X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Projektor-køb


Svar
FourDFourDSkrevet 18/10-05 21:23 
Hej folkens.
Jeg har fået en god sjat penge på 5000-6000 kr. til rådighed for noget musik-arbejde, og jeg overvejer lidt at købe en projektor.
Vil gerne lige høre hvad folks erfaringer og meninger er om sådan nogen.
MEGET gerne nogle anbefalinger, og da også gerne nogle advarsler.

Har fået et tilbud om at købe en projektor med surround sound af en fyr som en af mine venner kender. Han købte den for 40.000 for 2 år siden, og vil nu sælge den videre for 5000.
Jeg dropper et navn på projektoren/surround systemet i løbet af ugen, for har ikke fået det endnu.

Spørgsmålet er selvfølgelig om man ikke kan få noget der er bedre for samme pris, siden at den er købt for 2 år siden.

Bare skyd løs :)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
NaieraNaieraSkrevet 18/10-05 21:24 
Prøv søgefunktionen...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 18/10-05 21:52 
Hvis han virkelig gav 40.000 for den for to år siden, så kan du helt sikkert ikke finde noget bedre i dag for 5000.

Projektormarkedet udvikler sig hurtigt, men ikke _så_ hurtigt.
kingsizekingsizeSkrevet 18/10-05 22:03 
Naiera>
Prøv søgefunktionen...

hvilken søgefunktion?
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
JmogJmogSkrevet 19/10-05 01:45 
Shhhhhhhh. Den der får du vist mindst et nakkeskud af Naiera for. Ja, og stakkels Rune, som har kodet den, vil sikkert græde sig i søvn.

Tag et kig øverst på siden. Bemærk SØGEfeltet.
FourDFourDSkrevet 19/10-05 16:37 
Ja undskyld jeg glemte at søge, men mener nu selv at mit tilfælde er en smule anderledes.
Altså 40.000 var vidst også med surround.. Mener jeg..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
la0sla0sSkrevet 19/10-05 17:20 
Hvis den virkelig er god nok, at han har givet 40k for den (det kan jo være noget han bare siger), og at den ikke er varm, så er det bare at købe - især hvis du virkelig har kigget efter en projektor.
Hvad sker der?
dRxLdRxLSkrevet 19/10-05 18:26 
Hvad med indgange og den slags? Er det stadig nok at have VGA og component? Hvad med f.eks. HDMI? Hvor højt skal man vægte wide-screen?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
FourDFourDSkrevet 19/10-05 20:37 
la0s>
(det kan jo være noget han bare siger)

Tjah nu er det jo min vens ven, og sælgeren bor i London. Og min ven er lidt distræt så det hele er lidt rodet. Har nok fået styr på det i løbet af ugen :P
Smider kodenummeret når jeg får fat i det.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
JmogJmogSkrevet 19/10-05 21:08 
dRxL>
Hvad med indgange og den slags? Er det stadig nok at have VGA og component? Hvad med f.eks. HDMI? Hvor højt skal man vægte wide-screen?

HDMI eller HDCP-kompatibelt DVI bør der som minimum være. Ingen af næste års HD-filmafspillere vil outputte HD over andet.

Med hensyn til widescreen, så vil jeg sige, at det er et must, hvis du har plads til billedet. Film, Xbox 360 (sikkert også PS3) og en hel del af de nuværende konsolspil kan køre widescreen.

Personligt har jeg det også rart med, at 4:3 ser godt ud, mens jeg får en endnu større oplevelse, hver gang jeg ser noget 16:9-materiale.
kingsizekingsizeSkrevet 19/10-05 22:59 
Jmog>
Shhhhhhhh. Den der får du vist mindst et nakkeskud af Naiera for. Ja, og stakkels Rune, som har kodet den, vil sikkert græde sig i søvn.

Tag et kig øverst på siden. Bemærk SØGEfeltet.

mente nu bare at det var en svær en at søge på.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
JmogJmogSkrevet 20/10-05 03:57 
Tja, hvis han havde søgt på "projektor" havde han fået flere tråde med råd, tips, anbefalinger og faldgrupper, som jo var netop det, han spurgte om.

40.000-kroners projektoren er der jo reelt ingen, der kan sige noget om, før han giver os modelnavnet.
FourDFourDSkrevet 20/10-05 18:31, rettet 20/10-05 18:32 
Da Naiera postede søgte jeg da også lige.
Kigger også lidt på den der Infocus som HiFi-klubben har til 9.000 for tiden, som også er omtalt i et af projektor indlæggene.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig