X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

RF-udgang knækket af på TV


Svar
HankyHankySkrevet 27/04-06 18:14, rettet 27/04-06 18:15 
Ja, så skete der noget rigtig træls med mit 28" TV.
Antenne-udgangen bag på fjernsynet, bestemte sig efter noget tid i løs tilstand, at knække helt af.

Er der nogen TV-reparatører eller bare teknik-freaks, som ved om dette kan laves, og om det kan betale sig, eller man lige så godt kan købe et nyt TV?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/04-06 19:40, rettet 27/04-06 19:41 
Umiddelbart vil jeg mene, at et RF-stik ikke skulle være noget af det mest besværlige for en fagmand at ordne, men man ved selvfølgelig aldrig. Det kommer nok i høj grad an på, hvordan stikket har "siddet fast" i TV'et :/

Om det kan betale sig...tjahh... det bestemmes nok af, hvad et tilsvarende nyt TV vil koste ;)
AV Intelligent Terminal
KTCKTCSkrevet 27/04-06 19:50 
Jeg havde selv problemet på mit tidligere fjernsyn, og efter at have forsøgt at lodde det på, endte det med at jeg loddede en ledning med et stik på i stedet for. Det kan godt lade sig gøre, men du risikerer at der kommer lidt støj på signalet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HankyHankySkrevet 27/04-06 20:06 
Bare en enkelt ledning?

Det tror jeg, at jeg prøver - vel bedre med lidt svagt støj, end overhovedet intet billed :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KTCKTCSkrevet 27/04-06 21:45 
Man skal selvfølgelig helst bruge antennekabel, og forsøge at holde skærmningen så tæt som mulig.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HankyHankySkrevet 27/04-06 21:56 
Prøvet - uden resultat :(
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Zzap!Zzap!Skrevet 27/04-06 23:18, rettet 27/04-06 23:20 
Alternativt kunne du jo også se det som en undskyldning for at købe en digital jord-signal modtager, og pille dit gamle fiskeben ned fra taget (ved så ikke om du bor i lejlighed og får kabel-TV igennem RF, eller om det er muligt at se STV med
DVB).
Born to kill space
TLTLSkrevet 28/04-06 01:54 
Hanky>
Prøvet - uden resultat :(

Sikker på at du har loddet rigtigt?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/04-06 08:39 
Ja, det burde faktisk virke. Har du forbundet kablets skærm til stel på TV'et?
AV Intelligent Terminal
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/04-06 10:19 
Køb en Selector og få signalet ind med SCART.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 28/04-06 17:13, rettet 28/04-06 17:15 
Hanky>
Er der nogen TV-reparatører eller bare teknik-freaks, som ved om dette kan laves, og om det kan betale sig, eller man lige så godt kan købe et nyt TV?

Når først stikket er knækket af, bli'r den aldrig så god som den var før. Bøjet/knækket metal retter man ikke bare ud igen. Man kan forsøge, og måske opnår man et okay resultat, men jeg vil til hver en tid anbefale at skifte tuneren. Du ved jo ikke hvor meget indvendig der er beskadiget. Tuneren er nok den mest følsomme del af tv'et, og det er også derfor man skifter hele tuneren, og ikke reparerer på komponent-niveau (den sidder i en lukket kasse).

Tuneren koster i omegnen af et par hundrede kroner, og så kommer arbejdslønnen oveni. Så spørgsmålet er nok hvor meget du vil ofre, for repareres, det kan det højst sandsynligvis godt.

Sidebemærkning: Det er altså en indgang, ikke en udgang. Signalet kommer jo ind fra antennen, ikke ud i antennen.

Sidebemærkning 2: DTT/DVB-T/Digital-tv ser ret godt ud, ingen fnidder og støj, bare ren og skær fornøjelse. Og så i ægte 16:9 og med digital lyd-udgang :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
TLTLSkrevet 28/04-06 17:16 
DeluxScan>
Køb en Selector og få signalet ind med SCART.

Hvis der da er SCART-stik i TV'et :). Men i så fald kan man også bruge en VHS-video og så se TV igennem SCART. Jeg bruger selv min Video som tuner, fordi min TV fjernbetjening er gået i stykker, dog ikke igennem SCART-stikket.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig