X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wolfenstein - The Movie


Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/12-05 09:25 
Først "Doom", så...

tja, det kunne vi vel have sagt os selv...
PapandPapandSkrevet 07/12-05 09:32 
Haha, jeg troede lige du havde lavet din egen version af Wolfenstein i spillet "The Movies". Der kan man bare se...
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/12-05 11:14 
What! Blev "Doom - The Movie" en succes?
Hvis dét er sandt, så trænger vi snart til en ny syndflod :)

Lad os bare håbe, at stakkels Return to Castle Wolfenstein ikke blive udsat for noget tilsvarende. Men under alle omstændigheder kan "Wolfenstein - The Movie" umuligt blive ligeså ufrivilligt komisk som Doom, eller kan den?
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 07/12-05 11:17 
"Mario"-filmen var nok heller ikke en succes, men der kom jo alligevel flere spil-til-film, øhm, film...

Dermed ikke sagt, at jeg tror at Doom var en fiasko. Uden at have undersøgt det på nogen måde, ville jeg da tro at den indtil videre har tjent fint nok.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 07/12-05 11:33 
Nu handler film jo ikke om hvor mange penge den kommer til at indtjene, men om vi har med en god historie at gøre osv.... Ligegyldigt om Doom filmen skulle blive en pengesucces har det jo intet at gøre med om vi har med en god film at gøre.

Der er ikke nødvendigvis lighedstegn mellem penge og succes.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 07/12-05 11:37 
For firmaerne bag handler det jo om pengene. Det er det eneste jeg har snakket om her.

Doom sucks, men jeg skal da have den alligevel ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 07/12-05 11:55 
Helt enig. Jeg skal da også se den engang når jeg falder over den. Sådan er det.

Vi er jo slaver af den slags.

Men jeg må indrømme, at jeg også er lidt spændt på at se hvordan de ville lave Wolfenstein filmen hvis den bliver til noget.
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 07/12-05 12:21, rettet 07/12-05 14:01 
Indtil videre ser det fra semi-tvivlsomme IMDB ikke ud til at filmen har indtjent sig selv endnu, hvilket more or less betyder (i Hollywood) at filmen ikke er en succes.

Anyway har jeg fået den set, meget modstræbende blev jeg slæbt afsted. Og min mening er i hvert fald, at det er for nemt at afvise den som "generic crap #148". Det er modsat heller ikke nogen god film, men faktisk ret underlig, i forhold til valgene der er blevet taget. Eksempelvis er plottet underligt, men på sin vis også okay fordi det handler om straight action, karaktererne skal ikke etableres over en halv times penge FØR vi kommer til action-delen, nej de er så nemme at afkode, at filmen springer til at gå i gang. Det den går i gang med er baree en underlig blanding af Alien 0,5 og Resident Evil. Alien delen, altså der hvor man ikke "ved" hvad der angriber dem, fungerer rimeligt, faktisk er den suspense del rimeligt udført, også selvom karaktererne er upersonlige (tunge sekvenserne holder dog ikke helt). Derimod minder de locations der er skabt enormt meget om Resident Evil filmen. Både i lyssætning og opbygning, og selvfølgelig hvordan det rent faktisk ser ud. Det skader synes jeg.

Angående First Person perspektivet var det ikke så voldsomt fremtrædende som jeg havde troet. Det bliver fyret af i en cgi gimmick, og er vel egentlig godt lavet og har elementer af thrill ride men er også lidt for søgt.. tacked on.

Skuespillet er som man forventer, The Rock gør det rimeligt faktisk, indtil sidste 1/4. Men det er nok en smagssag.
Hvad sker der?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/12-05 13:09 
Prøv lige den første sætning én gang til.

"Den har IKKE indtjent sig selv, derfor er den en succes?" Øøøøh. Skal "ikke" ikke fjernes? :-)
la0sla0sSkrevet 07/12-05 14:01 
Hehe.. nej.. jeg skal smide et "ikke" mere ind.
Hvad sker der?
silverstarsilverstarSkrevet 07/12-05 18:53 
Tja, hvorvidt Doom filmen ender med at tjene sig selv ind eller ej, så ændrer det ikke på at filmen som helhed var ringe (hvilket nok var som forventet). Det var ihvertfald mit indtryk :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
3of193of19Skrevet 08/12-05 00:59 
Doom var et flop.
Produktionsbudget på 60 mio dollars (uden marketing) og tjente i alt 47,5 mio dollars.

Link...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/12-05 16:22 
Mens vi venter på mere nyt om den ægte "Wolfenstein" film, kan vi se lidt på dette her (se traileren!):

99,9% rip-off af Wolfie
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig