X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wireless, min bare!


Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-06 17:58 
Jeg har skaffet en Buffalo wireless 54Mbps router. Men jeg kan godt nok ikke få skidtet til virke. Alle de indledende øvelser går godt. Men når den skal finde Internet forbindelsen, ja, så kan den ikke. Jeg kan se at mit speedstream modem ikke har lys i Internet-lampen når det er buffaloen der er sat til. Men hvorfor og... hvordan gør jeg?
JAAJAASkrevet 11/01-06 18:59 
Helt sikkert et åndssvagt spørgsmål, men du har vel ikke sat routeren ind før modemet i fødekæden?
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/01-06 19:28 
nej, set-up er som hidtil. Den nye router har bare taget den gamles plads. Jeg har haft slukket for både router, modem og PC, dog ikke den thingie på væggen (skillefilterdåse-ting). Jeg har været inde i en command prombt og release Ip'en osv. Det forbandede er at jeg kan på det der lille ikon der viser forbindelse at der burde være hul igennem.
KTCKTCSkrevet 11/01-06 20:09 
Ofte låser ADSL modem sig fast til en bestemt MAC adresse, og man skal derfor vente op til et par timer, før den godtager en ny MAC adresse tilslutter sig. Måske er det det?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 11/01-06 21:50 
Har du det gode gamle setup med username og password? Så prøv evt. at ringe ind til TDC - de kan få dig til at køre på det nye setup, hvis din central er til det. :P

Det kan også bare være at du skal sætte username og password inde i den nye router, bønne! Alternativt kan du måske også bare koble den på som accesspoint - det burde være muligt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/01-06 06:44 
KTC: Really? Skal den så bare stå og idle? Mærkeligt...

Herold>
Alternativt kan du måske også bare koble den på som accesspoint - det burde være muligt.

Altså knalde den sammen med min gamle router? Hmmm...
AmbyAmbySkrevet 12/01-06 16:40 
Jeg kan bekræfte KTC's svar. Forbindelsen binder til sig den første MAC adresse den finder. Det er blandet andet derfor man ikke bare kan koble en switch bagefter Speedstream'en.
Den første pc der forespørge vil få forbindelse, men efterfølgende vil de andre pc'er ikke kunne komme ud.

Kobl det hele fra, vent og prøv igen.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KTCKTCSkrevet 12/01-06 18:36 
King Chaos>
KTC: Really? Skal den så bare stå og idle? Mærkeligt...
Jeps, jeg oplevede det da jeg brugte ADSL modem med en enkelt IP adresse. Ikke engang en genstart af modemet hjalp, så det var nok fra centralens side at den låste sig til MAC-adressen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 12/01-06 19:09 
Hvor kvik er du med en computer King Chaos?

Min router kan "MAC spoofe" hvor den lader som om den har din computers MAC adresse på den udgående port, måske kan idn router sættes op på samme måde.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/01-06 19:28 
Eh?
HeroldHeroldSkrevet 12/01-06 19:33 
Ej, nu ødelagde I ham :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
fumfumSkrevet 12/01-06 19:37 
Ja, der gik en lille sikring i ham der.
Udskift den og genstart ham.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/01-06 20:17 
Funnyyyyy! Nu sætter jeg den til igen og går i seng. Så kan den sgu stå der og idle for sig selv!
BlossomBlossomSkrevet 12/01-06 20:18 
LOL.... Stakkels mand.. Vær dog gode ved ham ;-)
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
Zzap!Zzap!Skrevet 12/01-06 21:53, rettet 13/01-06 00:16 
Det er fordelen ved at købe en Linksys router, opsætningen og konfiguration er meget lettere end på andre mærker.
Born to kill space
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 12/01-06 21:57 
Belkin er også god.
dchangdchangSkrevet 12/01-06 21:59 
Zzap!>
Det fordelen ved at købe en Linksys router, opsætningen og konfiguration er meget lettere end på andre mærker.

Nah ikke altid. Jeg har lige fået mit Linksys-sæt op at køre, troede jeg. Men min pc har åbenbart lidt svært ved at finde ud af ip-en skal tildeles via dhcp. Nogle gange finder den selv på noget. Så halvdelen af tiden virker det. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dRxLdRxLSkrevet 12/01-06 22:49 
Zzap!>
Det fordelen ved at købe en Linksys router, opsætningen og konfiguration er meget lettere end på andre mærker.

Ja og hvis alt andet går galt kører man ind i den via SSH og konfigurere iptables manuelt ;-)
Fandeme en god router til prisen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dchangdchangSkrevet 12/01-06 22:54 
dRxL>
Zzap!>
Det fordelen ved at købe en Linksys router, opsætningen og konfiguration er meget lettere end på andre mærker.

Ja og hvis alt andet går galt kører man ind i den via SSH og konfigurere iptables manuelt ;-)
Fandeme en god router til prisen.

Lige nu sidder jeg og browser menuen i toppen igennem for at finde en translator... 8-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dRxLdRxLSkrevet 12/01-06 23:28, rettet 12/01-06 23:35 
Linksys WRT54G kører linux, så man kan logge ind i den som om det var en linux router hvis man har den lyst.


EDIT: men jeg mener i øvrigt at mac spoofing er en ret almindelig feature i routere, og sikkert også Christians bedste bud.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/01-06 06:49 
Det virkede så ikke bedre af at sove på det. Så nu har jeg pakket det sammen og låner noget et-eller-andet af HrRald, så må vi se. ;)
King ChaosKing ChaosSkrevet 18/01-06 11:50 
Nu virker min nye router. Da jeg, efter HrRalds utålelige plagen, tog mig sammen og ringede til TDC-support, "lavede de mig om" fra noget gammelt noget med "p", til noget nyt noget med "d". Tak for hjælpen. Man kan altid finde hjælp og gode råd på PR. Spred det glade budskab.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig