X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Farvel til Leth - Farvel til tour-magien


Svar Sortering
JoachimMAJoachimMASkrevet 07/10-05 16:31 
Jeg har siden jeg var 6 år i 1992 fuldt Touren hvert år og næsten samtlige etaper og det kan ikke beskrives hvor glad jeg har været for Leth som kommentator. Han har virkelig tilført noget til det cykelløb som meget få kommentatorer magter, nemlig en sjæl og dybde der har langt større rækkevidde end bare cykelsporten generelt. Han kunne indkorporere alle myterne og de fantastiske historier naturl... Se hele indlægget
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
55 emne(r).
« < 1 2

Svar Sortering
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 11/10-05 13:20 
Så er der (som sædvanlig) blevet oprettet en underskriftsindsamling

Klik
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
dRxLdRxLSkrevet 11/10-05 15:20 
Jeg kan ikke skrive under på det der.

Den kunstneriske frihed bør ikke indbefatte ellers strafbare handlinger.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
quadquadSkrevet 11/10-05 16:15 
"Jeg ønsker at leve i et land, hvor vi forstår at værdsætte vore kunstnere – og hvor vi har respekt for den kunstneriske frihed." -citat fra forordet til underskriftsindsamlingen.

Alle værdsætter den kunsteriske frihed, det er jo kriminaliteten som der ikke værdsættes. Naturligvis åbnes der op for kritik, når man nærmest selv har inviteret alle kritikerne til åbent hus.
MadsMadsSkrevet 26/10-05 01:51 
Som udgangspunkt vil jeg lige fortælle at jeg ikke har læst bogen og desuden heller ikke har fulgt meget med omkring denne "hetz" mod Jørgen Leth.

Det hænger sammen med at størstedelen af Danmarks befolkning ikke forstår en mand som Hr. Leth. Det sanselige liv han har ført sig ligger fjernt fjernt fra den almindelige dansker. Om han har haft sex med en mindreårig eller ej, hun har sikkert selv været med på den (nu ved jeg ikke om det er noget han har betalt for?), med den alder hun havde var hun vel i stand til at afgøre hvorvidt hun havde lyst eller ej.

Det nemmeste er selvfølgelig at sige han er en forvirret mand, og det kan da også være rigtigt afhængigt af hvordan man ser på den betegnelse. Sandheden er vel at han, som jeg fuldt ud kan relatere til, er i en konstant karakterudvikling, at hans sind er langt mere åbent end hvad gængse folk kan forholde sig til og desuden hvad lovens lange arm kan forholde sig til.

Derudover kan jeg ikke tro andet end at han må have forventet dette røre omkring hans nedskrivninger. Jeg har ikke ondt af manden og har ikke sat mit navn på nogen underskriftsindsamling, ikke at jeg ville have noget imod det, men jeg er temmeligt ligeglad, han kan ikke undgå dette efter at publicere sådan et værk, hvad jeg tror han hele tiden har været bevidst omkring. Jeg ved ikke om det har været for at chokere (jeg er ikke chokeret), eller fordi han med sin status har troet han kunne udvide nogle danskers horisont og udvinde et eller andet støtteparti for ham som f.eks. har ført til en underskriftsindsamling, om det i så fald har været gjort på den rigtige facon kan diskuteres, det har jo ikke ligefrem udløst den største succes, men det har da medført en debat.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
nerosnerosSkrevet 26/10-05 12:13 
Okay nu er jeg sgu træt af den her tråd. Jørgen Leth er ingen gud, men en almindelig mand som udfolder sig gennem sin kunst ligesom mig selv og hundrede andre danskere i dette land. Når det handler om et kunstværk som denne bog han har skrevet "Det uperfekte Menneske". Lægger han selv hovedet i gabestokken og fortæller, som det er det han er bedst til. Kunst skal have kritik og anmeldeles så andre kan få en ide om hvad det hele handler om. Om det er god eller dårlig kunst er så op til en selv at afgøre, men og jeg mener ikke alle kan afgøre den slags! Jeg er enig i, at der er drevet hetz på manden og han måske ikke fortjente at blive fyret for TV2 og blive hængt ud af den Avis i landet som er de værste slyngler og de mest kolde skiderrikker når det kommer til folks følelser om hvad de har lyst til, at sætte på forsiden, og når de selv på de bagerste sider reklamere for prostitution af små piger. Til gengæld må Leth som jeg anser for en intelligent mand have vist hvad han gjore da han skrev denne bog, ellers så er han sgu naiv. Så jeg vil mene han burde have tænkt over hvad det var han gjore og jeg tror ikke man skal have så ondt af manden når han sikkert vil tjene kassen på denne bog og skrive historie igen. Man kan ikke skrive alt i dette dejlige forjettede land som Danmark med grønneskove og altid solskin på den nyslåede græsplæne med de småkke danske flag over en skyfri himmel.... Sådan er det bare.
Bashful Neophyte
55 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig