X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Junichi Yamada til Deadline Games


Svar
WikzoWikzoSkrevet 22/07-06 07:22 
Ved ikke, om dette er en gammel nyhed, men i dag skriver Politikken, at danske Deadline Games (Total Overdose) har købt japanske Junichi Yamada, der står bag Super Monkey Ball.

I artiklen står der, at Yamada slet ikke var klar over SMB's sucess, da det ikke er nær så populært i Japan som i USA og Europa.

Lige nu arbejder Yamada på en PSP-konvertering af Total Overdose, og han glæder sig til at lave nye spil i fremtiden.

Hans job er pt. at designe banerne i Total Overdose PSP.

Hvad synes I? Jeg synes, at det er vildt fedt, danskerne er begyndt at komme rigtig med i spilbranchen, og efter min mening var Total Overdose et fint - men et lidt trivielt - spil i forhold til hvor lille Danmark er :)
ChronoChronoSkrevet 22/07-06 08:32 
En meget gammel nyhed.

Men hvad sker der - bruger de ham til at designe Total Overdose-baner til en PSP-konvertering!? Jeg håber han forlader dem hurtigst muligt så.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/07-06 08:35, rettet 22/07-06 08:37 
Ja, det er fedt for Deadline Games - dog ærgerligt, at han bare er blevet sat til en konverteringsopgave, der er vel ikke noget der er mere kreativitetshæmmende...

Det er i øvrigt en nyhed fra december sidste år, så Politiken er ikke ligefrem fremme i skoene på dette punkt... (har dog ikke læst deres artikel).

EDIT: Chrono kom først... :-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
WikzoWikzoSkrevet 22/07-06 09:24 
Ok, undskylder. Syntes bare, at det var ret spændende at læse :)

Var vistnok nogle rygter med et Total Overdose 2, måske er han med i dét projekt også.

Ellers indeholdte artiklen også en del gode oplysninger om selve stedet, hvor de laver spil, og hvordan det ser ud - ganske interessant.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig