X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til køb af antennekabel


Svar
DarkenDarkenSkrevet 22/11-05 16:23 
Hey har brug for lidt info.
Det har vist sig at det antenne kabel jeg havde købt var defekt, og så er jeg blevet spurgt om det ikke var en ide og købe et kabel der er beregnet til 100hz tv.

Spurgte i Merlin idag om de havde et sådan kabel og der var svaret nej.. hvad er navnet på sådan et kabel og hvor kan man købe det? er det pengene værd (hvis det er væsenligt dyrere)?
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
lightyear dklightyear dkSkrevet 22/11-05 17:20, rettet 22/11-05 17:39 
Her er et kabel, men har aldrig hørt om det, eller forskellen, men er selv interreseret da jeg også har et 100hz phillips fjernsyn.

Helt nede i bunden af linket er der også forskellige længder.

Edit:Når har undersøgt lidt og læst et par forums, det ser ud til et 100hz fjernsyn er lidt mere følsom end et 50hz, derfor opnår man et renere signal med et 100hz atenne kabel, priserne ser ud ti at svinge meget.

Antennekabel
are you CHICKEN?
HeroldHeroldSkrevet 22/11-05 17:41 
Jeg har læst mig til at det godt kan betale sig at købe antennekabler af god kvalitet - Det kan gøre meget for signalet, frem for de kabler man køber i Bilka osv.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkenDarkenSkrevet 22/11-05 18:28 
Hey takker for svarene, det link viste lige sådan et jeg fik beskrevet, dog kunne jeg godt tænke mig en forretning at købe det i, da +50% for porto er lidt hæftigt (kiggede på et 2.5m kabel)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
JmogJmogSkrevet 22/11-05 20:29 
Jeg købte mit eget 100hz kabel i Expert i sin tid, så de almindelige radio/TV-forretninger burde have den slags.
TLTLSkrevet 22/11-05 23:55 
Det er vel ligemeget hvilken type TV man har, jo bedre kabel, jo bedre er signalet.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
JmogJmogSkrevet 23/11-05 00:41, rettet 23/11-05 01:00 
Det kan man sige, men det kabel, der giver optimalt billede på et 50hz TV, er måske ikke nok til optimalt billede på et 100hz TV.
WehnerWehnerSkrevet 29/01-10 00:35 
Hvordan ser det ud i dag, efter at signalet er blevet digitalt?

Jeg har tvunget Stofanet, og er ved at flytte om i lejligheden, så fjernsynet kommer ikke længere til at stå lige ved boksen fra Stofa.

Havde egentlig bare tænkt mig at købe dette på 7,5 meter: http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/antennekabel/standard_antennekabel_7_5_m_975_da.html

Er der andre anbefalinger?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 29/01-10 10:47 
Jeg har hørt noget om at efter vi er gået over til digital sending, så har de øget sendestyrken, hvilket kan give interferens på nogle frekvenser. Derfor er dobbelt-skærmede kabler ikke en dårlig ide.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig