X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til opgave


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 21/05-06 20:17 
Jeg er igang med at skrive 1.års opgave omkring drenge og voldelige computerspil. Jeg mangler lidt info omkring aldersmærking af spil og lovgiving på dette område. Kan I hjælpe?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 21/05-06 20:32 
Det er jo lige det. Mange tak :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Per SPer SSkrevet 21/05-06 21:02, rettet 21/05-06 21:55 
Vedrørende lovgivning (eller mangel på samme) og eksempler, besøg www.forbrug.dk og tjek eventuelt infomationerne om markedsføring til børn og unge.

Det vil forbedre indholdet af din opgave kraftigt, hvis du retter opmærksomheden på den generelle stramning af markedsføringsloven, der bl.a. omhandler brugen af vold i reklamer til børn og unge. Den træder i kraft den 1. juli.http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/mfl/udkast/udkastvejledningbrnu/ Her finder du også et link til Forbrugerombudsmanden hvor hele lovteksten kan læses.

Den danske brancheorganisation (MUF) er også et besøg værd (se nedenstående link).

Multimedieforeningen.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
nerosnerosSkrevet 22/05-06 09:17, rettet 22/05-06 09:17 
Hvis du skulle komme i besiddelse af denne bog som hedder The Ultimate History Of Video Games er der også en spændene historie i denne bog, som handler om en retsag om lovgivningen af voldige spil mellem Nintendo og Sega som hver især havde deres syn på hvordan man skulle takle aldersbegrænsningen på computerspil i slutningen af 80'erne og ind i 90'erne. Et af de spil som vækkede opsigt var jo som bekendt Mortal Combat Serien, men der var også andre.

Link...
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 22/05-06 12:44 
Medierådet for Børn og Unge, har udarbejdet en del rapporter om dette, og bl.a deres holdning til PEGI ordningen. Find det hele på http://portal.medieraadet.dk/
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig