X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Problemer med grafik/grafikkortet i spil


Svar
TKTKSkrevet 02/03-06 20:05, rettet 02/03-06 20:05 
Hej

Min bror har efterhånden købt 3-4 spil, og ingen af dem kan spilles på hans ellers meget gode stationære packard bell pc. (Andre spil kan spilles, nogle kan ikke)

Alt var installeret på den da den blev købt, men det psse irriterende probleme er at når han nu i dag fx. lige har købt et "The battle for middlearth" spil, kan han sagtens komme ind i og se forfilmen og alt kører perfekt, men når han så skal ind i "menuer" og selve spille spillet er grafikken væk, tekst mangler, billedet er væk og nærmest forsøgt sat sammen!? Jeg ved olle lige hvordan jeg ka få screenshots ind her?

Jeg har forsøgt at ændre skærm-opløsning, opgradere directx, og kigge på ati-radeons oplysninger, men det hjælper ikke =/ Hvad gør jeg/han?
KTCKTCSkrevet 02/03-06 20:24 
Kan vi ikke lige få at vide hvad din computer består af?

Og hvis du finder en løsning, så må du meget gerne poste den her, da jeg kender en der også har et lignende problem i visse spil.

Gør den det kun i dette spil?
Er det det "gamle" The Battle For Middle Earth eller er det toeren, som lige er udkommet?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
TKTKSkrevet 02/03-06 22:03 
Hmm.

Jeg ved ikke det hele helt præcist, men vi snakker:

Sempron 3000 processor vidst
1GB ram
256mbit (et eller andet) ATI-Radeon grafikkort.

Den er under 1 år gammel.

Det er flere spil hvor det ikke virker. Bl.a Stronghold 2 også.
Lige nu er det The Battle For Middle Earth 2.

Spillene kan spilles helt uden problemer på min bærbar med et Geforce grafikkort, så noget tyder på at det er der problemet ligger. Men jeg ved virkeligt ikke hvad jeg mere kan gøre - udover at kontakte føtex og vise billederne så de kan se hvordan spillet ser ud, så må de jo tage imod og evt. sende retur til Packard Bell, eller sådan.
jaesjaesSkrevet 02/03-06 22:12 
Hvis du ikke allerede har forsøgt, så prøv med de nyeste drivere til grafikkortet. Alternativt kan man også være heldig med ældre drivere.
TKTKSkrevet 03/03-06 08:47 
Hvor får/finder jeg de nyeste drivere til grafikkortet?
Jeg har ikke fra Føtex, der fulgte ingen drivere med nemlig, altså alt var installeret.

Jeg har forsøgt at installere den nvidia, eller hvad det hedder, driver der er på min bærbar på hans stationær. Igen uden held.

Og man skal bruge en cd rom med den nyeste opdatering, for at ATI-kortet kan opdateres på hans pc. Det spørger den ihvertfald om!

Træls..
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 03/03-06 09:57 
Jeg bruger selv det her:
Driver Genius Professional Edition.

Den finder automatisk alle nye drivere.
HeroldHeroldSkrevet 03/03-06 10:36 
Best-selleR>
Hvor får/finder jeg de nyeste drivere til grafikkortet?

Du har ikke brug for nogen CD-ROM - det er bare der computeren som regel forventer at få dem ind, når man installerer dem. :)

Du skal gå ind på ATI.com og finde deres Catalyst-drivere. Det er ét sæt drivere, der passer til de nyeste ATI-kort, som du bare skal installere. De burde virke. Ellers skal du ind på Packard Bells egen hjemmeside og undersøge det der - de laver af og til driversæt til grafikkort i deres egne computere, men de er baseret på ATIs, så hvis de virker - brug dem.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
TKTKSkrevet 03/03-06 10:48 
En der gider smide et link eller flere:)?

Jeg sidder nemlig lige til prøve, og det ville være fint med et link, tak :D !

gogogo :D
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 03/03-06 10:51 


Driver Genius Professional Edition´s hjemmeside.
HeroldHeroldSkrevet 03/03-06 11:20 
Google er din ven :)

https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=293

Scroll ned og hent driveren :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
TLTLSkrevet 03/03-06 14:54 
Husk så lige at slet de GeForce drivere du har installeret på hans ATi system (tsk tsk). De kan sagtens lave ravage.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
TKTKSkrevet 03/03-06 17:13 
Nu virker det for ham :D Tusind tak for hjælpen!!!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig