X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo 1+2-opdatering på Xbox360


Svar
WehnerWehnerSkrevet 26/10-05 21:40 
Frankie - bungie.net>
We’re going to have more to tell you about how Halo one and two look on 360, and it’s all good news.

Det er jo ved at være gammelt nyt helt fra i fredags, men jeg poster det alligevel.

Når Frankie skriver ovenstående i sin ugentlige opdatering, så må det jo betyde, at de har benyttet lejligheden til at shine de to Halo-spil op. Og med lejligheden mener jeg i forbindelse med at de aligevel skulle lave et eller kode, der kan køre Halo'erne på Xbox360. Det kan man vel vel ikke klage over.

Til gengæld kan man nok ikke helt sige sig fra for en masse urealistiske forhåbninger om Live-muligheder i Halo 1 og online co-op i Halo 2. Men mon ikke i hvert fald det drejer sig om, at de fjerner pop-up texturerne fra Halo 2.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 26/10-05 22:28 
Man kunne forestille sig at 360'eren vil kunne køre noget AA på Halo-spillene. Det ville i hvert fald ikke være skidt for dem af os med store displays.

Alt det med Live og coop er da en mulighed, men jeg kan ikke se, hvorfor det skulle kræve en 360'er for at køre det. Citatet hinter da også kraftigt mod at det er grafiske forbedringer. Jeg gætter på AA og muligheden for at opskalere spillene til 720p/1080i.
ValkyrieValkyrieSkrevet 26/10-05 22:35 
jep.

Udover framerate så har det nok altid været jaggies der har været Halos største grafiske problem. Måske kan de også rette op på de pre loading textures i Halo 2!?

Det ville være rigtig rart fordi det er virkelig sørgeligt at skulle vente 3-4 år mere på det næste kapitel. Igennem hele min tid på Konsolforum og playright, siden jeg joinede da xbox kom ud, har jeg ventet på Halo 2.

Det var meget underligt da det kom ud. Og underligt at skulle vente igen. Man kan aldrig få for meget af noget fantastisk, selvom det vel er sandt at alle gode ting må have en ende... Også Halo:)
Well crucify the insincere tonight...
JmogJmogSkrevet 10/11-05 06:43 
Jmog>
Jeg gætter på AA og muligheden for at opskalere spillene til 720p/1080i.

Han er vist synsk ham der Jmog :-)

Fedt at vi endelig får mulighed for at køre etteren i widescreen.

720p + FSAA
BeanoBeanoSkrevet 10/11-05 08:57 
Etteren ser desværre noget sammenpresset ud i widescreen hvis man skal bedømme det udfra billedet. Det er bare et 4:3 billede der vises i 16:9 squeeze-o-vision... dvs. ikke rigtigt widescreen billede.

Bemærk f.eks. radaren og figurerne.

Halo Jen
enfenenfenSkrevet 10/11-05 09:17 
Som Beano også skriver, så har det billede aldrig været ægte 16:9. Der er ikke andet at gøre, end at vente på det færdige resultat.

Selvom jeg ikke tror, jeg kommer til at spille de gamle xbox spil på min xbox360, så er det da en fin opdatering at komme med.
What is the Matrix?
ChronoChronoSkrevet 10/11-05 09:51 
Heh, det ligner jo nærmest N64 grafik sådan som det er sløret nu. Jeg kan bedre lide det skarpe billede til venstre, frem for det slørede til højre.

Men nu skriver de godt nok at billederne ikke er direkte framebuffer dumps, og at det ser bedre ud i virkeligheden...

Det ser da ikke godt ud?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 10/11-05 14:11 
Bungie>
But here's another bonus – the hardware in the 360 can do a lot of nifty stuff, and specifically in the cases of Halo and Halo 2, it can display the graphics in wide screen, at 720p, with full scene anti-aliasing. And it doesn't look kludgy, artifacty or smeary like an upscanning DVD player. The best way to describe it is that both games look like they're running on a PC at those resolutions.

Måske er jeg mistroisk, men det lyder på mig unægtelig, som at det vil være noget alle Xbox-spil, kan gøre brug af. For det lyder tvivlsomt om hardwaren i X360 skulle have instruktioner rettet specifikt mod nogle få spil. Det ville være noget andet, hvis det var rettet mod spil, der i forvejen kørte ægte WS, men det gør Halo jo ikke. Jeg lugter udvikler-bullshit :)
JmogJmogSkrevet 10/11-05 18:37 
jaes>
det lyder tvivlsomt om hardwaren i X360 skulle have instruktioner rettet specifikt mod nogle få spil. Det ville være noget andet, hvis det var rettet mod spil, der i forvejen kørte ægte WS, men det gør Halo jo ikke. Jeg lugter udvikler-bullshit :)

Det er vel ikke utænkeligt, at der ligger noget kode på harddisken, som patcher Halo 1 til at køre widescreen.
JmogJmogSkrevet 10/11-05 20:04 
Beano>
Etteren ser desværre noget sammenpresset ud i widescreen hvis man skal bedømme det udfra billedet. Det er bare et 4:3 billede der vises i 16:9 squeeze-o-vision... dvs. ikke rigtigt widescreen billede.

Nu kan man aldrig bedømme om et spil er widescreen udfra HUD'en. Flertallet af widescreen spil har sigtekorn, ammunitionstællere og radarer i 4:3, som derfor ser strukket ud. Halo 2, GTA-serien, Psi-Ops og mange andre widescreen-spil gør den slags.

Jeg prøvede lige at fyre op for Halo 1 på min Xbox og sammenligne den samme scene. Mens det var svært at bedømme soldaternes proportioner i det screenshot Bungie har udgivet kontra min egen skærm, så var der ingen tvivl om følgende:
-Field of View er klart ægte 16:9 i Bungie-billedet. Man kan med andre ord se mere til siderne.
-Flyet, pistolen og søjlen i højre side har de samme proportioner.

Med andre ord, så er det ægte 16:9.
jaesjaesSkrevet 10/11-05 20:07, rettet 10/11-05 20:11 
@Jmog

Lidt IMO, da Bungie jo lægger vægt på, at det er HW'en i X360, der laver tricket.

Men selvom det skulle blive patchet, er det vel ikke ægte WS, hvis ikke grafikken er tegnet til det. Den bliver jo strukket. Men det er vist smag og behag og flueknepperi.

EDIT: Update pga. dit svar til Beano. Hvis det er tilfældet, er der jo ingen ko på isen. Men det er nok lidt tidligt at konkludere noget 100%.
BeanoBeanoSkrevet 10/11-05 23:55, rettet 11/11-05 00:02 
Jmog>
Med andre ord, så er det ægte 16:9.

Nope - du skal til optiker :)

Prøv at tage billedet fra Bungie og stræk det ud til 4:3 aspekt, så kan du se geometrien passer igen.

Kig her: www.bean.dk/haloone02_corrected.jpg

Både hud'en, figurer og landskab er sammentrykket på Bungies billede sammenlignet med Halo på Xbox.

Husk på de ikke har lavet spillet om - der er den samme engine og grafik... bare rendered til 720p i emuleringen.
JmogJmogSkrevet 11/11-05 01:39, rettet 11/11-05 01:43 
Det ser godtnok noget underligt ud. Jeg må vist lige lege lidt med at have Xboxen og PC'en koblet op til samme display for at sammenligne ordentligt.

Spøjst at de skulle fremhæve at Halo 1 kan køre i widescreen, hvis det rent faktisk bare er fordi, de strækker det. Det kan enhver med et widescreen TV jo allerede.
JmogJmogSkrevet 11/11-05 04:28 
Bean har helt ret. Jeg skiftede frem og tilbage mellem screenshottet, der var strukket til 4:3-størrelse, og så Halo kørende i 4:3 på samme skærm. Der var ingen forskel.

Ærgerligt.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig