X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

iBook dele bortgives


Svar
dRxLdRxLSkrevet 26/03-06 12:18 
Jeg skal ud og rejse lidt og vil derfor skille mig af med ting som bare ligger (hvilket burde indbefatte min dc-samling, men ikke gør det :-p)

Af interesse for folk herinde er nok min gamle defekte 14" ibook.

Så vidt vides var det motherboardet der røg. Jeg har så efterfølgende fjernet harddisken.
Man skal heller ikke regne med at det interne optiske drev virker ret godt.

Af interesse er nok mest 2 ekstra batterier og skærmen fra maskinen (som så vidt jeg ved stadig virker).

Det er altid rart med ekstra batterier så jeg regner lidt med at der må være nogen herfra der har en 14" ibook der kigger forbi og samler dem op.

Afhentningspris i København, ellers portopris.

Jeg har også 2 blokke RAM. Begge er 200-pin DDR SO-DIMM. Den ene er 512MB@266Mhz den anden er 256MB@333Mhz. Disse sælges for rimelige penge.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 26/03-06 15:04 
Glemte lige, der er også et dansk keyboard, lige til at sætte i en anden iBook.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
IqonIqonSkrevet 26/03-06 15:51 
Hmm, jeg har en iBook G4, og kunne da godt bruge et ekstra batteri og en ramklods.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
dRxLdRxLSkrevet 26/03-06 15:57 
Okay. Hvilken RAM klods og hvor meget vil du give for den?

Batterierne er selvf. stadig gratis.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 26/03-06 16:29 
Jeg kunne da også godt bruge et ekstra batteri :)

Såfremt batteriet i 14" udgaven altså er det samme som i 12" udgaven?
IqonIqonSkrevet 26/03-06 17:28 
Efter lidt nærmere overvejelser har jeg besluttet mig for, at det nok bedre kan betale sig at købe en 1 GB RAM-klods i stedet... men er stadig interesseret i batteriet. Vi må lige aftale nærmere om hvordan og hvorledes med afhentning.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
T.L.OT.L.OSkrevet 26/03-06 19:00, rettet 26/03-06 19:01 
Jeg er klar på at købe 512 ram blok hvis den altså passer i min ibook. ^~^
Det ledige slot i min Ibook til ram hedder DIMM1/J31, og min Maskine er en IBOOK G4, 14". Ved du evt. om jeg kan bruge din ram blok i min maskine.
dRxLdRxLSkrevet 26/03-06 19:45 
Det står i manualen til din iBook hvilken type ram den skal bruge (side 55 i min powerbook manual).
Det afgørende er forholdet mellem Mhz på CPU'en og hvor meget RAM'en er sat til.

Min iBook var på 1Ghz og brugte 266Mhz RAM, mens min 1,5Ghz powerbook skal bruge 333Mhz RAM.

De batterier jeg har er ca. 10*14cm i fladen, så må du lige sammenligne med dem der sidder i din 12" iBook.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 26/03-06 20:35 
Damn, så tyder det desværre på at det er to forskellige typer. Oh well, går den så går den :)
dRxLdRxLSkrevet 27/03-06 11:29 
Så er det ene batteri sikkert afsat. Iqon er du stadig ham der tager det andet?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
IqonIqonSkrevet 27/03-06 13:06 
Vil jeg gerne. Hvordan gør vi med afhentning?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
IqonIqonSkrevet 02/04-06 16:26 
Jeg takker mange gange for batteriet - det ser ud til at fungere fint.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig