X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Min computer fryser


Svar
UriurUriurSkrevet 14/01-06 16:57 
Ok, så må diverse computernørder godt træde til. Min computer fryser stort set konstant lige for tiden. Det eneste jeg kan for at "tø" computeren op er at trykke på reset. Den fryser ikke 100 %, jeg kan således godt markere de forskellige ikoner på skrivebordet, men programmerne vil ikke åbne. Værktøjslinien i bunden fryser helt, og jeg kan ikke trykke på "Start". Hvad er fremgangsmåden til at få løst problemet?
UriurUriurSkrevet 14/01-06 19:31 
Det er et problem som lige er kommet efter at jeg har skannet computeren for virus. Det kan selvfølgelig godt være at der stadig er en virus, men det undre mig at computeren er begyndt at køre hurtigere efter skanningen og fjernelse af en del virus, mens der samtidigt er opstået et nyt problem, frysningen.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/01-06 20:18 
Dit problem har de fleste sikkert været ude for. Det svære ved det, er at isolere problemet og finde ud af hvor fejlen ligger. Jeg ville skyde på at en af dine componenter (ram, harddisk, bundkort) var ved at stå af, eller at der af en eller anden grund er forsvundet nogle vigtige system filer. En geninstallation af Windows XP er sikkert en god ide - husk at tage back-up.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
QQSkrevet 14/01-06 20:33 
Eller endnu bedre: Formater!
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/01-06 20:52, rettet 14/01-06 21:06 
En formatering er selvfølgelig nødvendigt, hvis en geninstallation (reparation) af windows ikke virker.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BobbeBobbeSkrevet 14/01-06 22:08, rettet 14/01-06 22:10 
Det skal han netop ikke fordi:

1. Han mister alt data.
2. Hvis problemet er hardwaren, virker det alligevel ikke.

Først skal problemet findes. Hvis det er softwaren, skal vigtigt data redes, og systemet formateres. Er det derimod hardwaren. Ja, så skal der ny hardware :)
Spiller nu: Wii
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/01-06 22:33, rettet 14/01-06 22:34 
Selvfølgelig :p

Men det er trods alt ikke alle der ligger inde med en masse ekstra komponenter, hvilket gør det svært at isolere problemet!

Da problemet er opstået efter sletning af nogle filer, kunne man forestille sig at en geninstallation (uden formatering), kunne afhjælpe problemet.

Selve fejlene tyder derimod på at den er galt med en af komponenterne.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AmbyAmbySkrevet 14/01-06 22:38 
Det her gør du.
1) Klargør om det er ved specielle programmer? Kæden er ikke stærkere end det svageste program. Hvis du booter den og lader den, fryser den så også?
2) Fryser den ved Safe Boot? Hvis nej, så er det et driver/program problem.
3) Isolér problemet vha Start -> Run -> msconfig. Fjern forskellige ting ved opstart til du finder problemet.

Det kan self. være hardware, men som du beskriver det, så tvivler jeg. Hvis visse ting "reagerer", så er det usandsynlig fejlen er hos hardware.

Ellers kan du forsøge:
1) Start -> Run -> "sfc /scannow"
2) Windows Repair. (Husk det er ikke Rapair konsollen, du skal bruge)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
UriurUriurSkrevet 25/01-06 20:42 
Tak for jeres råd. Jeg har forsøgt mig med lidt af hvert, og er endt ud med at installere Windows på ny. Problemet er tilsyneladende forsvundet, men nu er jeg stødt ind i et andet, min computer kører utroligt langsomt. Hvad kan jeg nu gøre?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig