X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Engelsk Internet Explorer


Svar
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 11/10-05 17:32 
Er det muligt at få den engelske version af IE på en computer med dansk Win XP?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/10-05 18:06 
Må man spørge hvorfor du ikke bruger Firefox i stedet?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JAAJAASkrevet 11/10-05 19:15, rettet 11/10-05 19:16 
Ja, det kan du sagtens.

Link
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 11/10-05 19:42 
"Setup has detected a newer version of Internet Explorer already installed on this system. Setup cannot continue".
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 11/10-05 19:43 
Konsolkongen>
Må man spørge hvorfor du ikke bruger Firefox i stedet?

Been there, done that. Er gået tilbage til IE fordi flere sider enten ikke kører ordentligt i Firefox eller overhovedet ikke kan vises. Nu irriterer det mig så bare at alt er på dansk...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dRxLdRxLSkrevet 11/10-05 20:31 
Bare lige fordi jeg igen i dag har haft problemer med IE og igen er sur på den lorteste browser i verden.

Når en side ikke vises ordentligt i Firefox skyldes det altid at siden er skrevet til IE som ikke overholder standarderne. Jeg har sider som vises konsekvent korrekt i alle andre browsere jeg har adgang til men som IE laver et eller andet (nogle gange tilmed periodisk) forkert i. Når man så kompenserer for IE's indbyggede fejl, kommer det til at se mærkeligt ud i "gode browsere".

Det var bare det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Zzap!Zzap!Skrevet 11/10-05 20:59, rettet 11/10-05 21:06 
dynamitedavo>
Konsolkongen>
Må man spørge hvorfor du ikke bruger Firefox i stedet?

Been there, done that. Er gået tilbage til IE fordi flere sider enten ikke kører ordentligt i Firefox eller overhovedet ikke kan vises. Nu irriterer det mig så bare at alt er på dansk...
Der er noget du har forkert fat på. Firefox viser 99 procent af alle sider korrekt, d.v.s. i følge W3s standarder.
Det er IE der viser siderne forkert når den viser dem "korrekt" og Firefox ikke gør det.

Edit: Skal lige nævnes at jeg startede posten før dRxL, men blev afbrudt, derfor nåede jeg ikke at se hans post, derfor virker det som om jeg gentager ham, hvad jeg også gør, men det var utilsigtet. :)
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 11/10-05 21:17 
På den anden side skader det ikke at gentage det igen og igen. Så betragt dette som en gentagelse af ovenstående ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 11/10-05 21:19 
Ja, man besøger godt nok de forkerte sider, hvis der er så mange af dem, der ikke vises ordentligt i Firefox...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 11/10-05 22:19 
Jeg har ikke startet denne tråd for at blive overbevist om at bruge Firefox. Jeg er godt tilfreds med IE og spørger bare om nogen ved hvordan jeg kan få browseren på engelsk.
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
JAAJAASkrevet 12/10-05 00:37, rettet 12/10-05 00:37 
Du har allerede linket Nu drejer det sig bare om at få fjernet den gamle version. Det skulle kunne lade sig gøre.

I øvrigt er det da irriterende at skulle høre på alle de folk, der bruger tråden til at rakke ned på IE. Retfærdigt eller ej, så er den ganske enkelt nødvendig for at besøge visse sites. Der er ikke altid tale om sites, man besøger for sjov, men sites, man skal bruge til noget. Der er i sær på danske sites (boligforeninger m.m.) en tendens til at lave formularer og lignende, der ganske enkelt ikke fungerer i Firefox. Selv bruger jeg FF, men er nødsaget til også at have IE installeret.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 12/10-05 08:20 
JAA>
Du har allerede linket Nu drejer det sig bare om at få fjernet den gamle version. Det skulle kunne lade sig gøre.

Hvordan? Det står jo ikke under "Tilføj/fjern programmer".
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
HankyHankySkrevet 12/10-05 09:22 
JAA>
I øvrigt er det da irriterende at skulle høre på alle de folk, der bruger tråden til at rakke ned på IE.

Ingen rakker ned på IE?
Folk nævner blot Firefox, som værende en bedre browser :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 12/10-05 10:14 
JAA>
I øvrigt er det da irriterende at skulle høre på alle de folk, der bruger tråden til at rakke ned på IE. Retfærdigt eller ej, så er den ganske enkelt nødvendig for at besøge visse sites. Der er ikke altid tale om sites, man besøger for sjov, men sites, man skal bruge til noget. Der er i sær på danske sites (boligforeninger m.m.) en tendens til at lave formularer og lignende, der ganske enkelt ikke fungerer i Firefox. Selv bruger jeg FF, men er nødsaget til også at have IE installeret.

Det jeg forsøgte var at gøre lynende klart at det ikke er FF der er problemet. IE er heller ikke løsningen på problemet (som du lidt antyder) men årsagen til at der overhovedet er problemer med browsere.

De formularer og lignende som du nævner er jo bare skrevet på IE's præmisser, de indeholder med garanti intet der ikke kunne laves standard javascript+css.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RonaldoRonaldoSkrevet 12/10-05 11:09 
Vi er allesammen udemærket godt klar over problemet. Det ændrer ikke på at man stadig skal benytte IE for at få nogle sites til at fungere efter designerens hensigt. Det er den eneste nuværende løsning.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 12/10-05 12:46 
ARGH! Hjælp mig eller lad være med at poste i denne tråd! Lav en "IE vs. Firefox"-tråd hvis i har brug for at skændes, jeg vil bare meget gerne have løst mit problem.
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/10-05 13:06, rettet 12/10-05 13:08 
Så vidt jeg ved, kan man ikke fjerne IE 100% fra Windows XP, da det efterhånden er blevet en integreret del af OS´et :(

Under "Tilføj eller fjern programmer" -> "Tilføj/fjern windows-komponenter" kan man gør programmet "usynligt" for brugerne, men det er vist også det længste, man kommer :/
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 12/10-05 13:45, rettet 12/10-05 15:46 
Det kan man godt, jeg kan bare desværre ikke huske navnet på programmet. Windows Minimal, Windows Light eller noget i den stil. Det kan også fjerne Windows Media Player og andre programmer, der normalt ikke kan afinstaleres.

Hvis man ikke har noget imod at geninstalere Windows, findes der også en mere officiel løsning:
http://support.microsoft.com/?scid=kb;EN-US;Q312451
AmbyAmbySkrevet 12/10-05 15:35, rettet 12/10-05 15:36 
Det kan godt være at det kommer til at virke hvis man får afinstalleret IE(DK), men jeg synes ikke det er særligt klogt. Som det er nævnt er IE dybt forankret i XP, og en dansk version af denne med en engelsk version af IE, nærmest tigger om problemer.

For mig at se har du 2 fornuftige og forsvarlige valg:
1) Køb en engelsk XP(Hvorfor kan du lide XP på engelsk, når du ikke kan med IE?)
2) Køb en MUI(Multilingual User Interface Pack) på engelsk.

EDIT: Efter betænkningstid er det faktisk ikke engang sikkert man kan få en MUI til andet end en engelsk XP. Se ad. 1 :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
JAAJAASkrevet 12/10-05 17:31, rettet 12/10-05 17:34 
dRxL>IE er heller ikke løsningen på problemet

Jo. Det er p.t. løsningen på problemet med at se sider, der ikke vises i andre browsere.

dRxL>De formularer og lignende som du nævner er jo bare skrevet på IE's præmisser, de indeholder med garanti intet der ikke kunne laves standard javascript+css.

Du misser pointen. For at afvikle disse formularer er man NØDT til at have IE, hvad enten man kan lide det eller ej.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig