X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Råd om TFT 19" wide monitor søges


Svar
WehnerWehnerSkrevet 03/12-05 16:31 
I erkendelse af, at min gamle skærm er crap og i anledning af, at jeg forhåbentlig snart får et VGA-kabel til min 360, har jeg besluttet mig for til januar at købe en ny monitor, hvis jeg finder en, der har, hvad jeg søger til en rimelig (læs: billig) pris.

Kravene er indtil videre:
TFT Fladskærm
Widescreen
Max 8ms respons
19"

Hvilke andre specifikationer, bør jeg være opmærksom på?

Skærmen skal være velegnet både til Xbox 360 og IT-arbejde. Det er yderst vigtigt, at billedet står roligt. På CRT-monitors er jeg allergisk overfor alt under 85hz.

Budgettet er max 3000,-. En søgning på edbpriser giver dette ene resultat:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=168943

Ser den hæderlig ud?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 03/12-05 17:15 
Jeg kender ikke den aktuelle skærm, men jeg har en Fujitsu selv og det er en fremragende skærm, så umiddelbart får mærket thumbs up herfra.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 03/12-05 17:31 
Hvis du køber den må du endelig skrive en lille anmeldelse her. Jeg leder selv efter noget lignende, og den der ser jo lækker ud.

Jeg var i Fona for nylig og kigge på skærme, og der synes jeg Fujitsu-Siemens skærmen de havde var meget bedre end de Samsung-skærme jeg egentlig var inde for at se på.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 03/12-05 17:53 
Det er bare mærkeligt, at det er den eneste 19" widescreen til under 3000,- på hele edbpriser (iflg. min søgning) og så den endda kun koster 2600,-. Det gør mig lidt skeptisk. Frygter at det er for godt til at være sandt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 03/12-05 19:01 
Prøv eventuelt at tage ned til Elgiganten eller electronic world og se om de har en stående. Så kan du jo selv vurdere om den er god nok.
ChronoChronoSkrevet 03/12-05 19:33 
Der var en positiv anmeldelse af den her:
http://www.dinside.no/php/art.php?id=281896

Og lidt her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=192

De kan måske være behjælpelige derinde også.

Jeg tænkte på, hvordan vil det se ud at spille Xbox 360 når opløsningen på skærmen er 1440x900? Det er jo ikke helt 1280x720 som Xbox spytter ud. Eller hvad?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 03/12-05 19:38 
Jeg tror det bliver scaleret op - hvis det er en god scaler, tror jeg ikke det gør noget - ikke når skærmen er i den størrelse.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 03/12-05 19:52 
Det kommer vel an på temperament. Jeg hader personligt digital opskalering. Det er især slemt i 2d og andre skarpe ting. Og uanset hvor god en digital skalering er, så vil den aldrig bevare originalens skarphed, når der skaleres mindre end x2.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 03/12-05 20:26 
Det gør det selvfølgelig altid :) Den bedste løsning er selvfølgelig at prøve det først - så køber du online, kan du altid benytte dig af de 14 dages returret, så du kan prøve den først.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 03/12-05 20:39 
Den bedste løsning beholder jeg for mig selv ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 03/12-05 21:14 
Sschh :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 04/12-05 08:12 
?

Ud med den!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 04/12-05 12:09 
Chrono>
Jeg tænkte på, hvordan vil det se ud at spille Xbox 360 når opløsningen på skærmen er 1440x900? Det er jo ikke helt 1280x720 som Xbox spytter ud. Eller hvad?

Ja, hvis proportionerne skulle passe, så skulle det være 1440x810. Det kan vel næppe være optimalt med et horisontalt stræk på ca. 10%
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 04/12-05 19:10 
Men vil den ikke bare lade være med at strække billedet det sidste stykke så? Jeg synes du skal købe den og teste det - jeg har endnu ingen 360 så jeg kan ikke gøre det :)

Jeg fandt lige den her som ser lidt bedre ud:
http://www.viewsonic.com/products/desktopdisplays/lcddisplays/aseries/va1912wb/

Eneste umiddelbare forskel er en 30 grader højere vertikal betragtningsvinkel, og så er den endda 300kr billigere her:
http://www.computerstore.dk/shop/varekort.asp?vn=MONVI0145&kat=monitor&subkat=montft19&nav1=Monitor&nav2=montft19
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 04/12-05 19:17 
Prisen er desværre ekskl. moms - ellers tror jeg faktisk, at jeg bare havde bestilt den!

Men jeg må lige en tur til de store kæder i City Syd senere på ugen og se, om de har noget i den dur stående fremme.

Men jo, man må håbe, at man kan få en smal border i stedet for.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 04/12-05 19:32 
Pokkers, det havde jeg ikke set.

Kan se at Computercity sælger Fujitsu-Siemens skærmen fra deres webside, så der er vel en chance for at den står fremme i deres butik også.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 04/12-05 20:18 
Der må jeg en tur ud i løbet af ugen så.

Hvad betyder det her egentlig? Hvad menes med udvidet:

Opløsning:1280X768 Udvidet:1440x900
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 07/12-05 12:56 
Det betyder ikke at 1280x768 ser pænt ud fandt jeg ud af. Jeg var i Computer City og W19-1 stod fremme. Rigtigt flot billede i 1440x900, men de andre opløsninger var lidt skuffende. Sådan er det dog med alle fladskærme har jeg hørt? Billedet er kun godt i deres nativ-opløsning.

Kan 360 give et 1440x900 signal sådan at skærmen ikke skal skalere selv?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 07/12-05 13:22 
Nogen fladskærme er bedre end andre til at skalere. Det samme gælder LCD TV-apparater.

Xbox 360 kan outputte i 480p, 720p og 1080i, så jeg tror ikke du kommer uden om skærmens egen skalering.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 07/12-05 13:40 
Den bedste skalering jeg har set på en TFT skærm var på nogle af sonys modeller. De har en meget kraftig dedikeret processor sat på opgaven.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig