X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

VM Manager DR


Svar
RJKRJKSkrevet 04/06-06 19:46, rettet 04/06-06 19:46 
Forrige år var vi ret mange P:R'ere i en lukket liga på DR's EM 2004 managerspil. Det var ret sjovt - især for ham der vandt den og sluttede i top 100 af alle de 75.000 deltagende ;p

Undrer mig lidt at ingen har startet tilsvarende i år, men nu gør jeg det så. Om ikke andet så for at miste al min optjente respekt fra forrige år ;)

Liga: P:R VM 2006
Kode: playright<... Se hele indlægget


Tryk på Managerspil
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
72 emne(r).
« < 1 2

Svar
dchangdchangSkrevet 14/06-06 20:53 
Det samme her. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dchangdchangSkrevet 15/06-06 16:55 
Findes der mon grænser for hvor meget kærlighed man kan have til Ivan Kaviedes. Suk! :-)

Har lige købt ham til holdet idag, og derudover så reddede han mit væddemål hvor jeg havde smidt 200 kr på over 2,5 mål i kampen. Tak Ivan!
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RJKRJKSkrevet 16/06-06 14:14 
Er der ikke et eller andet fuldstændig fundamentalt galt med det nye spillerhandelssystem? Spillerne skulle blive mere værd når mange købte dem og omvendt. Hvormed man skulle kunne finde billigere spillere ved at tage de upopulære etc. altså opfordre til lidt mere kreative spillerkøb.

I praksis virker det bare lige omvendt. Tilsyneladende fordi disse værdiændringer først udregnes _efter_ en runde. Det vil sige at man pengemæssigt får mest ud af, til hver runde at købe alle de populære spillere. De stiger nemlig først i værdi i runden efter, og så kan man sælge dem allesammen igen, med stor profit til følge. Så køber man istedet de populære spillere i den nye runde, hvorefter det er dem der stiger og kan sælges.

Meningen med hele transfergebyret var vel at man ikke skulle kunne skifte alle spillerne i hver runde, men det er jo gået fuldstændigt fløjten, fordi værdistigningen på de populære spillere klart overgår transferudgiften. Så i praksis får man flere penge, jo flere spillere man skifter ud. Tåbeligt.

Så nu har jeg droppet at være strategisk og tænke mere end én runde frem. Det giver mange flere point OG penge at satse hele holdet på den enkelte runde. Det har nærmest reduceret spillet til at være en gættekonkurrence om hvem der scorer mål (ja, det gav så kun -12 point at have den ukrainske målmand i 0-4-nederlaget - ligeså "lidt" som at komme til at tage en skadet spiller, underligt).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ninja copninja copSkrevet 16/06-06 14:24 
Enig. Der er slet ingen langsigtet taktik i spillet, når man opnår det bedste resultat ved at købe et helt nyt hold hver dag.
ChronoChronoSkrevet 16/06-06 14:50 
Også helt enig. Det fungerer slet ikke. Der plejer heller ikke at være point med gør der? Som jeg husker det, så var det kun spillernes værdi det handlede om før, hvorfor det godt kunne betale sig at beholde spillerne når de klarede sig godt.

Men mon ikke det ændrer sig lidt når vi når de sidste runder - det kan vel ikke betale sig at købe spillere fra to hold der skal møde hinanden, så til den tid er det klogeste nok at beholde spillere.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 16/06-06 15:17 
Som jeg husker det, fungerede det på stort set samme måde til EM forrige år. Værdistigningerne fungerede bare helt anderledes (ikke afhængig af popularitet), hvilket betød at man langtfra kunne skifte hele holdet mellem runderne. Den måde jeg spillede på (og det gik jo ret godt ;)) var at have en fast stamme af 5-6 spillere hele vejen igennem (Puyol, Zidane, Baros, Rooney mfl.) og så at skifte de andre løbende med 2-3 spillere per runde. Der var simpelthen ikke råd til at skifte flere.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
quadquadSkrevet 16/06-06 15:19 
Jeg er først i nuværende runde blevet gjort opmærksom på at systemet foregår således. Indtil har jeg også kørt med en fast stamme, hvormed jeg undrede mig over hvorledes topholdene kunne få 800 point pr. runde. Nu er der fyldt ud med lutter spillere fra dagens runde og med de små negative værdier for tabt kamp og mål i mod sig, er det vidst eneste fornuftige taktik.
TKTKSkrevet 16/06-06 15:59 
Enig med Rune, i at det ikke giver meget mening, og taktisk på sigt.

Men Wagner? Det siger lidt sig selv at man skal opdatere sit hold hver formiddag så det udelukkende består af spillere der spiller på kampdagen:) Det vil jeg ihvertfald mene er ret indlysende.
ChronoChronoSkrevet 16/06-06 19:55 
Sikken tåbelig dommer. Han kostede mig sikkert nogle point med alle de gule kort... men godt at se at Holland går videre i turneringen :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
quadquadSkrevet 16/06-06 21:39 
Best-selleR>
Enig med Rune, i at det ikke giver meget mening, og taktisk på sigt.

Men Wagner? Det siger lidt sig selv at man skal opdatere sit hold hver formiddag så det udelukkende består af spillere der spiller på kampdagen:) Det vil jeg ihvertfald mene er ret indlysende.

Selvfølgelig, men som Rune siger, kan det betale sig at skifte hele holdet - til rundens mest populære spillere, sælge dem igen, og købe næste rundes mest populære spillere.

Dvs. det bliver intet med at satse på VM's bedste spillere, derimod hvem der forholdvis er stærkest to lande indbyrdes.
dRxLdRxLSkrevet 18/06-06 21:30 
VM Manager DR

Og pludselig var Daniel langt mere interesseret i fodbold og måske især dennes "fan-kultur" =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 24/06-06 13:05 
Nåh, nu vender det vist. Fire ud af seks målscorere i går og op på andenpladsen :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BifkimBifkimSkrevet 24/06-06 13:25, rettet 24/06-06 13:30 
Jeg ligger stadig på andenpladsen men ved et uheld kom jeg ud af P:R VM 2006 ligaen men nu er jeg tilbage :)

Det er gået ret skidt på det seneste for mig men sidste runde gik det ok, jeg fik købt 3 ud af de 6 målscorere.
Spiller nu: Tour De France 2012, Astérix And The Great R..., WarCraft II: The Dark S...
RJKRJKSkrevet 24/06-06 13:29 
Svindel ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 25/06-06 08:26 
Appropos svindel - hvorfor kan man nu have flere spillere fra samme hold i hver kæde? :(
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BifkimBifkimSkrevet 25/06-06 09:09 
RJK>
Svindel ;)

Hvad gør man ikke får at psyke sin modstander ;)

Til Chrono:

Jeg vil tro det er fordi at der kun er to kampe per runde nu.

Jeg fandt først ud af det igår at man kan sætte to for samme land i hver kæde da jeg skulle sætte holdet så det var ret heldigt :)
Spiller nu: Tour De France 2012, Astérix And The Great R..., WarCraft II: The Dark S...
ChronoChronoSkrevet 25/06-06 15:08 
Det er alt for åndsvagt at en af spillets grundlæggende regler bliver ændret midt i det hele. Det spil er virkeligt intet værd i år...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 25/06-06 15:11 
Det har altså stået i reglerne lige siden det startede op ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 25/06-06 15:17 
Ja, men reglerne ændrer sig da stadig midt i spillet - det er for dumt. At de så åbenbart har skrevet i regelsættet at det ville ske er jo bare heldigt for dem der har læst det.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 15/07-06 00:04 
Midt i Ronaldo-film og Zidane-skaller glemte vi helt at få dette afsluttet. Så her kommer den endelige og afsluttende stilling.

VM Manager DR
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 15/07-06 08:27 
Pokkers. Jeg kunne godt have nået mindst 4. pladsen hvis jeg ikke havde satset alt på risikable indkøb for et indhente min bror i en anden liga.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BifkimBifkimSkrevet 15/07-06 14:32 
Surt at jeg dummet mig i sidste runde for ellers havde jeg beholdt 2 pladsen men jeg er nu godt tilfreds ellers ;)
Spiller nu: Tour De France 2012, Astérix And The Great R..., WarCraft II: The Dark S...
72 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig