X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Progressivt dansk spiludviklingsmiljø?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 02/07-06 18:52 
Findes der et sådan?

Med progressivt mener jeg mennesker der er interesserede i at diskutere og undersøge hvad computerspil kan være, og altså ikke det de er på nuværende.

Findes der et virtuelt sted i Danmark med medlemmer der både har lysten og evnerne?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 03/07-06 01:34, rettet 03/07-06 02:05 
Måske www.spiludvikling.dk
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/07-06 01:50 
Punktum! ;)
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 03/07-06 01:54, rettet 03/07-06 02:06 
Altså dræberbønne, det var et regulært forslag, ikke sarkastisk eller andet snask ;)

EDIT: Ah, sårry, linket virkede ikke :P
dRxLdRxLSkrevet 03/07-06 02:40 
Jow, havde godt spottet dem, men fik så meget "turn off" fra designet på siden/forumet at jeg ikke har orket at kigge nærmere på det.

Er det et sted du selv har positive erfaringer med?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 03/07-06 09:16 
Har ikke benyttet det selv, men nogle af mine kollegaer fra min tid på uni brugte www.spilforskning.dk
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/07-06 09:58 
...ja, og det er da noget af det mest kedsommelige... og mine alarmklokker begynder at bimle når jeg læser ting som

"...[spil] har udviklet sig fra primært at være et underholdningsmedie til at få stigende betydning på undervisnings-, kultur- og kunstområderne.."

men jeg er nok bare sart og følsom overfor akademikere der ønsker at løfte spil (eller tegneserier... eller anden pop) op på et højere intellektuelt niveau. Jo mere de forsker, jo hurtigere fjerner de sig fra det der er kernen. Hvis det ikke var så sørgeligt, så ville det faktisk være sjovt.
dRxLdRxLSkrevet 03/07-06 10:31, rettet 03/07-06 10:49 
Jeg ønsker heller ikke at bevæge mig i en decideret intellektualiserende retning. Men snarere finde nogle mennesker med hvem jeg kan lave en masse sjove mindre kodeeksperimenter og diskutere premisser for nye spilkoncepter og programmeringsmodeller.

Det afgørende er at det er mennesker som ikke blot prøver at klone eksisterende koncepter, men ønsker at bryde nyt konceptuelt land.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 03/07-06 11:02 
Du kan da bare gå igang herinde - jeg vil da gerne høre om og se på dine nye koncepter.

Det er netop nye koncepter jeg også helst selv vil udvikle. Gimmicks der måske kan blive til mere - det afgørende er egentlig bare at det føles lidt nyt. Sidst blev det til den fantastiske nyskabelse "kontekstsensitiv talegenkendelse", hvor spillet forstod alt hvad spilleren sagde ved blot at analysere situationen i spillet, for så at se på hvad der var størst chance for at spilleren sagde. Det gav ufejlbarlig talekendelse - hvis spilleren da valgte at sige hvad spillet forventede :p
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 03/07-06 11:15 
Jeg har lige set et übercool domæne der er ledigt. Overvejer lige mulighederne =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
fumfumSkrevet 03/07-06 11:28 
Det er da ikke ledigt?. Jeg har da fum.dk.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/07-06 13:42 
...bortset fra det tror jeg faktisk at du finder ligesindede på www.spiludvikling.dk. Det virker som om der er en del fra den danske branche derinde.
jaesjaesSkrevet 03/07-06 14:46 
dRxL>
Jow, havde godt spottet dem, men fik så meget "turn off" fra designet på siden/forumet at jeg ikke har orket at kigge nærmere på det.

Hvis du klikker på "Forum" i venstre side, er det ligeså fint at bruge som forummet her.

Er det et sted du selv har positive erfaringer med?

Kender det kun overfladisk, men ved at der huserer alt fra amatører over indie-udviklere til de mere kendte, danske spiludviklere og udviklerhuse. Så hvis du suser derover og starter et velovervejet, progressivt emne, er jeg sikker på, at du får en velovervejet og progressiv debat :)
jaesjaesSkrevet 03/07-06 15:44, rettet 03/07-06 16:03 
...eller, man skal nok være velovervejet, progressiv og insisterende. Her er fx et uskyldigt indlæg, hvor en skoleelev spørger til en praktikplads... 25 indlæg senere er der ca. 22 indlæg om kager :D

http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.php?t=1755&postdays=0&postorder=asc&start=0
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig