X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dårlig billede på TV


Svar
PoulPoulSkrevet 10/01-06 21:47 
Har et problem med dårlig billede på en række TV programmer. Det er ikke billedrør eller lignende da billedet er helt som det skal være på DVD osv. Jeg er lidt i tvivl om det er fjernsynet eller tv-signalet det er galt med. Noget tyder dog på at det er fjensynet, da det billedet går ok igennem, når jeg bruger min video som tuner. Nu er fjernsynet et temmeligt dyrt Phillips fjernsyn med 3-4 år på bagen, men kan det ske at f.eks. tuneren i fjernsynet går i stykker?? Det sjove er som sagt bare at det ikke er alle programmer den er gal med.
Zzap!Zzap!Skrevet 10/01-06 21:52 
Definer dårligt billede. Hvordan ser det ud.
Born to kill space
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/01-06 22:15 
Kunne det ikke tænkes at kanalerne af en eller anden grund ikke var helt fin-tunede nok, og at det derfor var nødvendigt at fin-tune dem manuelt?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PoulPoulSkrevet 10/01-06 23:24 
Hmm...definer dårligt billede. Der er bare en del støj/sne på billedet. Altså ikke i den grad at man ikke kan se det, men nok til at man bliver irriteret over det. Har prøvet at fintune det manuelt, men uden held.
la0sla0sSkrevet 11/01-06 00:27 
Nu slynger jeg noget ud, men kunne det være en dårlig tv-tuner du har i dit tv, altså måske er den broke? Signaler der er stærkere kan den godt tage, men svagere signaler kan den ikke klare problemfrit?

Jeg går selvfølgelig ud fra, at du kun har et kabel fra væg til tv.
Hvad sker der?
PoulPoulSkrevet 11/01-06 13:01 
Jov, jeg har kun et kabel fra TV til væg. Det er normalt ført igennem en dekoder og noget video, inden det når til TV'et og faktisk virker det som om at signalet er blevet dårligere når det har været igennem disse ting, fremfor når man kører det direkte til tv. Kan signalet blive svagere af at blive kørt igennem dekoder/video? Og ja, lægger netop op til om tuneren måske er i stykker. Har aldrig hørt om en tuner der er gået i stykker på tv, men det kan vel godt ske??
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 11/01-06 22:15 
Poul>
Kan signalet blive svagere af at blive kørt igennem dekoder/video?

Ethvert led signalet skal igennem, kan påvirke signalet, både mht støj (som det du oplever), og mht forringelse af signalet. Så ja, signalet kan godt blive svagere, medmindre der er en signal-forstærker sat på (hjælper dog ikke på støjpåvirkning).

Poul>
Har aldrig hørt om en tuner der er gået i stykker på tv, men det kan vel godt ske??

Har du aldrig hørt om det? Jeg har godt nok skiftet mange tunere. Så ja, det kan bestemt godt ske.

Men for at hjælpe med dit problem, synes jeg du skal undersøge om dine kabler er i fin stand. De kan ikke tåle kraftige bøjninger, det ødelægger både kabel og signal. Hvis det er kabler med stik der kan skilles ad, så tjek at stel-forbindelsen er iorden. Hvis det er købe-kabler (støbte gummi-stik), så prøv at skifte dem, selvom de ser fine ud.
Et antenne-signal er altså ikke særlig kraftigt, og det er følsomt overfor påvirkning fra støjkilder.
Har du en trådløs telefon (ikke en mobil), så hold basen et godt stykke fra tv'et, den kan nemlig også give striber på tv.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig