X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Køb af mus


Svar
DommergaardDommergaardSkrevet 30/05-06 21:45 
Jeg står i den situation, at jeg vil til at købe en ny mus til min computer. Har kigget lidt på EDBpriser.dk og fundet en masse fede af slagsen, men jeg ville gerne lige have jeres syn på sagen. Hvilken en mus kan I anbefale og hvorfor?
BeanoBeanoSkrevet 30/05-06 22:15 
Jeg foretrækker til enhver tid MS IntelliMouse 2... bryder mig ikke om designet af den nyeste udgave. Logitech gider jeg ikke pga. ergonomien ikke passer mig, kvaliteten er dog god nok.
I sidste ende drejer det sig om hvad man syntes passer bedst til ens hånd, der er ikke en mus der passer alle ;)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/05-06 22:41 
Jeg bruger til daglig en Logitech MX-1000. Musen har en dejlig størrelse, samt en række knapper der måske er en smule "overkill", men rare at have, hvis man f.eks. roder meget med billedbehandlingsprogrammer. Ergonomien er fornuftig, jeg har endnu ikke oplevet at få ondt i finger og håndled på grund af overdreven brug ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RJKRJKSkrevet 30/05-06 22:48, rettet 30/05-06 22:49 
Jeg bruger også MX1000 og vil gerne anbefale den. Det er den eneste laserbaserede mus jeg har brugt, og i modsætning til alle de optiske mus jeg har prøvet, så fungerer den fint med små bevægelser og lignende. Jeg bruger i øvrigt næsten alle knapperne "hele tiden".
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkenDarkenSkrevet 30/05-06 23:17 
Kommer lidt an på hvad den skal bruges til, er du meget til FPS spil, kan jeg anbefale Logitech MX 518(ledning mus) som har en nice feature så man kan hurtigt skifte dpi ingame i spil, og så ligger den godt i hånden.

Ellers så er MX1000 et godt valg, dog skal du være opmærksom på at visse muspads ikke "virker" med laser mus.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Zzap!Zzap!Skrevet 31/05-06 00:02, rettet 31/05-06 00:03 
Jeg hader store mus, de tvinger en til at bruge armen og håndledet i stedet for fingerspidserne, til at bevæge musen med.
Jeg kan næsten ikke få min mus lille nok, men hvis den samtidig også skal være trådløs og have et klikbart scrollhjul (meget vigtigt i Firefox), så er mulighederne pludselig snævret kraftigt ind.
Lige nu pendler jeg lidt mellem en Logitech Cordless Mini Optical Mouse og en Lenovo Touchpoint mus. Ingen af dem er optimale, så jeg kan desværre ikke anbefale nogen af dem fuldt ud, selvom de fungerer nogenlunde.
Born to kill space
RuneSPRuneSPSkrevet 31/05-06 00:19 
Kommer selvfølgelig an på hvad du skal bruge den til :) Til FPS spil er en lille satan nok ikke særlig praktisk... Overall er en Logitech mx 518 en udmærket mus, men hvis hovedsageligt er til FPS så findes der kun én mus og det er Microsoft Explorer 3.0 :D bare lidt noget tis den ikke laves mere, eller s klart den bedste mus jeg nogensinde har haft nallerne i :)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 31/05-06 00:36 
Hvis det er til gaming brug, køber du selvfølgelig en mus fra Razer.
Home is where the hardware is..
Zzap!Zzap!Skrevet 31/05-06 00:48 
RuneSP>
Kommer selvfølgelig an på hvad du skal bruge den til :) Til FPS spil er en lille satan nok ikke særlig praktisk...

Overalt hvor du har brug for mest mulig præcision er en lille mus bedre, fordi den giver dig mere plads til at bevæge fingrene.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 31/05-06 01:26 
Jeg fik sjovt nok ondt i arm og fingre ved at bruge den lille Logitech mus ;) Sikkert mest et tilvænningsspørgsmål.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RuneSPRuneSPSkrevet 31/05-06 04:04, rettet 31/05-06 04:07 
Zzap!>
RuneSP>
Kommer selvfølgelig an på hvad du skal bruge den til :) Til FPS spil er en lille satan nok ikke særlig praktisk...

Overalt hvor du har brug for mest mulig præcision er en lille mus bedre, fordi den giver dig mere plads til at bevæge fingrene.

Hvorfor vil du dog bevæge fingrene til at flytte musen med? Altså når jeg spiller CSS så bevæger flytter jeg musen med hele armen fordi det er nødvendigt når man spiller med lav sens (som ca. 99% af scenen spiller med), og til det formål tvivler jeg på at en lille mus er særlig handy :) men hver sin smag selvfølgelig...
WehnerWehnerSkrevet 31/05-06 08:18 
Generelt set kan jeg godt lide Logitechs produkter.

Lige nu er jeg ret fristet af denne her:

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=2135,CONTENTID=11532

Har dog ikke prøvet en laser-mus før, men det er første gang, jeg har set en dedikeret venstrehåndsmus. Den er trådløs.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DommergaardDommergaardSkrevet 31/05-06 13:33 
Har også selv kigget en del på MX1000, så det kunne være, at det var den jeg gik efter. Skal egentlig ikke bruge den så meget til at spille, har trappet rigtig meget ned på mit CS det sidste år og spiller egentlig aldrig mere, kun på LAN med vennerne. Den skal egentlig bare bruges til normalt brug. Såh, den ser rigtig lækker ud. :)
Zzap!Zzap!Skrevet 31/05-06 14:31, rettet 31/05-06 14:32 
RuneSP>
Hvorfor vil du dog bevæge fingrene til at flytte musen med? Altså når jeg spiller CSS så bevæger flytter jeg musen med hele armen fordi det er nødvendigt når man spiller med lav sens (som ca. 99% af scenen spiller med), og til det formål tvivler jeg på at en lille mus er særlig handy :) men hver sin smag selvfølgelig...

Når du skriver holder du så også med knyttet hånd om pennen og bruger armen til at skrive med?
Kaligrafer der skriver med pensel bruger både armen og fingrene, men aldrig armen alene. De er også mange år om at mestre teknikken.
Born to kill space
DarkenDarkenSkrevet 31/05-06 17:16 
zzap det kommer nok an på størrelsen af ens hænder.... små mus = små xbox controllers for mit vedkommende, man får krampe i hænderne af at holde om de små sataner.

med hensyn til store vs små bevægelser, så kommer det noget an på hvad spil man spiller, cs/css/dod/dods der har jeg lige som RuneSP meget lav sens og bevægger mig mere over måtten end når jeg spiller ut2004 hvor min sens er pænt høj (hurra for min knap justerbar dpi, så jeg kan skifte som det passer mig når det passer mig =D )
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
QQSkrevet 31/05-06 17:48 
Elsker min Logitech V200
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KTCKTCSkrevet 08/06-06 13:51 
Logitech G5 har jeg selv købt for ikke så længe siden, efter mange overvejelser. Jeg er yderst tilfreds med musen, der passer perfekt i hånden (min ihvertfald), og så er muligheden for at have forskellige sensitivity-presets lige ved hånden genialt:

Logitech G5
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
TLTLSkrevet 08/06-06 15:17 
Den har jeg også prøvet. Men den har brug for et underlag som har en masse forskellige farver. Det er faktisk mest optimalt hvis underlaget skifter farve for hver milimeter, eller er lavet som en gradient overgang. Så jeg gik tilbage til min Mx510 på en Steelpad :)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig