X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Reparation af stenslag


Svar
WehnerWehnerSkrevet 31/07-06 21:52 
På vej til arbejde fik jeg i morges et kraftigt stenslag lige til højre for højre øje - altså i synsfeltet. Den lokale mekaniker mener, at sandsynligheden for at det kan reparareres er meget lille og mener at forruden skal skiftes.

Stenslaget er noget i stil med et helt eller halvt øje:
Reparation af stenslag

Da en ny rude koster næsten 4000,-, har jeg alligevel googlet lidt, og det lader til at en række autoglas-eksperter mener, at næsten alle stenslag kan repareres.

Hvis der er en af jer derude, der ved mere om den slags, vil jeg meget gerne høre om det!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 31/07-06 22:05 
Jeg har selv et par stjerner og et øje :)
Og jeg synes nu også jeg har hørt at alle stenslag skulle kunne fikses. Men ring da til en fagmand og få sagen afgjort...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
scavengerscavengerSkrevet 01/08-06 20:06 
Jeg fik lavet et på min gamle bil og det kunne næsten ikke ses bagefter. Det vigtigste er, at du får sat noget klar tape eller lignende henover så der ikke kommer fugt i stenslaget. Det afhænger også lidt af hvor stenslaget sidder og hvor stort det er. Det firma der lavede mit sagde rent ud at under reparationen kan der være en risiko for at ruden springer og at du så alligevel må betale en ny rude. Men prøv at tale med nogen af de professionelle som f.eks. Carglas eller Dansk Bilglas de kan lynhurtigt sige om det er værd at prøve eller ej.
Nemo me impune lacessit
KTCKTCSkrevet 01/08-06 20:11 
Se hvad jeg fandt :)

Lidt om stenslag...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 01/08-06 20:30 
Jeg prøvede Carglass i dag. Det blev meget, meget bedre, men ikke noget, der minder om usynligt. Stenslaget var så også det voldsomste jeg har set, så jeg tror det er fair nok. Nu prøver jeg indtil videre at leve med det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 01/08-06 20:38 
Nu bliver jeg jo nysgerrig... Så du dem lave det?
Hvordan foregår sådan noget helt præcist?
Og kan du tage et billede af resultatet?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Zzap!Zzap!Skrevet 01/08-06 22:18 
Min personlige teori er, at de fylder det ud med en eller anden form for flydende plastik med samme brydningsindeks som plexiglas.
Lad os høre om jeg har ret. :)
Born to kill space
WehnerWehnerSkrevet 01/08-06 22:36 
Det gør de med de overfladiske skrammer, og der så jeg. Desværre så jeg ikke, hvordan de fik "det indre hul2 (ingen komentarer tak) til at lukke sig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig