X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Skaf mig en DS lite


Svar
happyEDhappyEDSkrevet 02/03-06 09:38 
Jeg har ikke selv mulighed for at impotere, en DS lite i øjeblikket. Men Er der nogle der kunne tænke sig at skaffe en til mig. Så er jeg villig til at give noget oven i hatten i form af spil eller penge..
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
61 emne(r).
1 2 > »

Svar
happyEDhappyEDSkrevet 02/03-06 09:38 
Jeg har ikke selv mulighed for at impotere, en DS lite i øjeblikket. Men Er der nogle der kunne tænke sig at skaffe en til mig. Så er jeg villig til at give noget oven i hatten i form af spil eller penge..
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 02/03-06 11:59, rettet 02/03-06 14:36 
Skal den ikke lige komme først?

;)

EDIT: My bad... troede ikke den kom allerede i dag i Japan.

LikSang's First Impressions (mindre D-pad?)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/03-06 14:19 
Det her er da for ulækkert:

"The size of the GBA cartridge reaching out"
Skaf mig en DS lite
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 02/03-06 14:30 
Ja, det må man sige er en anelse vammææælt... Men egentligt, hvem gider også spille GBA-spil på en DS?
Ting om dét og pis.
JAAJAASkrevet 02/03-06 14:54 
Det er vel meget fedt ikke at skulle slæbe rundt på to maskiner. Jeg synes også, at det er ret skæmmende med det cartridge, der stikker ud, men skal jeg f.eks. på ferie, vil jeg hellere leve med det, end jeg vil tage to maskiner med.

Måske beholder jeg bare min gamle model.
jaesjaesSkrevet 02/03-06 15:06, rettet 02/03-06 15:07 
...og hvis man ikke har en GBA, er det nu også meget rart. Det bliver lidt kedeligt at sidde og kigge på cartridget i længden :)

Den er lækker nok den nye DS, men jeg kan nu godt leve med den gamle lidt endnu. Er interaktionen med touch-skærmen forbedret langs kanterne, kan jeg dog godt finde på at punge ud.
CanonCanonSkrevet 02/03-06 15:53, rettet 04/03-06 12:05 
Men Lite's skærmkvalitet er da fremrangende i forhold til orginalen:-)

Lite vs. DS Orginal

Skaf mig en DS lite
Bah...
WehnerWehnerSkrevet 02/03-06 16:21, rettet 02/03-06 16:37 
Jeg rettede lige i dit indlæg for at få billedet vist. IMG-kommandoen skrives med store bogstaver.

Edit: Og så forsvandt det igen...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 02/03-06 16:27 
Skaf dig en DS lite?

Med så lange køer bliver det nok svært
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 02/03-06 16:39 
Er der en US date? Jeg skal derover i maj til E3.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/03-06 16:57 
jaes>
Den er lækker nok den nye DS, men jeg kan nu godt leve med den gamle lidt endnu. Er interaktionen med touch-skærmen forbedret langs kanterne, kan jeg dog godt finde på at punge ud.

Og er dette ikke tilfældet så retter Nintendo det nok, når DS ũber lite bliver annonceret om et halvt års tid :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
happyEDhappyEDSkrevet 02/03-06 18:04 
Med hensyn til GBA cartridge, vil i heller have at de lavede maskinen større??, de kan jjo ikke lave om på de gamele cartridge, og er det et problem, så lad da vær med at putte det i ..
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
ComradeComradeSkrevet 02/03-06 18:18 
Damn, jeg må indrømme at jeg overhovedet ikke fatter at en remake af en maskine kan skabe så lange køer i Japan!
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/03-06 18:23 
toAt>

DS Lite er jo stort set samme størrelse som den gamle. Det er derfor dårligt designet at GBA cartridget skal stikke ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/03-06 18:41 
Enig - det er temmeligt åndsvagt :(
happyEDhappyEDSkrevet 02/03-06 18:42, rettet 02/03-06 18:45 
Det er den da ikke .. der skal jo også være plads til skærme og knapper osv. . stadig prøver de at lave den så lille så mulig, tænk hvor meget større den ville være hvis de skulle gøre plads til det sidste stykke..

Edit : men altså i kan jo lave et design selv.. det er da for dumt at sige det er åndsvagt... det er jo ikke sådan, at de ikke selv ville have haft det ikke stikkede ud!! Tror faktisk de har gjordt det de kunne for at lave så cool en maskine.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
ChronoChronoSkrevet 02/03-06 18:48 
Det er også synd for den gamle DS at få en ny:

Stakkels gamle DS
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/03-06 18:58, rettet 02/03-06 18:58 
toAt>
...stadig prøver de at lave den så lille så mulig...

Det kan så godt være at det bare er mig. Men hvor meget mindre er den nye DS i forhold til den gamle, 4-5%?

Skaf mig en DS lite
Spiller nu: Phantasy Star IV
RuneSPRuneSPSkrevet 02/03-06 19:04 
Volumemæssigt fylder DS Lite ca. 60% af hvad den originale fylder...
SonicSonicSkrevet 02/03-06 19:18 
Tror jeg skal have sådanne en lite, og overlader den gamle til kæresten :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 02/03-06 20:17, rettet 02/03-06 20:19 
toAt>
Edit : men altså i kan jo lave et design selv.. det er da for dumt at sige det er åndsvagt...

LOL... det skulle lige have været Sony der lavede en PSP hvor UMD'en eller memory sticket stak ud af siden :)

Men seriøst, Nintendo har selvfølgelgt lavet kompromiet pga. pladsmangel, men derfor er det stadig åndsvagt. Det gør jo maskinen langt mindre praktisk til GBA spil - tænk dig om.
happyEDhappyEDSkrevet 02/03-06 20:30, rettet 02/03-06 20:33 
Ja men gameboy delen er jo ikke den vigtigste del!! det er vel ds delen, og ja det har de da lavet pga pladsmangle, og det er da i orden ... man sagde da heller ikke den gang GBA kom, ej mand det kan da ikke passe de gamle skal stikke ud!!

OG det kan da ikke samlignes med at sony ikke lader tingende stikke ud, DS lader da heller ikke DS spillende stikke ud.. de giver dig bare mulighed for at spille GBA spil , ellers lad da bare vær, du ville ikke have brokket dig hvis man ikke kunne spille GBA spil!
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/03-06 20:36, rettet 02/03-06 20:39 
Når de kan lave GBA Micro (som er meget mindre), uden at GBA kortet stikker ud, hvorfor kan de så ikke gøre det på DS Lite?

Det er da bestemt en mindre ting, men det ligner igen en lidt underlig Nintendo hardware beslutning... Ja, det skulle lige være Sony, eller ikke mindst Microsoft, der lavede sådan en... :-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 02/03-06 20:49, rettet 03/03-06 12:10 
toAt: Har aldrig sagt at GBA delen er den vigtigste, men at kortet stikker ud på den måde er da åbenlyst upraktisk selv for den største fanboy (uanset om Nintendo har haft en god grund eller ej) da det nu bliver fumlet at have et spil i GBA porten permanent (som jeg har).
De skulle selvfølgeligt ikke droppe GBA support, men gjort Lite stor nok til cartridges... ganske simpelt.

Ryster mig også lidt at de åbenbart har gjort D-pad'en mindre?

Tror jeg holder godt fast på min "gamle" DS selvom den nye tilbyder nogle lækre forbedringer (bedre skærme, flottere design, længere stylus, etc), bare ikke nok for mig når de går på kompromit på den måde.
happyEDhappyEDSkrevet 02/03-06 20:54 
OMG
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
HankyHankySkrevet 03/03-06 10:13 
Ingen tvivl om, at DS Lite skal ejes :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HeroldHeroldSkrevet 04/03-06 11:52 
http://www.4colorrebellion.com/archives/2006/03/02/ultimate-comparison-pics/

Nuff said. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
happyEDhappyEDSkrevet 04/03-06 11:59 
Lækkert med skærmen, det er jo vildt at den er så klar, syntes DS i forvejen er super klar.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
TKTKSkrevet 05/03-06 20:12 
Hallo, hvorfor er det SÅ upraktisk at spillet stikker det lille bitte stykke ud :S ? Det fatter jeg virkeligt ikke. Se dog positivt på det, at i har muligheden for at spille Gameboy spil, hvis man har lyst til det! Pff
BeanoBeanoSkrevet 06/03-06 09:24 
GameSpot har hands-on indtryk af "vidunderet":
http://www.gamespot.com/features/6145347/index.html


"It has longer battery life and quicker recharge times." :)
jaesjaesSkrevet 06/03-06 12:52 
"the new DS has a superior D pad. It's extremely responsive and not at all mushy compared to the D pad on the original system."

Alle de mange forbedringer frister mig.

Viljestyrke where art thou? :(
HeroldHeroldSkrevet 06/03-06 15:38, rettet 06/03-06 15:45 
Best-selleR>
Hallo, hvorfor er det SÅ upraktisk at spillet stikker det lille bitte stykke ud :S ? Det fatter jeg virkeligt ikke. Se dog positivt på det, at i har muligheden for at spille Gameboy spil, hvis man har lyst til det! Pff

Ja, det må være folk der har haft det meget svært med konsoller som fx. SNES :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Zzap!Zzap!Skrevet 06/03-06 20:42 
Jeg vil i hvert fald langt hellere have en konsol der er mindre dyb, end at der bliver føjet en ekstra centimeter til, bare for GBA kompitabilitetens skyld.
Hvis man lægger et DS og et GBA cartridge ryg mod ryg og sammenligner med den nuværende DS vil man se, at det faktisk ikke kan gøres smallere, hvis der stadig skal være plads til stikkene.
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 06/03-06 21:29 
Herold>
Ja, det må være folk der har haft det meget svært med konsoller som fx. SNES :)

ja, for vi havde jo allesammen en SNES i lommen... flot tænkt.
RuneSPRuneSPSkrevet 06/03-06 21:38 
og nu er det i hvert fald UMULIGT at have en DS Lite i lommen samtidig med at der er et GBA spil i :)
HeroldHeroldSkrevet 06/03-06 21:56 
Beano>
ja, for vi havde jo allesammen en SNES i lommen... flot tænkt.

Undskyld, jeg lover ikke at være sarkastisk på nettet, nogensinde igen! ;)

Det er noget forbandet piveri, IMO. Om der stikker et lille stykke plastic ud eller ej, er da ligegyldigt for om man kan have den i lommen eller ej - maskinen er tilsyneladende allerede mindre end den oprindelige DS i forvejen... Og det er sgu ikke fordi nogen af de nuværende konsoller er specielt lommevenlige i deres nuværende form.

Kunne de have gjort det anderledes, havde de sikkert gjort det, ikke? :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 06/03-06 22:10, rettet 06/03-06 23:19 
Herold>
Undskyld, jeg lover ikke at være sarkastisk på nettet, nogensinde igen! ;)

Godt - for jeg skal nok holde øje :)


Herold>
Det er noget forbandet piveri, IMO. (klip)

Piveri?... tjaa, jeg syntes bare det gør den mindre praktisk og er et ærgeligt (men forstålig) kompromis - that's all.

Heldigvis skal det nævntes at GBA porten har en lukke mekanisme så der ikke længere er et gabende hul ind i siden når det ikke er et GBA kort i maskinen, hvilket er lidt mere elegant når man ikke bruger den til GBA.
WikzoWikzoSkrevet 06/03-06 22:20 
Beano>

Heldigvis skal det nævntes at GBA porten har en lukke mekanisme så der ikke længere er et gabende hul ind i siden når det ikke er et GBA kort i maskinen, hvilket er lidt mere elegant når man ikke bruger den til GBA.

Af hvad jeg har forstået, er det da bare en tom GBA-kasse, der puttes ind i?
KeenKeenSkrevet 06/03-06 22:36, rettet 06/03-06 22:44 
Ikke helt, den "tomme gba kasse" der bruges til at lukke hullet er mindre så den ikke stikker ud som et gba spil vil gøre...

Skaf mig en DS lite
WikzoWikzoSkrevet 06/03-06 22:52 
Jaja, men det er ikke et låg i selve maskinen. Man skal altså have kassen med sig (eller i DS Liten).
KeenKeenSkrevet 06/03-06 22:56, rettet 06/03-06 22:57 
ja, hvorfor egentlig ikke bare en lille klap, med en fjeder, der lukker af sig selv når man tager spillet ud?
happyEDhappyEDSkrevet 06/03-06 22:57, rettet 06/03-06 22:58 
tænk at sådna en fantastisk maskine, kan blive diskuteret sådan pga. af et gammel spil stikker ud...

edit: pga at sådan en ting ville have støre sandsynlighed for at gå i stykker.
Og som alle ved holder nintendos produkter i alevighed.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
NaieraNaieraSkrevet 06/03-06 23:21 
Nu synes jeg Nintendo-fanboyen i dig tager lidt for meget over, toAt. Prøv at se tingene fra mere end én vinkel, bare en gang imellem. Det skal være tilladt at diskutere noget man mener er væsentligt, ligemeget hvor fjollet enkelte finder det.

Og i øvrigt ved du ikke om det er en fantastisk maskine, da du jo aldrig har prøvet den.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RuneSPRuneSPSkrevet 06/03-06 23:29, rettet 06/03-06 23:31 
Knight Keen
Ikke helt, den "tomme gba kasse" der bruges til at lukke hullet er mindre så den ikke stikker ud som et gba spil vil gøre...

Dét kunne man så have forestillet sig kunne laves langt smartere :/
BeanoBeanoSkrevet 07/03-06 00:07 
LTWW>
[Af hvad jeg har forstået, er det da bare en tom GBA-kasse, der puttes ind i?

Åh, det havde jeg misset.. troede det var en smart lille "luge" og ikke en dummy cartridge.
HeroldHeroldSkrevet 07/03-06 00:56 
Naiera>
Nu synes jeg Nintendo-fanboyen i dig tager lidt for meget over, toAt. Prøv at se tingene fra mere end én vinkel, bare en gang imellem. Det skal være tilladt at diskutere noget man mener er væsentligt, ligemeget hvor fjollet enkelte finder det.

Og det skal da også være tilladt at diskutere at det er uvæsenligt at den stikker ud, når maskinen i forvejen er dét mindre? :)

Og i øvrigt ved du ikke om det er en fantastisk maskine, da du jo aldrig har prøvet den.

DS'en var en fantastisk maskine før DS Lite, og med de forbedringer, der er foretaget, kan den vel kun blive bedre? :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Alf81Alf81Skrevet 07/03-06 01:01 
Hvordan lød diskussionen egentlig, da den første GBA udkom? Tænker her på, at de gamle GB/GBC cartridges jo' stikker en del længere ud, end GBA-cartridges gør på DS'en.

Man skal da uden tvivl, have fingre i den DS-Lite. Men jeg kunne aldrig drømme om at spille GBA-spil på andet end en GBA-SP. Og i tilfælde af evt. Rejse, har jeg somregel over to lommer. En PSP plus spil, fylder vel stortset det samme, som en GBA-SP og en DS-Lite tilsammen :P
Ting om dét og pis.
KeenKeenSkrevet 07/03-06 05:02 
Alf81>
jeg kunne aldrig drømme om at spille GBA-spil på andet end en GBA-SP.

Hvorfor?!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/03-06 07:06 
Fordi maskinen er ret klodset i det, og der er en sort kant på skærmen grundet opløsnings forskellen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 07/03-06 08:06 
Herold>
Og det skal da også være tilladt at diskutere at det er uvæsenligt at den stikker ud, når maskinen i forvejen er dét mindre? :)

Ja, jeg har heller ikke skrevet andet. toAt ved dog stadigvæk ikke det mindste om hvor fantastisk DS Lite bliver, for der kan være forfærdeligt mange ting galt med maskinen, som han ikke kender til før han har prøvet den.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
61 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig