X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Teksten er jo slet ikke sort!


Svar
MrCaseMrCaseSkrevet 14/02-06 16:38 
Jeg har lige opdaget noget. Jeg er sikkert helt tabt bag en vogn og håbløst bagefter, men men

Jeg lagde mærke til at teksten windows bruger til at skrive titlen på et program slet ikke er sort på hvid(eller grå eller hvad man nu har)... den er alle mulige mærkelige farver!

...det var lige godt pokkers, tænkte jeg.

Er der nogen der har en god forklaring på hvorfor det er?

...jeg kunne umiddelbart selv tænke mig til at det måtte være noget med bølgelængder og øjets opfattelses-evne og sådan noget men ud over det må jeg lidt melde pas...

Er der nogen der ved hvorfor det er sådan????

Se Selv Her!
Have you considered sucking less?
dRxLdRxLSkrevet 14/02-06 16:46 
Jeg tror det du ser er en art anti-aliasing.

Algoritmen er så sandsynligvis forbedret fra blot at bruge gråtoner til at snyde øje så meget som muligt ved at vælge forskellige farvenuancer.

Læs her.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 14/02-06 16:48, rettet 14/02-06 16:49 
Jeg sad og stillede på konvergensen i tyve minutter på en skærm den anden dag, før jeg opdagede at det også var det her, som Mac OSX gør med anti-aliasing... Personligt finder jeg det bare vildt irriterende, fordi det er ret nemt at se de forskellige farver. Så jeg betragter det absolut ikke som en "forbedring" af "normal" AA.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 14/02-06 19:30 
Det er ikke rigtig AA (i hvert fald ikke i sin grundlæggende ide). Det er en måde at få 3x horisontal opløsning, af hvid på sort eller sort på hvid tekst, ved at udnytte de røde grønne og blå sub-pixels alle farveskærme har (derfor er det vigtigt at kende rækkefølgen, som heldigvis er standard på alle nyere skærme).
Det var rigtig nok Apple der var de første med ideen, men faktisk ikke med OSX først, men helt tilbage med Apple II, hvor ideen blev brugt til på snedig vis at komprimere framebufferen.
Born to kill space
JAAJAASkrevet 14/02-06 19:49 
Ser man dét!
RJKRJKSkrevet 14/02-06 19:50, rettet 14/02-06 19:53 
Mener du at det er sådan det skulle virke nu? ;p

Hvordan det har været engang, aner jeg ikke.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig