X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tv-tuner til pc m.m.


Svar
jaesjaesSkrevet 02/04-06 20:46 
I første omgang tænkte jeg på at anskaffe mig en tv-tuner-boks af en slags, så jeg kunne se tv på min pc-skærm og også tilslutte mine konsoller (via Scart/RGB). Altså uden at pc'en behøvede være tændt.

Men på den måde, kan jeg jo ikke tage screenshots, som egentlig kunne være meget rart. Kan de to scenarier forenes til under en tusse? Fx med en USB-boks, som har sin egen strømforsyning?
TLTLSkrevet 02/04-06 23:06, rettet 02/04-06 23:08 
Hvis du vil se TV på din computer og optage på harddisken, skal du have fat i et TV-tuner-kort.

Hvis du vil spille PS2 på din monitor, skal du have fat i en converter som kan lave signalet om. Du kan sikkert også godt spille PS2 via TV-stikket, som sidder i TV-tuneren. Men så er billedet ikke ligefrem optimalt... Jeg ved ikke om man kan få TV-tunerkort med SCART stik og understøttelse af RGB, men det ville i så faldt være det optimale til konsol->computer->skærm-løsningen.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
jaesjaesSkrevet 03/04-06 19:24 
Der findes USB-bokse med RGB via Scart, men jeg ved ikke, om der findes en, der kan bruges uden, pc'en skal være tændt. Det er ikke et must, men rart for at undgå blæserstøjen.

Sådan en converter du snakker om, har du et par firmanavne?
ChronoChronoSkrevet 03/04-06 20:02 
Hvor har du set sådan en USB-boks med scart og RGB?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
TLTLSkrevet 03/04-06 22:13 
Fandt en nyhed på gamebits som ser ret perfekt ud :-)

link
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
QQSkrevet 03/04-06 22:30, rettet 03/04-06 22:31 
Bortset fra at du kun kan smække composhit eller S-video ind fra din konsol og at du med denne kun tilslutter konsollen til skærmen, ikke til computeren... Ingen USB her... desuden ser der ikke ud til at være nogen tv-tuner i, og min erfaring med sådanne bokse er at signalet fra konsollen og tunersignalet bliver utroligt grimt på din pc-skærm ved brug af sådan en boks... Du kan endda være uheldig at den forvrænger dit VGA signal fra PC'en selvom dette egentlig bare burde bypasses igennem...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
TLTLSkrevet 03/04-06 22:39 
Hølmkjær -> Det er ikke den boks jeg linker til du snakker om, vel?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
QQSkrevet 03/04-06 22:43 
Jo, "Skillz Multi Purpose XGA Box"
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
HeroldHeroldSkrevet 03/04-06 23:18 
jaes. Jeg tror umiddelbart ikke det findes det du leder efter. Hvis du vil have en løsning, der skal kunne fungere uden pc'en, og samtidigt med den (til screenshots), så tror jeg vi er ude i et nicheprodukt :) Jeg kan ikke forestile mig at det er billigt, ihvertfald.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 04/04-06 02:39 
Tvivler også på, at det sådan lige er til at støve op. Men tak skal I have anyway.

Chrono: Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken, men jeg søgte forleden på 'RGB' under tv-tuner-kategorien på edbpriser.dk, og der dukkede enkelte frem, der så ud til at have indgange med Scart/RGB. Så tag evt. en søger på sitet. Hvis de har sådanne bokse, er det vel hvad jeg skal bruge, og så kan jeg godt leve med, at pc'en skal være tændt.
TLTLSkrevet 04/04-06 03:55 
Nej det var ikke den. jeg likede forkert...

Finder linket på Joytech's hjemmeside i stedet for. Den kan findes til 399,- hos gamebits.

nyt link
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/04-06 08:09, rettet 04/04-06 08:10 
Jeg har tidligere taget screenshots via mit tv-tuner-kort (Hauppauge 800-etellerandet) samt programmet Dscaler, men da det kun var muligt at sætte konsollerne til via S-video, blev kvaliteten af billederne til sidst så dårlige at jeg ikke kunne bruge dem i mine anmeldelser. Det kan gå an i Katamari, men alle spil på 360eren ligner lort. Jeg forventer da at der kommer tv-kort med in og output som matcher de nye konsoller og skærme. Men så vidt jeg ved findes de ikke i ordentlig kvalitet nu. Men det kræver self stadig at du har tændt for PC'en :P
JAAJAASkrevet 04/04-06 10:01 
# The portable TV Tuner allows you to access local television programs when used in conjunction with your JOYTECH 8" LCD Monitor and External TV Aerial.
# For exclusive use with the JOYTECH 8" Digital LCD Monitor for the Slim Line PS2

Lyder mildest talt ikke optimalt at være afhængig af Joytechs egen 8 tommers skærm.
jaesjaesSkrevet 04/04-06 12:33, rettet 04/04-06 12:34 
King Chaos>
blev kvaliteten af billederne til sidst så dårlige at jeg ikke kunne bruge dem i mine anmeldelser.

Så det blev værre med tiden!?!? Metaltræthed!?!? :o

;)

Efter lidt research viser det sig, at infoen på edbpriser.dk er lidt forvirrende og mangelfuld, men samtidig var jeg også bevidst lidt overfladisk ved første research. Så det ser ikke ud til, at nogle af enhederne har Scart-stik.

Har andre erfaringer med at tilslutte deres konsoller via S-video?
TLTLSkrevet 04/04-06 17:20 
JAA>
# The portable TV Tuner allows you to access local television programs when used in conjunction with your JOYTECH 8" LCD Monitor and External TV Aerial.
# For exclusive use with the JOYTECH 8" Digital LCD Monitor for the Slim Line PS2

Lyder mildest talt ikke optimalt at være afhængig af Joytechs egen 8 tommers skærm.

Det er vel ikke umuligt at lave en adapter så den kan bruges på andre LCD monitors og alle PC-monitors på markedet. Så ville den da være perfekt?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
TLTLSkrevet 04/04-06 17:23 
Fandt en anden dims, som evt. kan bruges.

link
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
ChronoChronoSkrevet 04/04-06 17:30 
Ellers er der jo SweetSpot. Et PCI-capturekort med RGB og component-indgang. Lidt dyrt, men det skulle være godt.

SweetSpot
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
TLTLSkrevet 04/04-06 17:32 
Her er også lidt som evt. kan bruges. :-)

en gut der søger det samme
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
TLTLSkrevet 04/04-06 17:33 
Her er en converter der ville være god hvis du vil invistere i et component kabel ved siden af...

Component -> VGA
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
TLTLSkrevet 04/04-06 17:35 
Endnu en

kasse
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
jaesjaesSkrevet 04/04-06 17:51, rettet 04/04-06 17:56 
Sgu' ikke nogen billig fornøjelse. Siden S-video har været standard i så mange år, må der næsten findes et kort eller en boks med en højkvalitets S-video-indgang, der kan gøre jobbet fornuftigt. Ellers dropper jeg bare muligheden for screenshots. Tak igen.

EDIT: Hov, den sidste TL linker til, er ikke så dyr igen, hvis der kan undgåes told eller moms (det der nu kan undgåes, hvis en webbutik - vist nok kun gældende i EU - omsætter for mindre end 280.000 kr. til DK om året).
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig