X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg ville helst arbejde for...


Svar
dRxLdRxLSkrevet 04/06-06 14:42 
Jeg tænkte det kunne være sjovt med en tråd hvilken spiludvikler man ideelt set helst ville arbejde for. Hvis det endelig skulle være at man ville kaste sig ud i den lave form for prostitution som alle ved at spil-udvikling anses for at være ;-)
Jeg synes ikke man bør gå i detaljer om hvorvidt man selv har kvalifikationerne til rent faktisk at få job hos nævnte firma, det handler mere om at vurdere den anden vej. Altså at fremhæve spil-udviklere man tror det kunne være godt at arbejde for.

Personligt vil jeg starte med at udelukke japanske udviklere, pga. den kulturbarriere jeg har indtrykket af at der ville være. Blandt de udviklere der er tilbage er der jo ikke meget godt at vælge imellem ;-). Danmark er udelukket, da jeg endnu ikke har set noget spændende, visionært eller bare tilnærmelsesvist talentfuldt der er udviklet i dette land (kan jo være det kommer...).
Så hvis det endelig skal være vil jeg sige Ubisoft. De synes at have fat i den lange ende på mange måder synes jeg.

Ideelt set ville jeg prøve at undgå studierne der står for ting som Prince of Persia, Rainbow Six og Splinter Cell serierne og i stedet søge mere i retning af dem der laver ting som Rayman og ”Beyond Good and Evil” (håber ikke det er de franske afdelinger :-p). Men selv førstenævnte, meget fortærskede, serier har jo i deres mange forskellige inkarnationer vist at man hos Ubi laver kvalitetssoftware.

Jeg har dog ikke lyst til at flytte til Frankrig, da det mere og mere virker som et lorteland der politisk, moralsk og kulturelt er på vej ned. Så det må blive et af de Canadiske studier. Canada er vel også at betragte som det mest "skandinaviske" land på det kontinent, og jeg tror ikke jeg ville bryde mig om at synke ned på Amerikansk niveau hvad samfundets sammenhængskraft angår :-p Desuden har Montreal også en funky profil på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Montreal#Night_life
Desuden er Montreal (den 3. største franstalende by i verden) en rig mulighed for at lære fransk hurtigt og effektivt uden at behøve at bo i frankring :-p

Jeg har ingen andre (dulgte) motiver for at søge til Montreal, og enhver der påstår noget andet lyver :-p

Alternativt er der selvfølgelig også Dice i Sverige, men jeg er bange for at de er for cool til mig :-p

Så hvilken spiludvikler ville være jeres drømme-arbejdsplads?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 04/06-06 15:00 
Spændende tråd, men jeg så bare en masse uoverraskende samfundskritik ;)
dRxLdRxLSkrevet 04/06-06 15:06 
Jeg syntes det var værd at tage med i sine overvejelser hvilket samfund firmaet findes i. Jeg vil jo ikke bo i hvad som helst, og det er da også derfor jeg ikke ville have så meget imod at flytte fra Danmark :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 04/06-06 15:08 
Ja, ok, det har du selvfølgelig ret i.. Jeg synes bare jeg har hørt sangen en del gange efterhånden, det var alt :)

Skal jeg holde mig lidt on-topic må jeg sige Konami.. Metal Gear! :-D
dRxLdRxLSkrevet 04/06-06 15:20 
Konami er også det japanske softwarehus jeg helst ville være hos (vurderet på ting de har lavet). Eller måske hvis man kunne få foden indenfor hos det hold hos SCEJ der udviklede ICO og Shadow of the Colossus =)

Men som sagt regner jeg det for en smule svært at få foden indenfor derovre, og måske er Japan ikke lige mig, når alt kommer til alt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
la0sla0sSkrevet 04/06-06 15:22, rettet 04/06-06 15:22 
Irrational. Ingen tvivl om det. edit: kan ikke skrive en sammenhængende begrundelse lige nu.
Hvad sker der?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 04/06-06 15:27 
Ja. Rent kulturmæssigt er jeg også lidt nervøs for, om Japan er lidt for "stift" til mig. Nu har jeg ikke selv været der, så jeg kan ikke rigtigt dømme, men jeg synes ofte det er det indtryk man får serveret når man ser noget derfra i fjernsynet.

Omvendt har jeg altid været ret fascineret af kulturen, især den ældre kultur, så det sikkert være enormt spændende, i hvert fald i en kortere periode.
millenniummillenniumSkrevet 04/06-06 15:52 
Jeg vil aller-aller-aller helst arbejde for EA!!!

(Hvilket jo selvfølgelig er en løgn der får min næse til at gå tværs gennem stuen)

Spørgmålet er vel hvor man kunne lov til at være kunstnerisk/kreativ/innovativ. Disse steder kan oftest tælles på ganske få fingre, og Danmark har især ingen af dem.
Hvis man virkelig vil lave 'ballade-spil' så må man nok holde sig til indie-spil, indtil $$$-industrien har fodfæste nok til at lave flere eksperimentelle spil. (Jeg håber stadig på at IO kan få mulighed for det i fremtiden).

BTW: Jeg hørte tilfældigvis at Deadline Games har fået grønt lys til endnu en stor-produktion, så de er ikke færdige endnu.
The medium is the message.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 04/06-06 16:45 
Er det dét, som efter sigende skulle være inspireret af Twin Peaks "stemningen"?
millenniummillenniumSkrevet 04/06-06 17:19 
Det ved jeg ikke, men de ville gerne lave et mere orginalt spil allerede inden Total Overdose. TO var vidst mest en kompromisløsning for at få penge til produktionen, så det kan da godt være at de nu laver noget mere spændende end et mexicansk skydespil.
The medium is the message.
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/06-06 19:34 
dRxL>
Jeg har ingen andre (dulgte) motiver for at søge til Montreal, og enhver der påstår noget andet lyver :-p


HAHAHAHHAHAHAHA... du er SÅ gennemsigtig!
JAAJAASkrevet 04/06-06 21:40, rettet 04/06-06 21:41 
Hmm, nok Q Entertainment eller Artoon. Fordi jeg ville foretrække Japan, og fordi jeg tror, at begge steder har en afslappet og kreativ arbejdsatmosfære. Og så fordi begge har stærke Sega rødder. Muligvis Mistwalker, men her tror jeg ikke atmosfæren er lige så afslappet.
jaesjaesSkrevet 05/06-06 01:28, rettet 05/06-06 01:36 
Må blive et sted, hvor kulturskellet er tilpas lille, hvor der laves alsidige og sjove spil, og hvor man kan have indflydelse uden nødvendigvis at være producer. Det er svært, tror et engelsk eller muligvis amerikansk studie, ville passe mig bedst. Måske i Californien, hvor naturen er smuk, klimaet ideelt og menneskene venlige (nogle steder i hvert fald). Shiny holder vist til dér. De er godt nok ikke helt sig selv rent spilmæssigt i øjeblikket, men umiddelbart enten dem eller Lionhead.
SephirothSephirothSkrevet 05/06-06 01:34 
JAA>
Muligvis Mistwalker, men her tror jeg ikke atmosfæren er lige så afslappet.

Der er sgu da dømt bajere til all,e hver gang MS kaster penge efter dem!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
KalicolaKalicolaSkrevet 06/06-06 08:14 
Criterion (overraskende ik) ... Og jeg havde taget afsted i dag hvis de ringede ;)
For The Love Of The Game
ChronoChronoSkrevet 06/06-06 08:59 
Tose i Japan. Så kunne man få lov at arbejde under falsk navn :D

Ret blæret så meget de har lavet uden at få credit for det:
http://www.gamasutra.com/features/20060518/sheffield_01.shtml

Ej, det gad jeg nok ikke... vil da have mit navn i spillenes credits :)

Ville gerne arbejde for Michel Ancel (Ubisoft), Eiji Aonuma (Nintendo) eller Goichi Suda (Grasshopper Manufacture). Hvis jeg skulle tænke mere på placeringen må det vist blive CCP (EVE Online) på Island, Crytek i Tyskland eller Remedy i Finland.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DeluxScanDeluxScanSkrevet 06/06-06 12:37 
Rare.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 06/06-06 13:13 
De er også inde i en rigtig god stime for tiden ;-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 06/06-06 13:23 
Det kommer nok bag på jer allesammen, men jeg ville helst arbejde for Bungie.

Alternativt Ubi Soft. Og det skal være den helt store Tom Clancy-afdeling :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 06/06-06 13:30, rettet 06/06-06 13:31 
Jeg kunne ikke forestille mig at arbejde på store 3d-spil. Jo, det ville da være sjovt at have været med til at lave et Final Fantasy eller anden stor titel, bare for at have prøvet det, men sådan at gøre det hver dag og hele tiden? Så store projekter må nødvendigvis skæres ned i små bitte bider, og udover nogle enkelte execs på hvert projekt, så vil den enkelte henved ingen forskel gøre. "Den der sten-texture har jeg lavet!" Wee... Det virker bare så meget som trivielt og reelt ligegyldigt arbejde. Det kan jeg ikke forestille mig værende særligt tilfredsstillende i længden.

Det ville være langt mere interessant at være på mindre hold, som lavede mindre projekter, hvor man kan se en mere klar pointe og fremskridt med sit bidrag. Jo færre ressourcer der skal bruges på "udenomspjat", jo mere kan man lege sig frem til de mere væsentlige ting. Måske snakker jeg bare om oldschool 2d ;) Jeg forestiller mig at Nintendo DS-udvikling generelt må være sjovt pt., også selvom det er mindre profilerede projekter.

Jeg har ikke lige overblik over hvor mange der laver klassespil af "mindre format", men måske Intelligent Systems, Flagship, Treasure. Alle de vestlige små spil virker desværre oftest som skrabede cash-ins. I en helt anden retning virker Quantic Dream alligevel spændende. Svært at sige, vi kender jo ikke reelle arbejdsforhold de forskellige steder. Men jeg synes det er åbenlyst at der er stor forskel mellem det interessante i at være involveret med store titler/firmaer, og så rent faktisk lave noget arbejde der ville være tilfredsstillende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
la0sla0sSkrevet 06/06-06 13:41 
Jeg er desværre ikke så velbevandret i de japanske top-navne, men hvis man skulle vælge ville jeg gøre det udfra personlighederne.

Her taler jeg om Warren Spector, Doug Church, Ken Levine, Tim Stellmach (mindre grad) eller nogle af de gamle Lucas Arts folk. Den slags folk der vil noget specielt og anderledes. Et sted som Treasure ja det er også oplagt.

Faktisk kunne det at lave gode adventure spil i sig selv være interessant at arbejde med, så Funcom er en mulighed.
Hvad sker der?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 06/06-06 19:30 
dRxL>
De er også inde i en rigtig god stime for tiden ;-p

Baah, Viva Piñata will rock your world! ;-)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JinkJinkSkrevet 06/06-06 20:23 
Blizzard.
Virker som om man ikke har nogen stram deadline. De spil der bliver lavet kan man være stolt over man har været en del af. Fordi der forventes gode spil, vil man være motiveret til at gøre det godt hver gang.
KTCKTCSkrevet 08/06-06 15:32, rettet 08/06-06 15:32 
Hvorfor ikke besætte en topstilling hos EA, så man kan få ryddet op i alt det utestede og samlebåndsproducerede skidt de konstant kaster på markedet?
Hvis bare man kunne få kvaliteten og moralen ind fra de gamle dage, hvor "Deluxe Paint" var på toppen :D

Ellers kunne jeg godt tænke mig at arbejde for Team Ninja, så jeg kunne hjælpe med at stoppe lidt mere substans i deres ellers så polerede spil...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig