X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Reservoir Dogs

Svar
CoreCoreSkrevet 22/07-06 20:39 
At spillet er på vej er ikke noget nyt, og selvom jeg hele tiden har haft meget svært ved at forestille mig et spil baseret på denne fantastiske film, er jeg nødt til at have det når det kommer.

Men efter at have set lidt in-game-footage, er min skepsis steget fra middel til ekstrem. Spillet ser ikke alene meget grimt ud, men også direkte tåbeligt.

Det blev til at starte med aldrig bekræftet fra udviklernes side, men ifølge IMDB har Tarantino selv en finger med i spillet. Jeg syntes bare at det lyder tvivlsomt at en så snobbet (og genial) instruktør, vil medvirke til at latterliggøre hele konceptet i hans egen perle af en debut-film.

Alene det faktum at spillet ifølge rygterne primært vil følge Mr. Blonde syntes jeg lyder komplet latterligt. De kunne have valgt enhver anden af personerne, uden at jeg ville pive. I stedet tager de den af dem med den kortest fortalte forhistorie, og latterligører hele hans person og adfærd. Især at han nu skal til at rende rundt og skære ører af folk på gaden er direkte idiotisk. Hvorfor ikke lade spillet starte længe før filmens begyndelse, og fortælle en god historie ?

Mr. White har sikkert en fed fortid der kan bygges et spil på, eller hvis de alligevel er så fantasiløse at de ikke kan komme op med nogle ordentlige idéer så brug al den forhistorie der bliver fortalt i City On Fire i stedet.

Jeg syntes det er sørgeligt, forargende, kvalmende og forkert, men jeg bliver jo nødt til at spille skidtet alligevel. Tarantino er jo gud ;)

Med titler som Godfather, Scarface og Reservoir Dogs fristes man til at kalde EA, VU Games og Eidos for spilbranchens Uwe Boll. Det kan ikke vare længe før de annoncerer Apocalypse Now og A Clockwork Orange...

Lige nu er jeg meget meget skuffet :(

Watch it and weap
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 22/07-06 20:57, rettet 22/07-06 20:59 
Core>
Hvorfor ikke lade spillet starte længe før filmens begyndelse, og fortælle en god historie ?

Hvorfor ikke bare lade film være film? Reservoir Dogs egner sig overhovedet ikke til at spilmatisere IMO.

Mere seriøst: Selve filmen kan jeg ikke se som spil, men man kan da altid lave en før eller efter historie. Så er det bare ikke rigtigt filmen mere - og svært at forklare brugen af navnet for kunder der bare losser spillet ned i indkøbskurven.

Så ja, hvorfor ikke bare lade film være film (I know, monies) :)

EDIT: Inden stavepolitiet anholder mig, erklærer jeg at "fejlen" var bevidst :)
millenniummillenniumSkrevet 22/07-06 21:28 
Fordi en solid filmtitel er gratis reklame for et middelmådigt spil. Producenterne slipper naturligvis for en en massiv bunke markedsføring. Det er rivende nemt at sende et 'Reservoir Dogs' signal til forbrugerne, når titlen allerede eksisterer i deres bevidsthed. Se bare Enter The Matrix... halvfærdigt makværk som solgte massivt, kun pga. sin titel.

Det bedste signal man kan sende til industrien er ikke at bruge en krone på disse spil. Når det ikke længere kan betale sig, så holder de forhåbenligt op.
The medium is the message.
CoreCoreSkrevet 22/07-06 22:28 
jaes>
Hvorfor ikke bare lade film være film?

WOW! Dét havde jeg ikke lige tænkt på ;)

Som sagt er det efterhånden lang tid siden at det blev annonceret, så jeg har haft tid til at bide i mig at det ville komme.

Når det nu kommer under alle omstændigheder, er det vel en meget naturlig reaktion at håbe på at der også kommer et anstændigt spil ud af det.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DarkenDarkenSkrevet 23/07-06 00:49 
Core>
Med titler som Godfather, Scarface og Reservoir Dogs fristes man til at kalde EA, VU Games og Eidos for spilbranchens Uwe Boll. Det kan ikke vare længe før de annoncerer Apocalypse Now og A Clockwork Orange...

Hehe Core utroligt at noget så sandt alligevel kan få mig til at smile ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
jaesjaesSkrevet 23/07-06 03:00 
Core>
WOW! Dét havde jeg ikke lige tænkt på ;)

Hehe, det var bare en understregning af, hvad jeg kunne fornemme du tænkte i dit raseri, og så hvad jeg selv mener om spillet :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/07-06 15:35 
Jamen... det er jo bare Max Payne 3! Der ser ikke ud til at være bare 1% nyskabelse i det videoklip.
XiwanaXiwanaSkrevet 23/07-06 15:51 
Karakteranimationerne ligner jo nogle, der hører en PS1 til. Spillet er langt fra imponerende. Jeg håber så sandelig ikke, at det sælger særligt godt - det skulle nødigt give dem blod på tanden til også at udgive et Pulp Fictionspil. Jeg forbander enhver spilfabrikant, der forsøger at trække en af mine yndlingsfilm gennem profitcirkusets mudderpløre!
[inspirational quote here]
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig