X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Angående køb af LCD-TV


Svar
TKTKSkrevet 02/03-06 17:23 
Hej

Jeg er endnu en af dem skal have mig et LCD fjernsyn.
Det skal dog ikke koste mere end 3000kr. så det er ikke ligefrem det største jeg skal have, men for at komme til sagen; Hvor finder jeg det billigste henne på mindst 20"?
Jeg har kigget på qxl.dk uden held.

Håber nogle kan hjælpe:)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/03-06 18:00 
Jeg ville gå i ElGiganten.
Mener de har et Philips til den pris.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
TKTKSkrevet 14/03-06 16:20, rettet 14/03-06 16:21 
Hej igen

Nu har jeg kigget på 2 forskellige fjernsyn.

Det ene er af mærket Dantax.

Dantax 20 LCD-B2
TKTKSkrevet 14/03-06 16:22, rettet 14/03-06 16:24 
...Det andet er det her Funai.

Hvilket et er "bedst" og hvad synes i dermed jeg skal vælge.

Jeg ved godt vi ikke snakker JimPP herinde fra, i størrelsen osv. Men mit værelse er jo nærmest bare papkasse-stort så jeg har ikke rigtigt brug for et 32-42" fjernsyn:)

EDIT: Det skal siges jeg har set dem begge til 2900kr. - Som er prisen jeg vil give for et 20" lige nu:)

- Tak

Funai
JimPPJimPPSkrevet 14/03-06 16:45 
Hehe :) - det er nu 50" :P

Nå men, Dantax Skærmen har min far den eneste jeg kender der har behov for et TV i sit køkken, det er vist et ok billed. Dog er opløsningen lidt lav :)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
TKTKSkrevet 14/03-06 17:11 
Hehe, så 50 da :p

Tror jeg køber Dantax-skærmen. Funai modellen er heller ikke helt flad. Der er en meget stor runding bagved.

Dantax har så vidt jeg kan se også pc-tilslutning?
Men der er ikke mulighed for surround vel:)?
NaieraNaieraSkrevet 14/03-06 19:09 
Det er temmelig underligt at købe et LCD TV med lavere opløsning end et CRT TV.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 14/03-06 19:32 
Må holde med Naiera her. Det er lidt sært... Hvorfor dog ikke kaste en tusse mere i?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 14/03-06 19:49 
Helt enig... penge ud af vinduet IMO.
HeroldHeroldSkrevet 14/03-06 23:14 
Der er ihvertfald ingen af de to, der kommer i nærheden af at være HDTV-ready.

Samsung er iøvrigt ved at lancere nogle flade CRT-skærme, der understøtter op til 1080i, og som kan fås til godt 5k når de engang kommer herhjemme. Skal man have HDTV til en god pris, så er det klart værd at vente på.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/03-06 23:43 
Jeg undrer mig over hvorfor du vil ha et LCD til den pris?
Jeg er næsten 100% sikker på du bliver skuffet kvaliteten, for den er sgu ikke noget at råbe hurra for, på et LCD tv i den klasse. Du skal tænke på at selvom der efterhånden er et par generationer af LCD tv, så er de stadig i rivende udvikling.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JmogJmogSkrevet 15/03-06 01:13 
Enig.

Et HD LCD-TV har et godt billede i HD og ting i almindelig opløsning ser enten ok eller rædselsfuldt ud.

Et LCD med almindelig opløsning har udelukkende et billede som er ok eller rærdselsfuldt. Der er simpelthen ikke noget at komme efter.
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 31/05-08 14:22 
Hej, jeg tager lige tråden op igen.

Jeg står og mangler et fladskærm til soveværelse max 32", og det skal KUN bruges til at se TV på, så det ska være bedst mulig til tv, det andet er mere eller mindre ligegyldig.

har godt og vel 4000,- og gøre godt med.. håber i kan hjælpe, skal ud og købe det torsdag.!
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 31/05-08 15:17 
Det lyder som om du skal i bilka og have et prosonic med det budget - det er dog ikke godt til noget som helst.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 31/05-08 15:34 
Måske et Mirai?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 31/05-08 16:06 
I 26" kan man godt finde noget Samsung eller måske Sony til den pris.

Er det ikke noget med at Sharp generelt er gode til analoge signaler? De har et 19" der ikke er så dyrt. http://www.geco.dk/product.asp?product=1239&sub=2&page=1
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
lightyear dklightyear dkSkrevet 31/05-08 17:03 
Lg i Elgiganten og Expert.

Den er 32 den har 5 ms den har 1080p input via hdmi og det er en LG.

Har nu set den flere gange til 4000 kr i Expert og sidste uge til 3899 i Elgiganten, men er usikker på den er helt den samme selv om designet er det samme.
are you CHICKEN?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/05-08 17:13 
Er det ikke muligt at få et plasma til den pris? Normalt er jeg ikke tilhænger af dem men hvis tvet KUN skal bruges til tv programmer så ville jeg vælge sådan et frem for LCD.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 02/06-08 11:19, rettet 02/06-08 11:19 
plasma ville klart være vejen at gå når det er TVsignalet der er topprioriteten. Jeg tror dog ikke de laves så små. Er der ikke noget med, at de mindste er på 36 tommer?

og så er det i øvrigt lidt fjollet at bede ham smide penge efter et tv, der understøtter 1080p ;-). Det ENESTE der bør være af betydning for ham er tuneren og scaleren. Opløsningen er ligegyldig.
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 04/06-08 16:54 
Jeg vælted over et "tilbud" fra en kammerat, det er godt nok ik et fladskærm, men bedre tv-billed fås ikke.

B&O Avant 28" Widescreen m. drejesokkel og det hele til 5000 inkl. uncharted(ps3) fifa 08 (ps3) og Haze (ps3)

tv'et blir leveret tirsdag, og glæder mig til at se billedet på tv, det sku være det ultimative, når man kun ska se tv.!
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
NaieraNaieraSkrevet 04/06-08 16:55 
NuckingBigFuts>
(... ) men bedre tv-billed fås ikke.

Bedre tv-billede eksisterer helt sikkert. Alene det at B&O kalibrerer efter en farvetemperatur på 8500 kelvin, når referencen er 6500, gør at det aldrig bliver korrekt og dermed godt, men allerhøjest 'imponerende'...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 04/06-08 16:59 
stadig, tror jeg tv'et er noget anderledes end mit lcd tv's billede.. og set ud fra det er til soveværelset. så tror jeg ik jeg får det bedre :) ! hehe.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
JuggernautJuggernautSkrevet 04/06-08 17:02, rettet 04/06-08 17:04 
Det handler vel om hvad øjet ser, og ikke hvad der står af frembrusende salgsargumenter på papiret?
Jeg har til dags dato endnu ikke set et tv, der viser et bedre billede ved normalt analogt signal, end det 28" CRT jeg har.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-08 17:03 
Har aldrig fattet den hype der er omkring B&O alle jeg har snakket med der har forstand på det siger det højst er ok. Prisen taget i betragting er det ugyggeligt at de overhovedet sælger noget. Og så kan man diskutere om designet overhovedet er flot på de fleste af deres produkter.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 04/06-08 17:06 
jeg ved bare at B&O's alm. tv. og især avant serien, sku være blandt de bedste tv, selve billedrøret, at det de har udenom så er pisse dyrt oven i og alt det man får med til, er så en anden sag.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
JuggernautJuggernautSkrevet 04/06-08 17:09 
Det er en fin pris. Overvej det :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 04/06-08 17:21 
ja for til 4-5k får man ik meget lcd tv, af samme "kvalitet".
Godt nok er det mere flat, men billedet, lyden og dertil købes et tv-bord eller ophæng til væg, her er det hele med samlet i ét.

Kunne aldrig drømme om at købe de TV i sin tid af ny, kun fordi jeg syntes tvet jeg får, er prisen værd nu.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig