X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo laver forældre-fælde


Svar Sortering
DarkenDarkenSkrevet 22/11-05 10:57 
haha nice one =D

ej jeg er over til den side der mener at børnesikring ikke kun vil kunne påvirke salget positivt (i større eller mindre grad, men virkning vil det have efter min mening) og der er vel også er et image issue i det, et statement om at Nintendo er sit "ansvar" voksen. Og overvej bivirkningerne af denne muligheden, f.eks. spil producenter ville da have et pænt ... Se hele indlægget
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
105 emne(r).
« < 1 2 3

Svar Sortering
JinkJinkSkrevet 16/11-05 14:59, rettet 16/11-05 15:17 
Er det bare mig der husker forkert eller blev det helt samme ikke også sagt om xbox (1)? Eller måske var det bare en ide de havde dengang.
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/11-05 14:46 
Bortset fra det er jeg enig i at det er et godt initiv. Jeg håber at Sony og alle producenter af spil bakker op om det.
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/11-05 14:31, rettet 16/11-05 15:17 
JAA>
Utroligt, at det ikke er gjort med spil før.

Du mener bortset fra at Microsofts Michel Cassius meldte det samme ud omkring Xbox 360 i MCV (brancheblad) d.4/11.?


Edith (the housekeeper): Nu med link

Min glade ven, Michel
JAAJAASkrevet 16/11-05 14:22, rettet 16/11-05 14:22 
Det synes jeg er fremragende. Utroligt, at det ikke er gjort med spil før.
HeroldHeroldSkrevet 16/11-05 13:57 
Tak til Bergsala for den her :)

NINTENDO LAVER SPILKONTROL-SYSTEM PÅ DEN NÆSTE HARDWARE

Familier kan bestemme, hvem der kan spille hvilke tv-spil

Nintendo har i dag annonceret, at de vil tilføje et spilkontrol-system til deres næste tv-spilplatform, med navnet Revolution, der kommer i 2006.

Ved at benytte en password-styret indstilling, kan de voksne bestemme hvilke muligheder de vil tillade de yngre spillere, med hensyn til afspilning af tv-spil som er mærket 3+, 7+, 12+, 16+ eller 18+. Systemet sikrer samtidig, at hengivne voksenspillere kan spille uden begrænsninger.

Hvordan fungere det så? Selve spil-softwaren vil indeholde en kode, der indikerer alders-klassificeringen, som vil aktivere kontrolsystemet til at låse eller åbne. Denne funktion vil blive tilføjet i alle Revolution, på verdensplan.

”Selv om de fleste Nintendo-spil passer til alle aldre, og spilmærkningen står tydeligt trykt på forsiden af alle spil-æsker, giver denne ekstrafunktion forældrene en mulighed for at stå tage stilling til de spil, som deres børn spiller,” siger Jim Merrick, senior marketingchef , Nintendo of Europe.

Nintendo-spil er mærket efter Pan European Games Information, PEGI-aldersmærkningen til interaktive spil, der opdeler spil i fem forskellige alderstrin, 3+, 7+, 12+, 16+ eller 18+.

Nintendos næste konsol bebuder en ny æra inden for tv-spil. Den kommer blandt andet til at tilbyde en controller, som er designet til at blive brugt lige så meget med en hånd som med to hænder, som den første i tv-spilbranchen. Alene håndkontrollens position og bevægelse er nok til at styre handlingen på tv-skærmen. Ekstra plug-in-tilbehør, giver hard-core-spillere yderligere kontrol til mere udvidede game plays.

Revolution vil kunne afspille både nye spil-discs og Nintendo GameCube-discs.

Det vil også give adgang til de seneste 20 års fan-favorit-spil, også fra Nintendo® 64, Super NES® og NES®
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
105 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig