet? Tingene man bliver imponeret over på konsol hedder bare noget andet og udføres anderledes. Backpack reload osv

Backpack reload kan du jo lave ligeså let på PC. Min mening kan måske bedre forståes, hvis jeg spørger.
Hvis man brugte en tilfældig person og lod ham se 2 kampe i samme spil. Det ene fra konsol og det andet fra PC. Han fik ikke at vide hvilken kamp der var på PC og hvilken der var på konsol. Hvilket spil tror du ville underholde ham mest?

Jeg er helt enig. Vi har opstillet argumenterne for, hvorfor konsollerne kan bruges godt til konkurrencespil, men de bliver bare ignoreret og så gentager du, Jink, dine første argumenter igen. De sidste mange svar, er bare gentagelser...

Hvilke har jeg ignoreret?
Jeg synes heller ikke jeg har set mange svar på manglen på demoer/replays og på muligheden for bedre maps.

Men bede-x, lad os nu forstille os Halo3 udkom imorgen. Spillet er blevet rushed. De lækre stats som fandtes på Bungie.net findes stadig, men de er langt mindre omfattende som i Halo2. Der er kommet nye maps, men de er ikke specielt gode i forhold til dem i Halo2. De har dog bevaret grundkernen af Halo's gameplay og de har tilføjet et lækker move og et ekstra våben der passer ind.
Ville det ikke sørge dig, at der ikke fandtes mulighed for mod/tools og maps i sådanne et tilfælde?
230 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig