X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

ingen BIOS bib i nysamlet Shuttle


Svar
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 14/07-06 09:24 
Sidste måned købte jeg dele til en Shuttle, men skulle bruge en stærkere strømforsyning på 300Watt (den er født med 200) - Jeg fik den nye strømforsyning i går og alt var vel - alle dele hjemme, men ingen umiddelbar grund til at samle den lige nu - måske i weekenden...

Jeg tændte så for min store stationære PC - ingen reaktion... Af ukendte årsager var strømmen gået om natten og min lillebror (som har net-party i et stort telt i baghaven med nogle venner) opdagede til sin rædsel at hans harddisk var crash'et og nogle af hans venners PC'ere var også 'utændbare'... ØV....

Så jeg samler min shuttle i håb om at jeg kunne komme på nettet og klare de online ting jeg skulle - men nej...

Der er lys i bundkortet og blæserne kører, den brummer lidt og så kommer man ikke meget videre... Ingen kontakt til skærm eller diskettedrev, ingen BIOS bib og lampen i DVD-drevet lyser, men ingen yderligere reaktion...

De dele jeg købte til min shuttle skulle meget gerne passe, da alle tallene med ydeevne og størrelse stemmer overens...

Er der andre der har rodet med shuttler/oplevet noget ligende??
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
tastasSkrevet 14/07-06 11:05 
Hmm, lyder mærkeligt. Ved godt den sikkert burde starte op, men har du prøvet at starte op med kun én ram chip (hvis du har to) - nogle gange kan det jo godt lave det problem du nævner hvis det er gået i stykker...
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
lkzlkzSkrevet 14/07-06 16:32 
Jeg ved ikke med Shuttle, men min AOpen Cube med integreret bundkort vil kun tage AGP grafikkort fra specifikke producenter.

Da jeg startede den op første gang med mit gamle AGP grafikkort skete det samme som for dig. Den starter, lys i bundkort osv., men intet billede. Jeg tog det ud og prøvede med det integrerede graffikort i stedet for og den startede uden problemer.

Jeg fandt senere en liste på AOpens hjemmeside over hardware som var kompatibelt med min Cube.
McLovin
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig