X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lagerplads: hjælp med at redde arcade


Svar
RJKRJKSkrevet 06/12-05 17:37 
Vi har på arcademuseet lige nu arcademaskiner lagret rundt omkring på fire gårde her i nærheden. Og det slår ikke til. Vi har brug for mere lagerplads for at redde arcademaskiner, der ellers bliver destrueret. Der er ikke lige flere ledige gårde her, og det er heller ikke en holdbar løsning.

Vi leder efter ét enkelt lagerlokale til vores lager på sigt - altså noget der skal stå en del år. Det skal være et sted hvor vi kan stille alle de maskiner, der ikke skal gøres noget ved lige foreløbigt, dubletter etc. Tætpakket opbevaring.

Der er overordnet følgende krav til stedet:

- Plant cementgulv. Det skal være til at flytte maskiner rundt og stable dem tæt sammen.

- Port. Der skal kunne læses af/på fra lille lastbil med lift. Portbredde min. 1,5 m, porthøjde min. 2 m, lofthøjde min. 2,5 m.

- Fugtfrit. Det må selvfølgelig ikke regne ind, og der må ikke trække fugt op gennem gulvet.

- Lokation. Skal være i Jylland, og ikke på en ø. Tættere på os (Silkeborg, Århus) er godt, men et par timers kørsel herfra er også acceptabelt. By eller landområde er lige meget. Vestjylland kunne fx være godt.

- Størrelse. Op mod 3-500 m2 - gerne mere. Men kompromis her kan være nødvendigt.

- Billigt. Der er begrænset økonomi i projektet, så det er vigtigt, at det er meget billigt. Som udgangspunkt ønsker vi at leje.

Strøm, varme, overvågning, højt til loftet og andre fancy ting har vi ikke brug for. Så måske noget lagerbygning fra nedlagt fabrik, gammel industrilade, maskinhus, hønseri, flyhangar, landbrugslade eller noget i den stil.

Hvis nogen har noget, kender nogen der har noget, kender nogen der kender nogen eller andet, så venligst besked mig. Det kan være ved at være kritisk, så alternative lagerforslag, der ikke nødvendigvis opfylder alt ovenstående, er også velkomne. Bare ikke lige "der kan godt stå en maskine hjemme hos mig" ;)

På forhånd tak.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 01/03-06 11:40 
Det her er desværre stadig meget relevant. Der er lige nu et væsentligt antal maskiner der kan ende med destruktion, hvis vi ikke meget hurtigt finder noget plads at stille dem på.

Jeg har blot fået én henvendelse på denne tråd, hvilket der desværre ikke kunne komme noget ud af. Der må simpelthen være flere, som på en eller anden måde kan bidrage til dette.

Tak igen...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Michael_Michael_Skrevet 01/03-06 11:46 
Hvis der er tale om kurante dubletter m.m. kunne jeg da godt hente en 5-6 stykker og stille i min garage;)

Seriøst, tænk over det. Jeg kan qua den geografiske placering ikke være behjælpelig i Jylland, men alt må da være bedre end destruktion.
RJKRJKSkrevet 01/03-06 12:00 
Når jeg skriver destruktion, så mener jeg selvfølgelig kabinetterne, de ting der fylder. Når vi bliver tvunget til at destruere maskiner, så vil vi naturligvis fjerne indmad som print og lignende, der trods alt fylder væsentligt mindre. Så i hvert fald fra et økonomisk synspunkt (som desværre ofte er det modsatte af et bevaringsmæssigt perspektiv), så er der skæbner der for vores vedkommende er værre end destruktion, fx at forære maskinerne væk i komplet stand.

Det fastslår jeg bare lige for at pointere, at det ikke er til nogen hjælp, at man godt lige vil have en gratis maskine X i virkende stand. Det er ikke dét, det drejer sig om.

Jeg skriver lige til dig privat.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/03-06 12:27 
Så det er værre at være gavmild end at være destruktiv? Underlig filosofi :-)
RJKRJKSkrevet 01/03-06 12:45 
Det er jo desværre nødvendigt at forholde sig til økonomiske realiteter. Hvis det her projekt ikke var én stor udgift, så ville den her tråd jo slet ikke eksistere i første omgang.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 01/03-06 13:01 
Hyakotake>
Så det er værre at være gavmild end at være destruktiv? Underlig filosofi :-)

Læs nu lige hvad Rune skrev igen.
Hvis de forærer komplette virkende maskiner væk, så mister de jo indmaden, som om ikke andet er lig med reservedele.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 01/03-06 15:05, rettet 01/03-06 15:05 
I burde næsten lave et "Adoptér et stykke spilhistorie"-program, hvor folk kunne adoptere en maskine eller to, som kunne stå hos dem til de en dag havde plads i det originale hjem. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 01/03-06 15:17 
Måske er det for bøvlet at spræde maskinerne ud til alle mulige tilfældige, i forhold til bestille én lastbil til at hente det hele over x antal gange og så have let styr på hvor det står.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 01/03-06 15:53 
Jeg synes ellers jeg har forklaret mig tydeligt nok, men åbenbart ikke :)

Der findes små arcademaskiner, ja, og de udgør små pladsproblemer. Store pladsproblemer kommer fra store arcademaskiner. 500 kg After Burner er ikke noget man bare lige skiller ad og stabler tre oven på hinanden af. Ej heller er der noget en privat mand lige kommer og henter for at opbevare i sin garage, til vi står og skal bruge maskinen igen. Det er både teoretisk og praktisk urealistisk.

Jeg siger ikke at alternative ideer ikke kan hjælpe os, men det er altså ikke løsninger. En løsning er lagerplads som beskrevet i første indlæg.

Lagerplads: hjælp med at redde arcade
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 01/03-06 17:25 
dRxL>
Måske er det for bøvlet at spræde maskinerne ud til alle mulige tilfældige, i forhold til bestille én lastbil til at hente det hele over x antal gange og så have let styr på hvor det står.

Jeg synes også bare det var en sød idé :( ligesom med hundehvalpe - bare med mere gameplay.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 01/03-06 17:36 
Jeg beklager. Jeg blev nok bare lidt irriteret over hvad jeg opfattede som en mærkelig form for oppertunisme fra forskellige kanter.

Hvilket sikkert er ubegrundet og en misforståelse fra min side.

Jeg synes bare at på et eller andet plan, så har alle gamere med nostalgiske arcademinder en taknemmeligheds gæld overfor RJK (og EJK).
Det at nogen overhovedet orker at tage sig af alt det gamle lort og gøre det tilgængeligt for offentligheden, er næsten udover min fatteevne, men jeg synes det er fedt. Og havde jeg 5000m2 jeg ikke lige brugte så donerede jeg gerne.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 01/03-06 17:45, rettet 01/03-06 17:46 
Selvfølgelig - havde jeg 1000m2 plan cementgrund uden fugt, med port, aircondition og et spytkast fra Sporup, så var jeg også frisk :)

Edit: Ja, der står spytkast! Deal with it! :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
silverstarsilverstarSkrevet 01/03-06 18:38 
RJK> Besked sendt.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig