X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvor må man lovligt opbevare sin musik?


Svar
WehnerWehnerSkrevet 02/06-06 12:17 
Når jeg er på arbejde, hører jeg altid internetradio (www.live365.com). Nogle gange ville jeg gerne selv kunne bestemme, hvad jeg hører, men ville det være lovligt at rippe sine cd'er til sin arbejdscomputer og have have dem liggende på hd'en?

Det er kun mig, der bruger computeren/har adgang til den, men jeg tvivler alligevel på, at må må, og hvis det ikke er 100% lovlig skal jeg ikke røre det med en ildtang.

Juridisk bistand anyone?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 02/06-06 14:25 
Jeg mener ikke det er noget problem, du distribuerer det jo ikke. Der er godt nok kommet nogle lovændringer for ikke så længe siden hvad det angår.

Du skal dog også lige tjekke om det er okay med din arbejdsgiver - der er nogle der er ret så hys med den slags.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/06-06 14:54 
Kan du ikke bare have filerne liggende på en ekstern HD? I mine øjne ville den løsning ikke være mere ulovlig end at bruge en bærbar afspiller. Men det kan være, jeg tager fejl?
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 02/06-06 15:04 
Er en bærbar afspiller ikke stadig ulovlig, eller fik de ændret de regler (var oppe for et års tid siden, men kan ikke huske hvad der kom ud af det)?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MrCaseMrCaseSkrevet 02/06-06 15:32, rettet 02/06-06 15:32 
...Det tror jeg da bestemt ikke den er. Næsten alle former for digitale kopier er idag lovlige, bare det er til dit eget brug. Jeg tror endda også at man må lave digitale kopier til andre fysiske lokationer (bilen, sommerhuset).
Det er blevet meget 'bedre'.

Dog hved jeg ikke helt med arbejdspladsen... Altså direkte have det liggende på sin arbejdsmaskine... den er lidt mere tricky, for er det så dig der har det eller er det firmaet?...
Have you considered sucking less?
RJKRJKSkrevet 02/06-06 15:35, rettet 02/06-06 15:36 
Jeg blander bare software ind i det igen ;) Der må man stadig ingenting overhovedet.

"Du må gerne: Kopiere en cd og lytte til den på kontoret på din arbejdsplads"

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 02/06-06 15:45 
Tak Rune. Det var præcis det link, jeg søgte.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig