X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

360 BC list


Svar Sortering
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 20/12-11 23:54 
Her skal vi have eksperten på banen! Hvad siger du KTC? :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
239 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar Sortering
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/04-06 18:07 
Vi er vel alle sammen godt klar over at det ikke er helt lige til at emulere de gamle xbox spil på den nye?
Det retfærdigør dog slet ikke at der går alt for lang tid imellem de nye opdateringer og at nogle af disse rent faktisk får spillene til at køre dårligere.

Det kan ikke forsvares.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 04/04-06 17:53 
Okotta og andre der er kritiske over for BC.. Stadiet..

Gør jer lige en tjeneste at læse denne blog fra nogle af dem fra BC Teamet:
http://blogs.msdn.com/xboxteam/articles/On_Backwards_Compatibility.aspx
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
PlaykidPlaykidSkrevet 04/03-06 20:18 
Halo 2 virker fint, og det er næsten BC nok til mig :)
Det ville så være helt fint hvis de så kunne få Halo til at virke.
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 04/03-06 18:44, rettet 04/03-06 18:44 
Der er mange titler der slet ikke virker med VGA.
Men nu også mere at vi gerne vil se flere titler :)
dRxLdRxLSkrevet 04/03-06 18:20 
Jeg kører da fint både halo2 og Deadly Skies med VGA. Det er bare lige opdateringen der skal laves med noget andet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 04/03-06 18:17 
Enig... syntes der sker ALT for lidt mht. BC i disse måneder :(
DeluxScanDeluxScanSkrevet 04/03-06 16:16, rettet 04/03-06 16:16 
Ja, ja, MS. Nu er det da vist på tide at få fixet den bug, der gør, at man ikke kan køre gamle Xbox-titler med VGA kablet... SUK!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/01-06 10:16 
Jeg er bare lidt bitter over, at det langt fa er alle 'top selling Xbox titles' der kan køre på 360. RalliSport og Wolfenstein glimrer ved deres fravær.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 31/01-06 09:42 
Jeg tror måske også at BC delen er vigtigst for dem som har et spil som er under udvikling til den gamle xbox. Ved at arbejde lidt ekstra med deres spil kan de sikre sig at det fungerer på begge generationer af platformen.
Hvor vigtige forbrugerne er, så er udviklerne af den software forbrugerne skal købe, endnu vigtigere.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 31/01-06 07:44 
Jeg læste at dem der står for BC har ferie hele januar.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChimeraChimeraSkrevet 30/01-06 23:53 
Så længe jeg kan spille PES 5 på min 360, så er jeg glad :-)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/01-06 23:47, rettet 30/01-06 23:48 
Ja, så er det næsten 2 mdr. siden 360'eren kom... og udover de lamme Tom Clancy spil, så er der endnu ikke kommet nogle nye muligheder for at spille gamle Xbox spil på 360.

Det er godt nok for dårligt!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/12-05 04:56 
Damn... Sonic Heroes kører faktisk meget bedre på 360eren end den gamle! Der opstod ofte slowdowns når man i høj fart kom flyvende igennem landskaberne, de er helt væk nu. Vil ikke sige at frameraten ligger stabilt på 60 men det må være ret tæt på.
Man skal ikke lade sig narre når spillet startes, menuerne ser af en eller anden grund ødelagte ud, omend de er brugbare.

dRxL:

Jeg har ikke set dit indlæg før nu, men jeg tester det lige i morgen
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 28/12-05 20:42 
Efterhånden har jeg fået spillet et del Halo 2 på 360, og det lader til at køre ganske fint. Lyden er lidt anerledes i campaign, som om den er mere ren.
Over live er det ikke alle folks stemmer der lyder som de plejer, men det er et maginalt problem umiddelbart.

Mit største problem er en afsinddig gang slowdown på Backwash, ellers lader spillet til at køre glimrende med AA og højre opløsning :)
Spiller på min 19" CRT monitor.
Desværre har jeg ikke haft mulighed for at afprøve Halo 1, da alle de opløsninger jeg kan vælge, åbenbart ikke er kombatible med spillet :/
Spiller nu: Halo 3
dchangdchangSkrevet 28/12-05 20:23 
Jeg fortryder at jeg solgte min gamle Xbox. Jeg har stadig ikke fået spillet Super Monkey Ball Deluxe, og vil også gerne spille det nye Taito Legends (med Bubble Bobble, Rainbow Island, New Zealand Story m.m.).

Nogen der vil sælge en Xbox? :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
CoreCoreSkrevet 28/12-05 20:20, rettet 28/12-05 20:21 
Efter at have fået 360'eren, syntes jeg pludselig at der er rigtig mange titler som mangler på listen.

Deriblandt:
Far Cry Instincts,
Battlefield 2: Modern Combat,
Chronicles Of Riddick,
Outrun 2,
Timesplitters: Future Perfect,
Dead Or Alive: Ultimate,
Doom 3,
Star Wars: Republic Commando,
...og sikkert utallige andre.

Så generelt syntes jeg at det er en ufattelig slatten liste at diske op med.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dRxLdRxLSkrevet 28/12-05 16:02 
Det er et spil jeg godt kunne tænke mig at prøve på live (havde jo en piratBox med 1'eren), kunne jeg få dig til at teste multiplayer og se om der er nogen at spille med/mod? En måde at klare problemet med opdateringerne er så vidt jeg har forstået at bruge noget der ligner fjernsyns opløsning (bruger du VGA kabel nu?).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/12-05 14:29 
dRxL>
Har bemærket at Crimson Skies er på listen over spil der virker og kunne godt tænke mig at høre om det er som det skal være?

Det ser ud til at køre helt perfekt (har kun lige startet første bane op). Frameraten er svjh ligeså god som på den oprindelige xbox.
Fik ikke prøvet det i multiplayer da maskinen brokkede sig over display settings da jeg skulle hente de tvungne opdateringer. (Var der egentlig en løsning på dette?)

Loading tiderne mener jeg er blevet et par sek. længere, men jeg har ikke sammenlignet, og det er et stykke tid siden jeg sidst spillede det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 28/12-05 12:30, rettet 28/12-05 12:31 
King Chaos>
Øøøh, den liste Valkyrie linker til... er det ikke den amerikanske?

Jo.

der er sikkert ikke den store forskel... men alligevel...

Nu har jeg ikke fulgt med i, hvad der er blevet føjet til listerne siden launch, men da var forskellen noget i retning af 50 spil. Omkring 200 (US) mod 150 (EU). Folk, der ærgrer sig over det, kan til gengæld glæde sig over, at vi ikke har japanske tilstande. 12 Xbox 1-titler er alt, hvad de har mulighed for at køre.
dRxLdRxLSkrevet 28/12-05 10:31 
Jeg har i mellemtiden fået prøvet Halo 1 og Splinter Cell: Pandora Tomorrow på 360'eren. Sidstnævnte ser ud til at køre helt perfekt (med forbehold for at jeg ikke har prøvet det på den oprindelige maskine), mens Halo1 pga. 50hz ikke vil virke med mit VGA kabel, og så kan det jo være ligemeget :(

Har bemærket at Crimson Skies er på listen over spil der virker og kunne godt tænke mig at høre om det er som det skal være?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/12-05 09:43 
Øøøh, den liste Valkyrie linker til... er det ikke den amerikanske? Den er såvidt jeg kan se ikke identisk med nedenstående europæiske... tror jeg... der er sikkert ikke den store forskel... men alligevel...

...for dem af os der kun har PAL-maskiner... eller noget...
BeanoBeanoSkrevet 21/12-05 11:20 
Bede-x>
Jeg ser det som om Xbox360 ikke er bagudkompatibel.

Helt enig - det som MS har leveret på dette punkt er dybt skuffende!

Jeg havde regnet med at de få spil som stod på listen over BC-spil i det mindste ville køre tilfredsstillende, men det gør kun de færreste :(
Bede-xBede-xSkrevet 21/12-05 11:11 
Jeg ser det som om Xbox360 ikke er bagudkompatibel.

Tør ikke spille nogen spil jeg ikke har prøvet før på maskinen, da man aldrig kan vide om grunden til at de kører dårligt, er udviklerholdet eller 360'eren.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BatemanBatemanSkrevet 21/12-05 11:07 
Slowmotion er lige præcis hvordan det føles. Jeg hoppede og det var som om at jeg svævede rundt. Hvad har Microsoft dog gjort!
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
Bede-xBede-xSkrevet 21/12-05 11:01 
Wehner>
Det vil jeg altså godt lige sætte spørgsmålstegn ved

Ikke desto mindre, så kan spillet nogen gange køre langsommere. Som om alting er i slowmotion. Jeg har oplevet nøjagtig det samme.

Men det sker ikke ret tit. Ikke at det er nogen trøst.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BatemanBatemanSkrevet 21/12-05 10:30, rettet 21/12-05 10:30 
Sæt alle de spørgsmålstegn du vil. Det spil er ikke det samme på de 2 maskiner. Der mangler helt klart noget "Feel" ved 360 udgaven.
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
BeanoBeanoSkrevet 21/12-05 10:30 
Har kun spillet Halo 2 offline på 360'eren, men det kørte fint hos mig uden (ekstra) framerate problemer.
WehnerWehnerSkrevet 21/12-05 10:28 
Bateman>
Jeg prøvede Halo 2 online for første gang på 360, og der er noget HELT galt. Det hele føles langsomt og hakkende

Det vil jeg altså godt lige sætte spørgsmålstegn ved - jeg har efterhånden spillet 20 timer uden problemer.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BatemanBatemanSkrevet 21/12-05 09:35 
Jeg prøvede Halo 2 online for første gang på 360, og der er noget HELT galt. Det hele føles langsomt og hakkende, så jeg er færdig med det spil.

At spille COD2 lige efter var en fantastisk oplevelse. Det var så meget mere flydende og kontrollen var en helt anden verden.
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
JmogJmogSkrevet 21/12-05 00:26 
Halo 1 kører fint her, men det defaulter underligt nok til 50hz samtidigt med, at det stadig hakker. Fat det hvem der kan.
WehnerWehnerSkrevet 21/12-05 00:20 
Det lader til, at det er dig, der skal prøve det af, og give os andre en melding :)

Så må du også lige tjekke, om det stadig kun kører optimalt ved 50hz, eller om det kan tygge PAL60 på Xbox 360.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 20/12-05 23:03 
Er Halo1 helt uspilleligt? Jeg har stadig min gamle xbox som alternativ (med mine saves), men ville lige høre. Jeg har brug for at gå tilbage for at se om det er så godt som jeg er begyndt at huske det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 14/12-05 22:38 
OK, det vil jeg da prøve så :)

Jeg får samme fejlmeddelelse som dig: "This game does not support your current display settings..."
(...)
BeanoBeanoSkrevet 14/12-05 22:26 
Fox McCloud>
Lykkedes det dig at hente updaten?

Ja, ved at udskifte VGA kablet med standard kablet (composite delen) og skifte til standard TV på kabel-kontakten. Når jeg først havde fået hentet updaten, kunne jeg fint spille via VGA kablet.

Hvilken fejl får du ?
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 14/12-05 21:11 
i bund og grund skal vi bare være glade for at det overhovedet kan lade sig gøre at køre x86 instruktioner på den cpu..

selv en Motherfucker stor Apple G5'er med monster meget ram er et helvede at emuler en x86 os og alt kører i slowmotion..
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 14/12-05 18:34 
Lykkedes det dig at hente updaten? Jeg får nemlig også en fejlmeddelelse når jeg prøver. Hvis jeg så prøver at spille Halo 2 i SP, uden updaten, ser det horribelt ud pga. en masse aliasing (generelt oplever jeg desværre også en del aliasing i PGR3 og PDZ...)
(...)
BeanoBeanoSkrevet 14/12-05 13:23 
Syntes også Halo 2 kører rigtigt godt og værd at spille på 360'eren - controlleren har jeg ingen problemer med :)

Oplevede dog en underlig grafikfejl sidste gang - som om at billedet ikke ville gentegnes ordenligt og der var rester af "gammel" grafik som ikke forsvandt. Ret bizzart.
Bede-xBede-xSkrevet 14/12-05 13:10, rettet 14/12-05 13:10 
Jeg oplevede en del slowdown en enkelt gang, da jeg spillede det hos Zeroburst. På Ivory Tower med kun mig på banen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 14/12-05 13:07 
Halo 2 kører i hvert fald noget nær perfekt. Har spillet de to første baner i campaign co-op samt måske seks timers Live. Når man har spillet 700+ timer, er det faktisk ganske svært at vænne sig til den nye controller, selvom jeg grundlæggende godt kan lide den.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 14/12-05 12:38 
Beano>
Anyway, MS har altså nogle problemer mht. kvaliteten af deres emulator releases...

Det er da mildt sagt. De spil jeg har testet kører alle dårligere på 360'eren.

Ja, lige undtaget Halo, men det har også kun været i meget kort...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 13/12-05 16:53 
Jeg fatter heller ikke helt logikken bag men konstaterer bare fejlen :)
JmogJmogSkrevet 13/12-05 14:32 
Jeg tror dig skam. Jeg fatter bare ikke, hvordan man kan lave et bug, der kun manifesterer sig ved en bestemt kabeltype. Hvis 1280x720 via VGA også giver fejlen, så er det jo ikke opløsningen, der er problemet.
BeanoBeanoSkrevet 13/12-05 10:53 
Jmog>
Det skulle undre mig meget, om Halo 2 har problemer med at køre 720p over VGA-kablet og ikke over component

Nu er det jo ikke noget jeg finder på - det er noget jeg kan konkludere efter at have testet det.

Prøvede *alle* opløsninger som virkede på mit TV via VGA kablet inklusiv 640x480... intet virkede. Gik tilbage til composite (ikke component) i 480, så virkede det.
Som jeg skrev... ikke selve Halo 2 spillet der ikke virker med VGA kablet, kun når man vil hente updates til spillet (ikke emulatoren) eller nye baner.

http://www.bean.dk/bc1.jpg
http://www.bean.dk/bc2.jpg

Om det er den fejlbehæftede emulator version som jeg har været så uheldig at få, ved jeg ikke. MS skulle efter sigende have kommet til at distribuere en version som ikke virkede korrekt mht. forskellige opløsninger. Men jeg har efterfølgende forsøgt at hente den manuelt fra PC og installere den via en CD-ROM, uden forskel.
dchangdchangSkrevet 13/12-05 08:25 
Chrono>
PES5 skal da spilles på PS2 :-O

Ja hvis man vil spille alene. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dRxLdRxLSkrevet 13/12-05 00:55 
Halo2 kører fint 4:3 i 1024*768. Og med 4*FSAA er det en fryd for øjet. Jeg er glad, og glæder mig til at spille det meget mere =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 12/12-05 23:40 
Det skulle undre mig meget, om Halo 2 har problemer med at køre 720p over VGA-kablet og ikke over component. De eneste tilfælde, hvor der reelt er forskel på det, maskinen laver, er, når man kører de VGA-specifikke opløsninger.

720p vil dog give dig et widescreen-billede i Halo 2. I Halo 1 vil det give dig et widescreen-billede, hvor sorte barrer udgør siderne.
WehnerWehnerSkrevet 12/12-05 23:38 
Jeg har lige spillet en times godnat-Halo på Xbox 360 via VGA-kablet, og jeg har ukritisk sagt ja til alle opdateringer. Har dog kun sat opløsningen til 1024x768.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 12/12-05 23:31, rettet 12/12-05 23:32 
Det lykkedes mig efter megen møje og besvær (ca. 60km rundt i KBH og forstæder på cykel) at få fat i et VGA kabel og det er godt nok pænt.
Da jeg havde set din post om problemer med Halo 2 i VGA sagde jeg nej til at opdatere emulatoren da jeg blev spurgt om det, og det ser virkelig godt ud i 1280*1024 med 4*FSAA. På nær at spillet tror det kører i Wide-Screen (lidt alá PGR3 i samme opløsning)...

Men hvad sker der hvis jeg, for at spille Halo2 på live, vælger at opdatere min emulator?
Er det så slut med at spille via VGA kablet?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 12/12-05 16:03, rettet 12/12-05 16:04 
En opdatering til mine "display" problemer sammen med emulatoren (Halo 2, Amped, Rainbox Six 3)...

Det viser sig at den nye 1.2 emulator åbenbart har problemer med VGA kablet, for når jeg skulle hente en update inde i Halo 2 eller nye baner via DLC, brokkede spillet sig over mine display settings ("This game does not support your current display settings").
Kunne fint spille Halo 2 via VGA kablet - kun et problem når jeg skulle hente opdaten for at spille over Live.

Det samme Display-setting-problem havde jeg i Rainbow Six 3 og Amped.

Da jeg kørte 1360x768 via VGA kablet, forsøgte jeg først at sætte opløsningen ned til 648x480 (prøvede desuden de andre opløsninger også), men uden held.

Jeg prøvede så at bruge det medfølgende composite/component kabel (jeg brugte kun composite delen her)... så virkede det pludseligt og jeg kunne hente Halo 2 Live updaten og de nye baner via DLC.

Så der er åbenbart en bug i emulatoren mht. VGA kablet.

Jeg har talt med MS support tre gange i dag og forsøgt at få dem til at fatte det, men det er åbenbart nogle meget dumme mennesker de har siddende som ikke kan tænke ud over de "scripts" de har fået stukket i hænderne :(

Anyway, MS har altså nogle problemer mht. kvaliteten af deres emulator releases... urimeligt man skal sidde og skifte kabel for at få emulatoren til at køre nogle spil!!
ChronoChronoSkrevet 12/12-05 09:08 
PES5 skal da spilles på PS2 :-O
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
239 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig