X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bærbar PC


Svar
CricketCricketSkrevet 17/04-06 19:12 
Min fætter skal konfirmeres og hans forældre har besluttet at han skal have en bærbar i gave, og de har derfor spurgt mig til råds - det er dog ved at være nogle år siden jeg købte en selv, og tingene ændrer sig jo hurtigt, så jeg ville lige høre om der var nogen af jer der ved noget om hvad man skal kigge efter.

Den skal bruges i skolen, men også til at spille på, og så skal den kunne gå trådløst på netværket (men det er vel efterhånden standart?).

Det jeg kunne tænke mig at høre noget om, er hvad i selv har og hvad i synes om det.

- Hvilken skærm skal man vælge (og hvor stor)
- Hvor meget ram skal der til (ville nok selv vælge 1 gb, men er det nødvendigt)
- Skal man gå efter de kendte mærker, eller er de billige lige så gode?

Da jeg selv købte bærbar skulle man desuden være opmærksom på hvor udluftningen sad, er det stadig et problem? og er der ellers noget man skal være opmærksom på?

Prisen skal ligge omkring de 8k.
TLTLSkrevet 17/04-06 19:25 
Det eneste jeg umiddelbart vil sige er at du nok ikke får den bedste bærbare til spil for 8000. Man skal op i mindst 10.000 for at det er noget ved til de nye spil..

Og hold dig fra Toshiba. Det er rent held hvis du får en som er fri for fejl...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
NaieraNaieraSkrevet 17/04-06 19:28 
Toshiba har jeg nu egentlig forholdsvist gode erfaringer med. Det kan have ændret sig de sidste par år, men jeg tvivler på at det er så slemt som du får det til at lyde. Jeg gætter på at du har været uheldig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ckruseckruseSkrevet 17/04-06 21:10 
God til skolen: En med Windows XP Tablet Edition.
God til spil: Mange af ASUS' har nogle ok Radeon kort, men så er du oppe i 8000 kr.. Har selv en A6K, fungerer upåklageligt og med god service!
TLTLSkrevet 17/04-06 21:27 
Naiera -> Jeg har ikke selv, men det har alle jeg nogensinde har hørt om der ejede en Toshiba. Men det kan selvf. godt være blevet bedre. De bruger bare tit meget billige dele, som nemt går i stykker.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
NaieraNaieraSkrevet 17/04-06 21:40 
Det kommer an på hvad for en model man køber. Toshiba laver både "økonomi"-bærbare og "business"-bærbare.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/04-06 21:56, rettet 17/04-06 21:56 
En gut, jeg kender, kan i hvert fald godt skrive under på, at deres "økonomi"-bærbare er noget bras. Han købte en af deres utroligt billige modeller, og der var ikke andet end problemer med den fra dag ét. Efter han havde haft den til reperation gang på gang på gang, fik han sine penge tilbage og købte en ny af et andet mærke.

Så lige på det punkt har Toshiba ikke været så heldige, ser det ud til. Man skal nok gå efter business-modellerne, hvis det absolut skal være Toshiba :/
AV Intelligent Terminal
QQSkrevet 17/04-06 21:58 
Jeg har en Toshiba Satellite M70-144, som jeg er meget tilfreds med... Bortset fra at det trådløse Intel kort aldrig har fungeret optimalt, men det er bare en hardwarefejl jeg får repareret som garanti næste uge... kan ikke tror det er Toshibas fejl...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 17/04-06 22:01 
Killer Bean 2>
Så lige på det punkt har Toshiba ikke været så heldige, ser det ud til. Man skal nok gå efter business-modellerne, hvis det absolut skal være Toshiba :/

Jeg havde en af de "billige" da jeg gik på HTX og den virkede egentlig som den skulle. Den var til reperation et par gange eller tre (over tre år), men den havde også været ude for en omgang sodavand mere end én gang ;) De klassekammerater jeg havde, som valgte business-modeller, skulle også alle sammen have dem repareret mindst én gang.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/04-06 22:14 
Jeg var måske også lidt for hurtigt ude med min dom... den var trods alt kun baseret på min éne case og en smule sladder ;)
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig