X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSP firmware 2.0 "cracked"


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 27/09-05 20:24 
Det er altså vildt, så hurtigt, at det er gået med at få PSPens pirat beskyttelse i knæ. Firmware 2.0 skulle have stoppet legen, men ak nej. Gad vide om det her kommer til at betyde en alt for hurtig død over PSPen.

Jeg håber, at alle i PSP ejere opfører jer ordentligt, støtter konsollen, og køber en masse originalt software.

Underligt nok, så er et piratkopieret spil under halvt så sjovt som et originalt.

Nyheden hos GI
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
KTCKTCSkrevet 27/09-05 21:38 
Gamesindustry er da noget langsomme til at lave deres nyheder. Dette exploit har været ude i dagevis, og desuden er der altså noget vej for at køre unsigned kode via kernel stubs/NIDs, når det indtil videre kun er muligt at køre 64k homebrew ved hjælp af syscalls.

Jeg synes det er interessant at få lov at køre homebrew på PSPen, og det var klart fra starten af fra dem som opdagede exploitet, at det var rettet mod homebrew og ikke piratkopieret software.

Jeg ser det ikke som PSPens død, nærmere mere liv til den...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 27/09-05 22:32 
Jeg er tæt på at kunne love at hvis dette fører til en ordentlig åbning, og udviklingsbibliotekerne ellers kommer i orden, så bliver der dRxLaX Zwei på PSP'en, i en netværkskompatibel udgave med en ny Dreamcast version.

Jeg har virkgelig meget lyst til at lave en opdateret version med alle de vilde kode-tricks jeg har lært i mellemtiden =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 27/09-05 23:07, rettet 27/09-05 23:08 
Det vil jeg da bestemt se frem til. Det er ikke mange uger siden jeg spiller Drxlax sidst med 3 andre.
Tror ligefrem vi spillede den mere end Virtua Tennis på DC'en, hvilke vil sige et par timer.

Det er altså et godt spil.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
flottenheimerflottenheimerSkrevet 27/09-05 23:07 
Go, homebrew, go!

Emulering kan heller ikke bringe mit tis (hensyn til P:Rs bandeordspolitik) i kog. (Ej heller EDGE's btw).

Men torrents med kopier/piratversioner af samtlige PSP spil der findes, incl. de sidste nye - i relativt små, download venlige størrelser - det er en skræmmende realitet. Det kan komme til at skade konsollen, rigtig, rigtig, meget.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Zzap!Zzap!Skrevet 27/09-05 23:43, rettet 27/09-05 23:44 
Lige bortset fra processorkraften og grafikken, som selvfølgelig er imponerende for en håndholdt, så synes jeg efterhånden at PSPen lugter langt væk af at det er en begynder på det håndholdte marked der står bag.
Born to kill space
KTCKTCSkrevet 28/09-05 00:32 
Så er der allerede en downgrader på gaden, som udnytter sikkerhedshullet i billedfremviseren.
Nu må man bare håbe at den er sikker, så man ikke står men en udstillingsgenstand i stedet for en håndholdt konsol.

Sæbeoperaen som man har været vidne til det sidste stykke tid har umiddelbart vist sig at være til Yoshihiros (hovedprogrammøren bag degraderen) fordel.

Hvis man er i tvivl om, hvad downgraderen gør, kan jeg afsløre, at den "nedgraderer" ens firmware til version 1.50, som tillader at man kan køre hjemmelavet software på sin PSP.
Af hensyn til denne procedures muligheder for at køre andre ting end homebrew, har jeg valgt ikke at linke til kilden...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ChronoChronoSkrevet 28/09-05 08:49 
dRxL>
Jeg er tæt på at kunne love at hvis dette fører til en ordentlig åbning, og udviklingsbibliotekerne ellers kommer i orden, så bliver der dRxLaX Zwei på PSP'en, i en netværkskompatibel udgave med en ny Dreamcast version.

Lav det nu bare til DS i stedet - netværksregistrerne er blevet dokumenteret nu, så man kan lave alt det de officielle udviklere kan lave :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 28/09-05 09:15, rettet 28/09-05 09:21 
Og styre med hvilken analog kontrol?

DS'en er så vidt jeg kan se mest interessant for puzzle, adventure og strategi spil.

Men det er ikke så meget det, det handler om. Men snarere hvor åben maskinen er. Kræver DS'en ikke at man køber et specielt flash-kort fra lik-sang?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 28/09-05 09:51 
Tjo, man kan nøjes med en GBA Movie Player med et Compact Flash-kort, og et netkort der skal bruges en enkelt gang for at flashe firmware på DS'en. Men det er selvfølgelig ikke helt så let som at gå ned i Fona efter et Memory Stick kan jeg godt se. Billigere er det dog helt sikkert :)

Du kan nok finde på noget smart med dens touchscreen i stedet for analog kontrol.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
la0sla0sSkrevet 28/09-05 13:11 
dRxL: ja nu er downgrade muligt, så det er vist bare om at komme i gang?
Hvad sker der?
AmbyAmbySkrevet 28/09-05 13:24 
Er der overhovedet en grund til at downgrade? Er alle emulatorer ikke en omgang fejlbefængt hø?
Eller er det rent faktisk værd at bruge tid på?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/09-05 13:45 
Sidst jeg prøvede var de virkeligt ringe. Kunne ikke engang klare Sonic 1 med lyd.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AmbyAmbySkrevet 28/09-05 13:57 
Det var også min opfattelse. At de alle er i meget tidlige, og realiteten ubrugelige, beta-stadier.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
la0sla0sSkrevet 28/09-05 15:25 
Såvidt jeg er informeret, fungerer det meste godt. I hvert fald PCEngine, Genesis/Megadrive og til tider SNES.

Har hørt noget om SCUMMVM skulle køre fint og en NeoGeo CD der kører helt perfekt. Men jeg beholder i hvert fald min ver2 PSP.
Hvad sker der?
ChronoChronoSkrevet 28/09-05 18:37 
ScummVM virker temmeligt godt på DS.

Pånær at opløsningen af spillene er lidt for høj, så man må enten vælge nedskalering (grimt) eller manuel scroll (lettere besværligt).

Og nu skal jeg nok prøve at lade være med at nævne DS igen :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
AmbyAmbySkrevet 28/09-05 19:36 
Du må da nævne DS alt du lyster. Det føles lidt som at være en bilejer, hvor naboen så kommer og praler med sin cykel :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig