X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd

Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'073 emne(r).

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/07-20 23:39, rettet 21/07-20 23:39 
Jeg oplevede to gange at blive ringet op, hvor de sagde at de ville køre med det samme for at afhente og hvor der så ikke skete en skid og de bare hoppede fra uden at give besked. Det er utroligt som folk opfører sig :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 22/07-20 02:53 
De overfører aldrig noget. Det er udelukkende for at høste bankkonto-numre og mailadresser. Sikkert til brug for identitetstyveri og lignende.
PlaykidPlaykidSkrevet 22/07-20 09:00 
Jeg har luge sat en iPad til salg og er allerede begyndt at få underlige sms’er der bede mig om at skrive til en mail, det lugter langt væk :-)
Spiller nu: Halo 3
silverstarsilverstarSkrevet 22/07-20 12:02 
Jeg tænker at de ville have prøvet at sende dig et screenshot af, at de har overført pengene og så vil have dig til at sende telefonen kun på baggrund af dette. Pengene kommer selvfølgelig aldrig ind på din bankkonto. Har prøvet nogenlunde det samme, hvor de sendte screenshot af at pengene var overført før de overhovedet havde fået de informationer, der skulle til for at lave en overførsel :-)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-20 14:16 
Hvis man af gud ved hvilken grund har behov for at køre Windows på sin Mac, så er vmware Fusion Player 12 gjort gratis for privatpersoner:

https://www.vmware.com/products/fusion.html

Performance burde være langt bedre end Virtualbox, men en smule dårligere end Parallels tradtionelt. Parallels er prissat helt vanvittigt og har nogle åndssvage restriktioner for brug på flere computere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
EltanEltanSkrevet 17/09-20 15:06 
kan man ikke blot køre bootcamp?
GreaseballGreaseballSkrevet 20/07-21 19:19 
Nogen itunes brugere på Windows pc, der ved om en backup af en iPhone kan gemmes på et andet sted end hvad itunes siger den skal?
Problemet ligger i at itunes bliver ved med at blive installeret, fra Windows store (Windows10 pc) og den lægger sig på C drevet som ikke har så meget plads. Der er et andre drev som har meget mere lager. Hvis man kunne fortælle endten itunes til at køre fra det drev eller at ligge iphone backup der.
JmogJmogSkrevet 20/07-21 19:44 
Det kan man godt ser det ud til:
https://reincubate.com/support/how-to/change-itunes-backup-location/
GreaseballGreaseballSkrevet 20/07-21 20:25 
Super. Mange tak Jmog
DunwichDunwichSkrevet 17/09-21 16:11 
Har I set kamerabumpet på iPhone 13? Det er jo helt vildt, at det bare bliver større og større, og telefonen mere og mere topheavy. Jeg bruger primært min 12 Mini og har en 12 Pro i skuffen. Ser mest iPhone 13, som en S model i alt, udover navnet.

Er der nogen som skal have en?
EltanEltanSkrevet 17/09-21 17:25 
Jeg skifter hvert år, hvor den udtjente model går videre til næste led i familien..
NaieraNaieraSkrevet 17/09-21 20:00, rettet 17/09-21 20:01 
Jeg skiftede fra en Xs'er til en 12'er i sidste uge :p Væsentligt lavere månedlig afbetaling til 3 (nu hvor jeg har Tidal permanent, behøver jeg ikke så meget plads), så det fungerer glimrende for mig. Det eneste der ville være fint fra den nye, er den mindre kamerapukkel på forsiden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!
WehnerWehnerSkrevet 18/09-21 00:20 
Jeg havde håbet på (men ikke forventet) en ny iPad Air. Min gamle iPad er ved at være helt udtjent.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 18/09-21 03:17 
Apropos iPads, så er det i øvrigt helt vildt så dyr den nye Mini er.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!
FancyPantsFancyPantsSkrevet 18/09-21 04:25 
Wehner>
Jeg havde håbet på (men ikke forventet) en ny iPad Air. Min gamle iPad er ved at være helt udtjent.

iPad Air 4 er knap et år gammel, så der kommer nok en Air 5 til næste år... Men jeg kan i hvert fald kun give Air 4 mine varmeste anbefalinger. :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
millenniummillenniumSkrevet 28/04 09:11 
Nogen der kender en genvej i Safari, som gør at browser-vinduet tilpasser sig hele skærmen (uden at blive full screen). Hvis man dobbelt-klikker i browser-vinduets top, så tilpasser det sig kun i højden men ikke i bredden.
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 28/04 09:40 
På min Macbook var det i under Generelt i Systemindstillinger, og så fjern kryds i Luk vinduer når en app sluttes.Så får jeg fuldskærm, men uden det bliver full screen.
FizbanFizbanSkrevet 28/04 11:02 
Kik på Rectangle, det er opensource og fantastisk til window management.
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
DunwichDunwichSkrevet 10/05 10:01 
Jeg havde kortvarigt en 13 Pro, fordi jeg bl.a blev fascineret af makro fotografering og 120 hz skærm opdatering. Efter to måneder blev det åbenbart hverdag igen, og makro fotografering var ikke så spændende længere, og jeg blev træt af telefonens størrelse og vægt, samt størrelsen på kameraerne. Jeg bemærkede også, at hvis man i indstillinger, sætter framerate ned til 60 hz opdatering, så er det vist egentligt ikke 60 hz man får - som egentligt har været standard på alle iPhones indtil videre - men noget der ligner noget der kører under 60 hz. Har andre bemærket dette?

På min 12 Mini, som jeg bruger nu, virker framerate mere smooth, end den jeg fik på 13 Pro'en, hvis jeg slog 120 hz fra. Sært.

Men jeg håber Apple går tilbage til mindre kameraer med iPhone 14; Rygtet vil vide, at de designer den således, at kameraene ikke stikker ud længere, grundet bl.a en tyndere skærm, og dermed tyndere telefon, og det vil være fint med mig. Orker ikke deres store telefoner længere.
enfenenfenSkrevet 10/05 10:53, rettet 10/05 10:54 
Hvorfor skulle man ønske at slå 120 Hz fra?
Det er så snedigt lavet, at refresh raten justeres løbende - ud fra hvad behovet er - så man sparer batteri. Men selvfølgelig vil batterilevetiden være lidt længer, hvis man slår 120 Hz helt fra. Dog ikke et trade-off, jeg ville lave.

Angående iPhone 14 Pro, så er det mere eller mindre bekræftet, at telefonen fortsat vil have en bump. Dog bliver notchen mindre. Størrelsen vil være uændret.
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 10/05 14:23, rettet 10/05 14:25 
Der er dog visse fordele ved et stort kamera. Det gør for eksempel at det her cover ser GENIALT ud :-D

Den store Apple-tråd
DunwichDunwichSkrevet 10/05 20:53, rettet 10/05 21:11 
enfen>
Hvorfor skulle man ønske at slå 120 Hz fra?
Det er så snedigt lavet, at refresh raten justeres løbende - ud fra hvad behovet er - så man sparer batteri. Men selvfølgelig vil batterilevetiden være lidt længer, hvis man slår 120 Hz helt fra. Dog ikke et trade-off, jeg ville lave.

Angående iPhone 14 Pro, så er det mere eller mindre bekræftet, at telefonen fortsat vil have en bump. Dog bliver notchen mindre. Størrelsen vil være uændret.

Jeg vil ikke lade 120 hz være slået fra; Jeg undrede mig over, at da jeg sad og tjekkede "begræns hastighed" slået til, at telefonens FPS virkede lavere, og lidt mere choppy, end de sædvanligvis super smooth 60 fps, der har været på alle Apple's iPhone's - i hvert fald på alle mine, siden min 4'er fra ca 2011. Der står endda under indstillinger, så vidt jeg husker, at med "begræns hastighed", så går man fra 120 til 60 hz billedopdatering. Undrer mig bare, at det virker som under 60 hz, når den mulighed er slået til.

iPhone 14 får selvfølgelig stadig et bump, men eftersigende bliver det et pill size bump, og det er i hvert fald noget mindre end det 13 Pro feks har, og hurra for det, hvis det bliver en realitet.

De skulle aldrig have gjort det større end på iPhone 11 og 12; Der havde de fundet the sweetspot, IMO.
DunwichDunwichSkrevet 10/05 20:56 
Jmog>
Der er dog visse fordele ved et stort kamera. Det gør for eksempel at det her cover ser GENIALT ud :-D

Den store Apple-tråd

Intet mindre end genialt! Og det er endda til en iPhone 11, så vidt jeg kan se på kildeteksten til billedet :)
2'073 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig