X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nyt TV og XBOX 360


Svar
nerosnerosSkrevet 14/04-06 10:38, rettet 14/04-06 12:04 
Jeg overvejer at få et nyt TV, og sikkert i den nærmeste månedstid får købt en XBOX 360 og spillet Oblivion VI. Jeg har en svaghed for BO design, og har tænkt om man skulle købe et af de lidt ældre modeler, fordi det er billigere, men jeg er blevet en smule bekymret da jeg læste et review af Oblivion hvor der stod:

Man skal som ejer af et traditionelt tv også lægge mærke til, at det kun er muligt at spille i PAL60[*]. Spillet kan godt starte op i almindeligt PAL-format, men det har afsindigt lange loadtider, og grafikken hakker konstant.

Vil det betyde at man faktisk helst skal have et TV og noget som svare til den helt nye teknologi for at kunne spille på sin XBOX 360 uden problemer med grafikken osv? Eller kan man bare nøjes med et TV som kan vise PAL60?
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 14/04-06 10:54 
Du skal have et TV, der kan vise PAL60 - no more, no less.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 14/04-06 11:38, rettet 14/04-06 11:39 
Grafikken i Oblivion hakker konstant.. PAL60 eller ej.

Lyder også underligt at loadtiderne skulle være ekstra lange i PAL vs. PAL60 - hvem skriver det?
nerosnerosSkrevet 14/04-06 12:03 
Det var en anmeldelse af spillet, som jeg læste for lidt tid siden herinde fra. Mener det var fra gamereator eller sådan noget. Jeg kan ikke lige finde linket af det igen..?
Bashful Neophyte
CronossCronossSkrevet 14/04-06 13:36 
Jeg testede det da jeg besøgte min bror i går. Han har et normalt tv, og havde glemt at sætte det til 60 Hz. Det hakkede ganske meget, og loadingtiderne var ganske rigtigt ekstremt lange.

Beano -> Jeg synes faktisk ikke at det hakker voldsomt. Kun når man rider, men det er til at leve med. Ellers kører det ret stabilt her.
HeroldHeroldSkrevet 15/04-06 14:38 
Jeg har heller ingen problemer med at spillet hakker. Jeg red godt nok også kun i den spæde start, hvor loadtiderne ikke var helt så lange, og der ikke var loot-lag :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 15/04-06 20:12 
De fleste fjernsyn fra de sidste 15-20 år understøtter PAL60, så det har ikke altid noget med alderen at gøre...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 16/04-06 03:33, rettet 16/04-06 03:35 
neros>
Det var en anmeldelse af spillet, som jeg læste for lidt tid siden herinde fra. Mener det var fra gamereator eller sådan noget. Jeg kan ikke lige finde linket af det igen..?

Det var fra geekculture. Og ja, det er en dårlig idé at spille Oblivion i 50hz. Men mon ikke også dit TV sagtens kan klare 60hz. Der er ikke noget "ny teknologi" over at kunne køre 60hz. Det er svært at finde et tv i dag, der _ikke_ kan. Men tjek blot specifikationerne inden køb. Hvis du ikke kan finde noget om PAL60, så er en angivelse af NTSC-kompatibilitet som regel nok.
nerosnerosSkrevet 16/04-06 09:22 
Okay det kan jeg godt se, men jeg var lidt i tvivl om hvornår man begyndte at sælge Fjernsyn med 60hz, men hvis man regner lidt på det så må det jo være omkring 95' hvilket betyder, at når man køber et brugt skal man tjekke om det er før eller efter 95 sådan cirkus. Som du selv siger, ja så er det nok også svært at finde et TV idag som ikke kan.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig